jeroen (j3@03n) neergeschoten

BetaDriver said:
Of via de grond. En dan gaat de theorie van Nick helemaal niet meer op.

Het lijkt mij niet dat een kogel die via de grond ketst, nog genoeg snelheid behoudt om zo ver een lichaam in te gaan, En tevens denk dan dat de kogel door de klap op de grond dusdanig is beschadigd dat hij niet meer een goede vorm heeft (al deels plat is) en zich nog het lichaam in kan boren!!
Kan het niet dat jeroen zich net bukte? of iets voorover leunde ergens op ovzo? dan staat je lichaam al iets schuin en kan de kogel dus gewoon horizontaal zijn gekomen, wel moet de kogel dan op hoogte van zijn bil zijn geschoten, van hoger kan niet, lager natuurlijk wel

Correct me if i'm wrong.. maar dit zat ik net te denken, misschien slaat het wel nergens op hoor..

Echt beter dat je weer terug bent jeroen:) en nog veel sterkte met de revalidatie:)

Groeten,
Mark

Last edited:
Jongens, mischien ben ik heel stom maar ik heb eens na lopen denken he, je stond met je gezicht naar het loempia kraampje, en je bent in je linkerbil geraakt, en daarna is het omhoog gegaan door je buik en langs je lever, dat betekend dus dat het traject wat de kogel heeft afgelegd op een zeer sterke hoek moet zijn gegaan, tenzij de kogel af is geketst op een bot, heb je dus bot schade?

Anders moet de kogel namelijk vanaf heel laag zijn gekomen, en als het geen groot kaliber wapen was, kan je hier toch een conclusie uit trekken dat het wapen van dichtbij is afgevuurd en als de kogel niet op een bot is geketst (dit veranderd de koers van de kogel namelijk) dat hij ook van laag bij de grond werd afgeschoten, was het mischien iemand die zijn wapen liet vallen waardoor het afging? rende er mensen weg nadat het was gebeurd?

Mischien is het een stomme theorie hoor, maar ik denk ik deel hem toch even.

Verder veel sterkte, en mag je er snel bovenop komen!

Kogel kan ook zijn afgeketst op de grond

Het lijkt mij niet dat een kogel die via de grond ketst, nog genoeg snelheid behoudt om zo ver een lichaam in te gaan, En tevens denk dan dat de kogel door de klap op de grond dusdanig is beschadigd dat hij niet meer een goede vorm heeft (al deels plat is) en zich nog het lichaam in kan boren!!

Ligt wel aan het soort kogel en de hoek waarmee hij de grond raakt, maar over het algemeen gaat dat prima. Beetje 9mm handvuurwapen vuurt de kogels met +- 400m/s.

Kan het niet dat jeroen zich net bukte? of iets voorover leunde ergens op ovzo? dan staat je lichaam al iets schuin en kan de kogel dus gewoon horizontaal zijn gekomen, wel moet de kogel dan op hoogte van zijn bil zijn geschoten, van hoger kan niet, lager natuurlijk wel.

Kan maar hoeft niet.

Correct me if i'm wrong.. maar dit zat ik net te denken, misschien slaat het wel nergens op hoor..

Echt beter dat je weer terug bent jeroen:) en nog veel sterkte met de revalidatie:)

Groeten,
Mark

Antwoord.

das idd best mogelijk.

afgeketst lijkt me niet omdat de kogel dan zo weinig snelheid/kracht overhoud dat hij nauwelijks veel kan doen...

iig sterkte ermee !

Zoals ik al zei ligt dat aan de hoek tijdens het afketsen. Ik ben geen balistisch expert maar het lijkt me dat er bij een hoek tussen de pakweg 135 en 170 graden nog voldoende snelheid inzit, zeker als je over afstanden praat korten dan een meter of 100. Ervanuitgaande dat, het voorwerp waarop de kogel afketste baksteen/asfalt/klinker was en de hoogte van afvuren en de hoogte van inslag (bil) zich lager dan twee meter van de grond bevonden, is een hoek tussen de 135 en 170 graden helemaal niet onrealistisch.

Anyway, genoeg gelult. Sterkte Jeroen!!

/kick

Ik zit nu opsporing verzocht te kijken.

De zaak is nog steeds in onderzoek.

Wat een ravage heeft dat aangericht zeg. Ik hoop voor je dat er duidelijkheid komt over de oorzaak en de dader.
Goed dat er toch nog gezocht wordt naar toedracht

ik zag het ook, wat sneu om een jongen zo toe te takelen idd..

schrok er nu pas btje van, apart verhaal enzo ook.

hoop dat ze de dader snel pakken

hij leeft gewoon , hij is alleen getekend voor t leven. En wat ik uit het interview begreep is hij (deels) verlamt aan een voet als ik me niet vergis.

Maar hier kan hij of een bekende beter op ingaan.

Ik heb het niet 100% kunnen volgen. Moest me spullen klaarmaken voor me werk toen.

Back