Overklokken - Tips, ervaringen & vragen #3

zo heel precies komt het nou ook weer niet, alles wat teveel erop zit komt er langs de zeikant als wel weer uit zetten als je de koeler er strak op plaatst :)
 
Idd. Ik doe altijd klein stipje in het midden. Dan plaats ik de koeler erop. Als het er aan de zijkant uit komt , weet ik zeker dat het overal zit. Zo niet , dan doe ik het wel opnieuw. Mja , kans is vrij klein als je alles lapped.
 
Ik heb ooit een dag lang verschillende pasta's getest en ook het aanbrengen ervan.
Het scheelt niet veel 1 of 2 graden was het geloof ik, maar hoe minder hoe beter is iig mijn ervaring. Als je dan toch bezig bent en wilt gaan overclocken kun je die 2 graden soms best gebruiken.
 
Gewoon een heel klein beetje, en vervolgens uitsmeren met een bankpas (beter ander pasje nemen :p) oid. Dun alsin zo goed als doorschijnend dun.
 
Oke, het was nog lastig met die lompe cpu koeler :)
Maar er is (goed) resultaat. speedfan geeft aan dat core 1 en 0 met 3dmard06 niet warmer worden dan +/- 50 graden.. Voorheen zo'n 63. dus dat is goed.
Maar speedfan zegt dat de GPU(wat is dat ?) max 61 graden wordt, dit was eerder juist lager, maar daar kan ik mij in vergissen..
 
Na research, GPU is dus de temp van mijn vid. kaart (9600GT)
Hoe heet kan zo'n vriend worden? 61 graden kan makkelijk toch?

Gr.
 
Oke dan ga ik mijn cpu zo clocken tot 3.0 ghz, moet wel lukken als ie max 75 mag worden en nu 50 wordt met zware test van 3dmark06..
100 graden best heet :eek:
 
Hmm weird, als ik hem op 3ghz geeft hij vanallerlei blauwe schermen:p
Maar cpu wordt totaal niet te warm o.i.d en 3ghz moet ie volgens google bronnen makkelijk kunnen, zag zelfs mensen met 3.6++
Ik heb onlangs wel driver update gedaan voor de processor, kan ik dat gwoon via hardware terug zetten?
Kreeg namelijk o.a Bad_Pool_caller blauw scherm, dat kan te maken hebben met de drivers had ik gelezen.
WTf?
 
Een bad_pool_caller is een foute aansturing van het geheugen meestal veroorzaakt door onjuiste drivers van je rand-apparatuur.

(Bron: Google)

ja maar als hij het met 2.9 ghz wel doet en met 3 ghz niet doet?
Kan dat nog steeds drivers zijn dan?
En drivers van het geheugen, werk geheugen is dat dan? dus die 4gig die ik erin hebben zetten.
 
stock is 2.53 ghz. dan doet hij het goed ja.
Ik heb hem nu op 2.9 ghz draaien, doet ook goed.
Echter bij 3 ghz geeft hij problemen, maar wordt niet te heet zo zie ik in de bios.
 
Back
Top