antonrox
Ouwe Rot
Hey,
Ben vandaag naar meeting Best geweest , kheb veel gesprint enzo en was leuk offcourse, maar daar gaat het nu even niet over.. Het gaat erom dat ik STD vertanding rij ( Pri. en Sec.! ) Aangezien ik met Evo70,28mm,overrange,rotor,tuned carters en heel de zooi rijd, wilde het in het begin opzich wel lekker gaan op de baan , soms ging het gelijk op , of soms was ik iets eerder weg , maar haalde ze me na 10-20 meter in :'( , is niet leuk natuurlijk . Maar ik wil andere vertanding denk ik ( dit moet de oplossing zijn ). Ik zit te twijfelen over :
Pri Polini 15/42 + std Sec. = 11.20 RF
std Pri. + Malossi Sec. = 10.40 RF
( overigens is std bij aerox de RF 12.29 )
Eigenlijk zat ik zo eens te denken , met een (iets) zwaardere vertanding win je top snelheid , dat is iets wat zeker is!.. maar ook de kracht bij het doortrekken gaat vooruit neem ik aan ? Maar hoe zit dat met de trekkracht? Als je een (iets) zwaardere vertanding neemt , dan kan je motor zijn vermogen toch ook onderin beter kwijt/omzetten ? waardoor de trekkracht toeneemt ( ook al zou je zeggen dat je met zo'n licht mogelijke overbrenging de meeste kracht hebt onderin ? ).
Ik heb ook gelezen in de search dat een vertanding van 13/44 + std Sec. een erg aan te rade sprint vertanding is ? = 10.40 RF ?
Ik hoor het allemaal wel
Ben vandaag naar meeting Best geweest , kheb veel gesprint enzo en was leuk offcourse, maar daar gaat het nu even niet over.. Het gaat erom dat ik STD vertanding rij ( Pri. en Sec.! ) Aangezien ik met Evo70,28mm,overrange,rotor,tuned carters en heel de zooi rijd, wilde het in het begin opzich wel lekker gaan op de baan , soms ging het gelijk op , of soms was ik iets eerder weg , maar haalde ze me na 10-20 meter in :'( , is niet leuk natuurlijk . Maar ik wil andere vertanding denk ik ( dit moet de oplossing zijn ). Ik zit te twijfelen over :
Pri Polini 15/42 + std Sec. = 11.20 RF
std Pri. + Malossi Sec. = 10.40 RF
( overigens is std bij aerox de RF 12.29 )
Eigenlijk zat ik zo eens te denken , met een (iets) zwaardere vertanding win je top snelheid , dat is iets wat zeker is!.. maar ook de kracht bij het doortrekken gaat vooruit neem ik aan ? Maar hoe zit dat met de trekkracht? Als je een (iets) zwaardere vertanding neemt , dan kan je motor zijn vermogen toch ook onderin beter kwijt/omzetten ? waardoor de trekkracht toeneemt ( ook al zou je zeggen dat je met zo'n licht mogelijke overbrenging de meeste kracht hebt onderin ? ).
Ik heb ook gelezen in de search dat een vertanding van 13/44 + std Sec. een erg aan te rade sprint vertanding is ? = 10.40 RF ?
Ik hoor het allemaal wel