Nieuwe parts #7

Status
Not open for further replies.
Super.... die hpi en stage6 progammeerbare software zijn hardstikke duur.
Hier krijg je veel meer voor minder geld, beter kan niet.

wat krijg je meer dan? beetje onzinnig, er zijn max 15 instelbare punten, om de 250 rpm zou een stuk mooier zijn, maar dat kost veel, en vandaar de prijs.
 
de 15 punten zijn naar eigen keus in te voeren(je kiest zelf het toerental per punt).
verder loopt het ontstekingspunt per voorgekozen punt gelijk op.

Hoe meer punten hoe beter is ook mijn mening.

voorbeeld: 10graden bij 8000rpm en 20 graden bij 9000rpm dan heb je bij 8500rpm 15 graden.

even een aapassing aan het stukje van nickL, de totaalprijs is 240 euro ex btw en geen 260 euro ex btw.
 
Ik vind het wel een leuke ontsteking voor een goede prijs, alleen hou er niet zo van dat het op een accu werkt. Zal allemaal wel beter zijn qua vonk, maar ik heb toch altijd een beetje een fobie voor accu`s:p
 
op www.emot.nl is deze ontsteking ook te koop.
Deze ontsteking word veel gebruikt in classic racers in combinatie met een roterende inlaat. Hij heeft ook ervaring met deze ontstekingen, en tevens zijn alle delen bij deze man te koop. Hij heeft ook nog genoeg ander interessant spul.
 
Ik heb een tijdje terug 2 schakels op bank gehad met zo'n ontsteking. Bij beide werkte het echt goed. Alleen de prijzen die hun noemde lagen wat lager als ik me niet vergis.
 
de ontstekings kast kost inderdaad 139 ex btw.

ik heb een grondplaat en pasbus laten maken die ik mee lever ,ik lever een kwaliteitsbobine mee 35 euro, tevens lever ik een datakabel mee van 22,50 ex;).

over de kop gaat het helaas niet:)
 
Daarnaast zie ik nog niemand die een testverslag heeft neergezet dus waarom het enthousiasme? Tuurlijk klinkt het allemaal leuk voor die prijs maar wie zegt dat de boel betrouwbaar is? Ik heb zelf 1x iemand met een ignitech op de bank gehad, allemaal leuk en aardig maar het ding stoorde wel af en toe en zo nu en dan wilde de software niet uitgelezen worden etc.

Dus laten we eerst eens afwachten totdat iemand het goed uittest voordat we met een prijs/kwaliteit verhouding komen ;)

Ik heb er het hele jaar mee gereden @ Sym. En ABT gebruikt hem @ een 50cc sprinter.

Werkt perfect ALS JE WEET HOE JE ER MEE OM MOET GAAN.

De meeste hobby beuners zijn dus beter af met een plug & play ontsteking a la HPI, Malossi, etc.
 
mja , de vraag is , hoeveel roterende massa wil je hebben ?

de 1 wil meer , de ander minder , ligt er net aan wat je ermee wil ;)

de onsteking zelf is niet interrasant , die werkt voor de gemiddelde net als of mischien nog wel minder dan een "normale" binnenrotor (grof omschreven dan) mja , zoals met alle raceprodukten is winst met een bepaald onderdeel nooit te garanderen omdat er zoveel variabelen zijn..

bij een classic racer word dit overigens gedaan omdat er in die tijd nog geen gewone binnerotors waren en door het roterende gedeelte ook niet zouden passen.

een onsteking is leuk om mee te expirimenteren , als je weet wat je ermee meot doen , zoals Mario al zegt..
 
blok van Sprocatti Motors 92 cc , met nieuwe cilinder en roterende inlaat .

17969d1217461887-news-sprocatti-052__800x600_.jpg
 
Last edited:
Dat roterende inlaat idee heb ik nu al een aantal keer terug zien komen, maar is er nou al ooit iemand geweest die serieuse resultaten heeft gehaald met een scooter blok?
 
Pijp is vet :W Vooral die demper juist :D

Hele blokje ziet er trouwens goed uit. Ben benieuwd naar prestaties. Ergens blijf ik denken dat er ergens gewoon een blok op de plank ligt met mind-blowing prestaties. Een of andere 2-takt freak moet gewoon ergens nog vermogen hebben gevonden :p Kan niet anders *D
 
Nieuw bij AB-Tuning:

Complete CNC carter-aanpassing voor MHR speed en BigBore 7T cilinders (Minarelli):





-CNC gefreesde spoelkanalen: Perfect symetrisch en vloeiend !
-Gekotterde carters (voor cilinderhemd en evt. krukas)
 
Hangt af van de animo, er heeft voor minarelli al erg veel tijd in gezeten voordat het goed was (cnc-programma etc)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top