Overklokken - Tips, ervaringen & vragen

Status
Not open for further replies.
ik heb azery al gemaild dat ik mijn 4x1 gig terug wil sturen maar nog steeds geen mailtje ontvangen:Z

morgen ff afwachten want ik wil ook graag 2x2 gig, en dan wel met een cas latency van 4-4-4-12, zou opzich dan even snel moeten zijn als wat ik nu heb!?
 
Weet niet welk mobo heb, maar bij CPU settings zit een optie, dat heet modify ratio support.
Beetje google en je kan dit zelf ook wel vinden :)
http://www.ocztechnologyforum.com/staff/nicoocz/screens/6400R2_cpusettings.jpg
Bovenste optie op enable zetten en dan de multiplier op 8 zetten.
Let wel dat je hiermee je northbridge harder aan het werk zet, en dus de temperatuur lekker kan stijgen. Weet niet welke koeler je gebruikt, maar met een 400FSB zou ik wel even gaan nadenken. Heb zelf ook een P5B deluxe en na 380 durf ik hem toch niet echt hoger te zetten omdat je klauwen wegfikken. En dr zit zelfs nog een GeminII op de CPU:)

En waarom staat die bovenste optie niet in mijn asus P5B deluxe Bios:X?
 
wat is gewoon een goed geheugen voor gamen? 2x2 gig heb ik het dan over:

zoiets lijkt me wel wat:
OCZ DDR2 PC6400 4096MB KIT, Reaper HPC, 2x2GB, Heat Pipe, (CL4-4-4-15)
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=343070


wil niet weer met het gekudt zitten ooit met overclocken etc...
Dat ziet er idd ook nice uit. Ben alleen bang dat die niet gaat passen met mijn GeminII. Die heeft een CAS 4 ipv 5 :)
Lijkt mij wel net geheugen, miss ff benchmarks op i-net zoeken? :)
En waarom staat die bovenste optie niet in mijn asus P5B deluxe Bios:X?
Dan kijk je denk ik niet goed, want ik heb hetzelfde bord dus dat moet erin staan. Staat er echt 100% niet in, dan bios updates.
Kijk nogeens, want het lijkt me heel sterk dat het er niet in staat :)
 
Dat ziet er idd ook nice uit. Ben alleen bang dat die niet gaat passen met mijn GeminII. Die heeft een CAS 4 ipv 5 :)
Lijkt mij wel net geheugen, miss ff benchmarks op i-net zoeken? :)

Dan kijk je denk ik niet goed, want ik heb hetzelfde bord dus dat moet erin staan. Staat er echt 100% niet in, dan bios updates.
Kijk nogeens, want het lijkt me heel sterk dat het er niet in staat :)

het staat er echt niet de bovenste bij mij is C1E support

bios updaten, dus bios update downloaden op de usb stick zetten en dan opdaten in de bios via Ez Flash oid?
ik heb geen id hoe ik hier een screenshot/foto moet posten anders zou ik het hier wel laten zien
 
Last edited:
Huh vaag.
Als je het zeker weet dan kun je idd bios update proberen. Welke CPU heb je dan?
Ik zet zelf altijd de bios op de USB stick. Rebooten, alle overclock settings weghalen zodat ie stock loopt. Backup maken en dan nieuwe bios flashen.
Geen garantie dat het goed gaat, tis nog steeds op eigen risico. Ik heb de laatste iig. De 1101 is dat geloof ik :)
 
Huh vaag.
Als je het zeker weet dan kun je idd bios update proberen. Welke CPU heb je dan?
Ik zet zelf altijd de bios op de USB stick. Rebooten, alle overclock settings weghalen zodat ie stock loopt. Backup maken en dan nieuwe bios flashen.
Geen garantie dat het goed gaat, tis nog steeds op eigen risico. Ik heb de laatste iig. De 1101 is dat geloof ik :)

en hoe maar ik een backup van de oude?
opzich kan je weinig verkloten toch als je het goed doet ?

Beta Version 1226 2007/11/30 update



OS DOS / All OS



Description P5B Deluxe / WiFi-AP BIOS 1226
1. Fix CPU ratio will not reset after load BIOS default
2. Enable support for N/2 Ratio option



File Size 828.27 (KBytes)

dat moet de nieuwste zijn als het goed is?
 
Last edited:
ik snap er echt geen blixem van .... wil je zegen dat je op een avond 100x je pc reset en loopt te kunnen met zoveel soorten combinaties ???? mijn geheugen wil niet hoger dan 420 mhz .... 3dmark slaat vast met orginele seting volgens mij heb ik iets niet helemaal flex
 
en hoe maar ik een backup van de oude?
opzich kan je weinig verkloten toch als je het goed doet ?

Beta Version 1226 2007/11/30 update



OS DOS / All OS



Description P5B Deluxe / WiFi-AP BIOS 1226
1. Fix CPU ratio will not reset after load BIOS default
2. Enable support for N/2 Ratio option



File Size 828.27 (KBytes)

dat moet de nieuwste zijn als het goed is?
Tis geen garantie dat het goed gaat. Als ie hangt kan je je mobo weggooien want dat is vaak niet te fixen.
Daarnaast mag je wel wat meer info geven. Ik weet A niet welk moederbord je hebt(P5B, P5B-E, P5B-deluxe etc.), B vroeg ik net al welke CPU je had, want ook dit weet ik niet.
C heb je er vrij weinig verstand van geloof ik. Zoals er nu al ongeveer 3x gezegd is bij een bios update: "If it aint broke, dont fix it" :)
En D waarom wil je in godsnaam een Beta in je mobo flashen? Dat is iig vragen om problemen imo.
En ja, ik flash via EZ flash uit de bios van me mobo en het bestand op de USB stick :)
Zoals ik zei, de laatste goede versie is de 1101. Maar de keuze is aan jou..
http://tweakers.net/meuktracker/15178/asus-p5b-deluxe(-wifi-ap)-1101.html
 
ik snap er echt geen blixem van .... wil je zegen dat je op een avond 100x je pc reset en loopt te kunnen met zoveel soorten combinaties ???? mijn geheugen wil niet hoger dan 420 mhz .... 3dmark slaat vast met orginele seting volgens mij heb ik iets niet helemaal flex

Kan je wel gamen?
Als je niet normaal kan gamen, dan is het mogelijk je voeding

Als moet je, en dat is waarschijnlijker, de hotfix van de futuremark site downloaden, ook al heb je de laaste versie, gewoon doen! Had ik gister namelijk ook.
 
werkt !!! bedankt man standaard heb ik met 3dmark een score van 4333

zo even overclocken


edit :

nog mensen met 3dmark scores em setup ???
 
Last edited:
Ik zit op 23202 nu :)
vanavond verder... ik heb al gemerkt dat mijn kaarten erg hard gaan vergeleken met veel andere mensen met dezelfde kaarten.
 
Zo, ff zalman blokje erop gezet. Nu weer tijd voor verder klokken.
Extera: Wanneer verhoog jij voltage van de northbridge. Na de 450FSB zegt iedereen, vraag me alleen af of het ook eerder nodig is :)
 
[ir]http://tweakers.net/ext/f/8MDqbcBancgh5s7Q8eqbk20L/full.png[/ir]

Heb deze nog wel lekker, dit was met de kaarten op hogere clocks, maar lagere score helaas...

Misschien vanavond een beetje echte schade aanrichten... :+
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top