@ SebastianE: Ik weet niet wat je hebt gedaan/geprobeerd (Geen zin om alles te lezen) maar je hebt kans dat er niks aan de hand is met je kaart.
Laaaang geleden had ik ook een vreemd probleem met een graka, ik koelde m'n CPU met een luchtgekoelde peltier zonder isolatieO-) en dat ging goed zolang m'n PC iets aan het doen was (F@H), maar toen ik weg was viel de internetverbinding weg...je raad het al condensatie..drup drup op m'n graka en erdoorheen op m'n NIC.
Ik dacht dat ik het wel kon vergeten, alles goed laten drogen en geprobeerd...half starten en groene strepen etc.
Ik had 'm (niet) toevallig gemod naar een Quadro met een schakelaar, schakelaar omgezet en lo and behold hij starte zonder problemen op (Herkende een nieuwe kaart), oude drivers eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd, PC uit en schakelaar om...probleem opgelost.
Waarschijnlijk is er op een of andere manier iets fout gegaan in het register o.i.d. door de "kortsluiting"
Misschien heb je ook geluk? Kaart op een andere PC geprobeerd?
Met dat kapotte baantje zou ik 'm zelf niet flashen met de ori BIOS...uhh uberhaubt niet.ik wil binnekort ook ff met een oude pci kaart ori bios erin flashen, maar ik zag al wel dat de kaart een verbinkje mist(daar waar ik probeerde te solderen en daardoor zal die wel geen stroom oid ergens meer krijgen! het is ook zo klein! en ik heb al een fijne soldeerbout maar toch wil het niet goed hechten
Met dat kapotte baantje zou ik 'm zelf niet flashen met de ori BIOS...uhh uberhaubt niet.
Heb je een foto van het baantje?
Dat het niet (goed) wilt hechten kan aan verschillende dingen liggen, vuil op de soldeerbout/werkstuk, tin zonder lood, bewegen tijdens afkoelen.
Ik weet niet waar je woont maar ik wil wel kijken of ik er iets aan kan doen (Ik woon in Nijmegen), anders mag je 'm ook opsturen (dan krijg je 'm niet meer terug).
Kosten: Verzendkosten (Retour indien van toepassing) en wat biertjes
Garantie: Geen, ik kan immers niet controleren wat jij ermee doet.
Ben ik te vertrouwen?: Nee!! (Wie wel? Ik ben iig wel eerlijk...uhh oxymoron?).
Ervaring: Genoeg...pinnetje op een CPU solderen, SMD solderen, solderen aan de focus lens van een CD speler...etc.
Het is overigens geen kunst met de juiste techniek (Afplakken en Litze b.v.).
BTW: De kans is groot dat ze er zo achter komen dat dat baantje kapot is, als ze dat fixen en het blijkt dat alles goed werkt dan weten hun wss zeker dat er geen te grote stroom heeft gelopen die het baantje heeft verbrand (Kan wss niet eens op sommige punten zonder dat er iets anders kapot gaat), in dat geval heb je kans dat ze verzendkosten en onderzoek (evt. reparatie) kosten op jou proberen te verhalen.
Denk dus ff goed na voordat je de kaart terug stuurt, maar je hebt goed kans dat ze er helemaal niet naar kijken, meestal meten ze op een paar punten en gaan ze niet alles na...dus....
Aan jou de keus...Ik word ook niet gesponsord, maar als ik iets sloop (zelden) dan ben ik een moraalridder+pippi+ (Ik lig er niet echt van wakker, maar het zou goedkoper kunnen).
Ik denk dat het per fabrikant verschilt hoe ze het aanpakken, maar ik weet bijna wel zeker dat ze die kaart in een analyse apparaat steken en op die manier zeer snel de meeste problemen vinden, als er dan een onbekende fout word aangegeven zullen ze waarschijnlijk verder kijken, in een ander geval (Bekende fouten/problemen) komt ie waarschijnlijk op de grote hoop en sturen ze een nieuwe op.effe naar die kaart kijken kost best veel tijd hoor.... er liggen echt stapels (pellets) van die dingen bij de fabrikant, de kans dat ze amper kijken is best groot.
Ik hoop dat ik hier stiekem een beetje reclame mag maken... vandaag is www.overklokken.info de lucht in gegaan. Op de lanparty "The party 6" ben ik op dit moment aan het overclocken, als je daar zit. Kom even gedag zeggen
Helaas, deze website is tijdig niet beschikbaar