De jongen zou spijt hebben van zijn daad.
Soms vraag ik me weleens af of zulke mensen wel spijt KUNNEN hebben. Zou hij het niet bewust zeggen om een lagere straf te krijgen?(als ie al een straf krijgt).
De school maakte ook deel uit van het kansenplan, wat inhoud dat de school al aardig wat problemen had.
In het interview op rtl 5 vanmiddag vroeg een journalist of er al meerdere zaken bekend waren op de school die met geweld te maken hadden. Hierop antwoorde de rector: voor zover ik weet niet. De journalist vroeg door over vechtpartijen en bedreigingen.
En warempel. De rector zei dat er natuurlijk wel vechtpartijen zijn en natuurlijk wel bedreigingen. Die man vind het dus heel normaal wat er allemaal gebeurd daar op school.
Het is toch niet normaal dat je op een school bedreigd word of in elkaar geslagen om welke reden dan ook.
De rector zei ook dat ze er alles aan deden om de school veiliger te maken dmv camera's enz. Dit heeft natuurlijk geen zin, als iemand met een vuurwapen naar binnen wil en iemand wil doodschieten zal hij dat heus niet kunnen tegenhouden
Naar mijn idee moet je het idee al veel eerder aanpakken. Als ze hier in Nederland komen moeten ze alles weten over onze 'normen en waarden'. Gaan ze de 1e de fout in dan het nog, maar als ze dan nog voor een delict worden gepakt moeten ze gewoon worden uitgezet. (het zijn niet alleen allochtonen die dit doen hoor, maar mensen die in Nederland geboren zijn kun je moeilijk naar een ander land sturen)
Maar ja, dit probleem speelt zich vooral af in de Randstad. Neem nou Rotterdam. Een harde aanpak en duidelijke regels. Naar mijn mening is er geen andere manier om dit soort mensen normaal te laten functioneren in de maatschappij.
ZO heb me zegje gedaan