Problemen met aansturing van geluid, iemand tips?

Kasteel

MHR member
Ik heb sinds dat ik Windows opnieuw geinstalleerd heb (begin 2006) geen surround meer op mijn computer, nou vond ik dat in het begin niet zo'n probleem, maar ik wil het nu toch wel weer terug ;).
Het probleem is het volgende, alles is goed aangesloten, NVIDIA NVMixer dinges is geinstalleerd en volgens de speaker wizard in dat programma werken alle speakers afzonderlijk goed, dat lijkt mij de fout in het aansluiten uit te sluiten...
Echter als in Windows Mediaplayer 10 of ergens anders met geluid werk, wordt dit niet ondersteund door mijn geluidsinstallatie, ik krijg het dan gewoon alleen over de voorste 2 speakers.
Bij configuratiescherm en dan 'geluiden en audio apparaten' staat ook 5.1 ingesteld, ook dit mag niet helpen.

Nou vroeg ik mij het volgende af:
Heeft iemand een oplossing hiervoor/weet waar ik nog op moet letten/wat ik nog moet doen?
Of heeft iemand een programma, waarvanuit zoiets draait, waardoor Windows Mediaplayer fatsoenlijk geluid kan geven.
Of misschien een programma ter vervangen van Windows Mediaplayer waar ik handmatig kan kiezen voor de sound setup (instellingen bij Windows Mediaplayer hebben niet tot de oplossing kunnen leiden).

B.v.d.
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top