Overklokken - Tips, ervaringen & vragen #2

Status
Not open for further replies.
effe een vraagje :P

heb nu 2 x hd3870 kaarten maar nu heeft mijn hond ( echt waar ) 1 crossfire brigde kabel kapot gebeten :(

en heb nu wel crossfire en het draait goed maar met maar 1 brigde, is dit erg kwa prestatie verlies ? of maakt het niet uit?

Ik hoorde dat de solid bridge beter is... schijnt zelfs punten in 3dmark te schelen.

Hoe waar dat is weet ik niet :+

ojah nog een vraagje heb nu 2 x hd3870 in crossfire maar als ik 3dmark run dan krijg ik zwart beeld met daarop input not suported ?? terwijl me instelingen in 3dmark gewoon het zelfde staan als me monitor nu staat, en krijg de zelfde melding als ik maar 1 kaart draai

Heb je de laatste hotfix gedownload? Ik dacht de oktober fix.
Die zou het op moeten lossen.

Niet het geheugen , die koeler. :P Heb prima geheugen.

Koeler zat erbij... maar is ook los te bestellen.
Corsair airflow fan heet dat ding... heel origineel.

Googlen kan je zelf vast wel :)
of in de pricewatch kijken op T.net

Moet lukken dank je wel. :*

Weet niet of er veel andere koelers zijn voor geheugen ? Niet veel he ? Alleen van die opplakbare passieve dingen. :P

Ik denk ik ga effe dat mem testen.... ja, stom van me, om stock te draaien heb je al 450mhz fsb nodig, en veel hoger gaat die QX9650 helaas niet, uiteindelijk 930 mem gedraaid, een verbijsterende overclock van 30mhz....

van de week de E6600 er maar in prikken, die doet geloof ik wel 500mhz fsb air.

hoe flikken jullie dat eigenlijk met de fsb, die van mijn moederbord gaat tot 1333mhz, en mijn cpu heeft 333x4 en als ik nu ga overclocken kom ik daar gigantisch snel bovenuit en dan zal mijn moederbord het begeven/niet aan kunnen?

Heeft daar niks mee te maken hoor, in mijn bios geeft hij std 1333 fsb aan. ( 1333 X 2 = 2666 mhz std )

Deze heb ik naar 1750 gegooid, X2 = 3500 mhz...

Hij loopt dan op: 3500 : 8(Multiplier) = 437,5 mhz FSB

Geheugen loopt dan 1:1 op: 437,5 X 2 ( DDR2 ) = 875 Mhz

Ik heb een AMD X2 4600+ op 939
nu wou ik hem wat sneller later lopen (ik zat te denken aan 2.6ghz)
Multiplier is 12 en de bus was standaard 200 en ik had er 210 van gemaakt om mee te beginnen maar toen windows opstarte kreeg ik een minuut later een blue screen iemand enig idee?

Verdiep je eerst eens wat in het overclocken, kan veel teveel zijn waardoor hij vastloopt.

PCI-E bus wel vastgezet?

dacht dat het enige verschil 1600mhz fsb support is...
achja, het is gratis spul :+

Ben benieuwd hoe de CF setup erop gaat draaien, aangezien dit op de maximus extreme lastig is, omdat er erg weinig ruimte tussen de kaarten is voor betere koeling.

Binnenkort andere koeling op de P4 Prescott...ff zien hoe ver die op lucht kan :)...zoek alleen nog steeds een Asus P4P800 Mainboard.

Kom momenteel niet hoger dan 3570 Mhz

De P4P800 zou ik wel voorzien van een Vdroop mod.
[ir]http://tweakers.net/ext/f/4d325f8ec8763eb5c31900780fe32190/full.jpg[/ir]

Dit is hem, met een 20k weerstandje tussen de draadjes.

Status
Not open for further replies.
Back