OnderDirecteur neergeschoten in me straat..

Originally posted by Sakkie
ja geef hem de doodstraf :|
NL lijkt met de dag meer op Amerika. Alles agressiever, rechtser, extremer. Ben je dan verbaasd dat er net als in Amerika op een dag een kerel gewoon een school binnenloopt en zn directeur omver knalt? Ja? Dan ben je hypocriet. Die gast is idd niet goed in zn hoofd, maar wel een product van de maatschappij.
Denk je nu echt dat je een haar beter bent als je loopt te schreeuwen dat ze die kerel moeten verbranden of omver schieten?

Nog ff iets he; toen met die hele Irak-toestand was ik ongeveer de enige hier die tegen die oorlog was. Irak moest en zou plat gaan omdat ze zogezegd gevaarlijke massavernietigingswapens hadden. Zijn die tot nu al gevonden? Nee, wie is er nu naïef? Open your eyes, informeer jezelf en kom nog eens terug als je niet meer redeneert op het niveau van een 12-jarige

Wat verrassend, iemand die nadenkt! Doet me wel ff goed tussen een berg aan totaal nutteloze, totaal ondoordachte replies.

De hele discussie die nu weer op gang komt is zeer interessant, alleen weet de doorsnee Nederlander totaal niet waar hij/zij over praat (me included). Gevolg is een stortvloed aan 'gevoelsmeningen' waar je in 99% van de gevallen totaal niets mee opschiet.

Feit blijft natuurlijk dat het totaal ridicuul is wat er is gebeurd en het wordt toch echt tijd dat politiek Den Haag eens iets gaat doen aan alle maatschappelijke problemen...

het is triest voor de familie van de man, voor de vrienden, voor zijn vrouw en kinderen ( als die die heeft ) en voor de leerlingen. Diegene die hem neer heeft geschoten moet levenslang krijgen en niet meer terug in de maatschappij worden gezet.

Daar kan ik al helemaal niet bijkomen, dat ze die vergelijking erbij halen. 2pac en de actie van die gast. Ik zag het gister op Nederland 3, echt te kansloos. Kunnen ze wat mij betreft beter gaan vergelijken met zo'n lied als 'kankerjoden' aangezien dat toch heel wat grover is dan een willekeurig lied van 2pac.

en ja, ik luister veel naar 2pac...

Originally posted by ModKid
het is triest voor de familie van de man, voor de vrienden, voor zijn vrouw en kinderen ( als die die heeft ) en voor de leerlingen. Diegene die hem neer heeft geschoten moet levenslang krijgen en niet meer terug in de maatschappij worden gezet.

Die jongen was 17, lijkt me niet dat hij dan een vrouw heeft :|
Je mag nog niet eens trouwen als je 17 bent 8P 8P
En kinderen lijkt me ook niet echt.

Is nu persconferentie @ NL2

Schijnt dus dat die gozer niet eens geschorst was, tenminste, dat zegt die directeur...

Gozer is trouwens gister door een familielid naar de politie gebracht, die vond niet dat hij nog vrij rond mocht lopen na dit incident.

Originally posted by $c0o7p0\/\/3R

8P hij doelt op de leraar denks ;)

Originally posted by $c0o7p0\/\/3R
o.m.g., zou hij het over de directeur gehad hebben misschien?

(btw, de jeugdrechter kan al dan niet met het akkoord van de ouders de toestemming geven om toch te trouwen voordat de volle leeftijd van 18 jaar bereikt is. Maar zoals je nu allicht al wel door hebt, is dat hier volledig naast de kwestie :))

lekker kansloos

Zoals meerdere al hebben gezegt , je kan ze niet meer terug sturen omdat ze nederlanders zijn .
Ze hebben wel allemaal hun geweldige geloof en eergevoel enzo , maar het zijn wel nederlanders...
Dus dan moeten ze toch echt hier gestraft worden , en hard ook!

dit gaat over alle criminele allochtonen in het algemeen

Originally posted by ModKid

Kijk zo moet et:) al die lompe mongolen horen nooit meer terug te komen want ze doen het weer als die gast bijv 10 jaar krijgt ofzo dan hebben we over 10 jaar mischien weer een schietpartij

ik weet nie zoveel over dit incident kwoom nl. in belgie maar het enigste war er nu door mijn hoofd gaat is hoe het moet zijn met de ouders van de beschuldigde je probeert je zoon opte voeden en dan doet hij zo iets ergs moet je maar eens denken dah hij niet de familie van het slachtofer in verdriet en twijfel zijn maar ook de ouders van de beschuldigde in kwestie

mja de maatschappij is achteruit aant gaan vroeger kon je nog niet eens een appel stelen of ... en nu ...

Binnen de mazen van de wet, is het gewoon vrijwel onmogelijk om zulke incidenten te voorkomen. Je kunt jonge mensen wel aanpakken maar voor kleine criminaliteit wordt niet erg streng gestraft, en zodoende krijgen ze dan de kans om hun criminele gedrag verder te ontwikkelen.

Het is dus zaak, mensen al op jonge leeftijd het grote belang te laten inzien van veiligheid, respect, normen en waarden. Maar aangezien dit steeds moeilijker wordt zal het fenomeen criminalteit en geweld alleen maar erger worden.

Wil je zorgen dat een vicieuze cirkel zich niet verder ontwikkelt, moet je 'm onderbreken :)

De jongen zou spijt hebben van zijn daad.
Soms vraag ik me weleens af of zulke mensen wel spijt KUNNEN hebben. Zou hij het niet bewust zeggen om een lagere straf te krijgen?(als ie al een straf krijgt).

De school maakte ook deel uit van het kansenplan, wat inhoud dat de school al aardig wat problemen had.

In het interview op rtl 5 vanmiddag vroeg een journalist of er al meerdere zaken bekend waren op de school die met geweld te maken hadden. Hierop antwoorde de rector: voor zover ik weet niet. De journalist vroeg door over vechtpartijen en bedreigingen.
En warempel. De rector zei dat er natuurlijk wel vechtpartijen zijn en natuurlijk wel bedreigingen. Die man vind het dus heel normaal wat er allemaal gebeurd daar op school.
Het is toch niet normaal dat je op een school bedreigd word of in elkaar geslagen om welke reden dan ook.

De rector zei ook dat ze er alles aan deden om de school veiliger te maken dmv camera's enz. Dit heeft natuurlijk geen zin, als iemand met een vuurwapen naar binnen wil en iemand wil doodschieten zal hij dat heus niet kunnen tegenhouden

Naar mijn idee moet je het idee al veel eerder aanpakken. Als ze hier in Nederland komen moeten ze alles weten over onze 'normen en waarden'. Gaan ze de 1e de fout in dan het nog, maar als ze dan nog voor een delict worden gepakt moeten ze gewoon worden uitgezet. (het zijn niet alleen allochtonen die dit doen hoor, maar mensen die in Nederland geboren zijn kun je moeilijk naar een ander land sturen)

Maar ja, dit probleem speelt zich vooral af in de Randstad. Neem nou Rotterdam. Een harde aanpak en duidelijke regels. Naar mijn mening is er geen andere manier om dit soort mensen normaal te laten functioneren in de maatschappij.

ZO heb me zegje gedaan:)

Last edited:
Originally posted by Sakkie
en hoe doe je dat? :)

Wordt moeilijk met alle cultuurverschillen. De regering wilde programma's opzetten voor oa Marokkaanse ouders om ze te helpen hun kids op te voeden. Werd vooral lacherig op gereageerd, maar in principe is het idee goed, aangezien de hele opvoedkundige cultuur van die mensen anders is. Zij verwachten dat bijv. een leraar of een buurman ingrijpt als zij zien dat hun kind iets doet wat niet mag. Punt is nu om ervoor te zorgen dat de ouders hier zelf op gaan letten.

Het is sowieso belachelijk dat leraren tegewoordig een half-opvoedkundige taak hebben omdat de ouders hun werk niet doen, altahns, hun werk als ouder...

vind je dan niet dat leraars ook een opvoedende taak hebben?(naast de ouders natuurlijk, die de basis (en meer) moeten leggen) Tenslotte vertrouw je als ouder je kind toch toe aan iemand van wie je zou mogen verwachten dat hij je kind naast theoretische kennis ook bepaalde normen en waarden meegeeft.

Als docent breng je kennis over aan leerlingen. Tuurlijk kan je ze ook proberen iets te leren over het leven, maar dat je er als leraar de dupe van bent dat ouders hun kind niet opvoeden en dat dus de stemming in de klas verpest wordt door misschien 1 of 2 ettertjes, dat is idioot.

Ik snap btw niet wat iedereen altijd zit te zeuren op leraren. Ik had nooit problemen met leraren en als iemand anders dat wel eens had, dan vond ik de leraar meestal volledig gelijk hebben.

Van die dingen als:
leraar: Stil zijn.
leerling: Ja, maar die zei.. blabla en ik dacht.. blabla..

Dan denk ik: Hou gewoon je bek dicht :|

Back