Nieuwe Parts #13

stutte

Well-Known Member
nieuwe roost 100 cc blok

Maximize the breathing of your 100cc engine.
Enables you to fit a large carburettor, 35mm or even more. Features a valve that can take flow requirements of an engine of such displacement.

10339333_724548964273816_6089306178256354243_o.jpg
 

stutte

Well-Known Member
ik dacht ook dat het nadelig zou zijn bas maar zie dat ze het getest hebben op de bank
vond ook nog dit op hun facebook ...

This is the performance on our dyno:
RED = VL14 + 28mm carb
GREEN = Roost intake + 28mm carb
BLUE = Roost intake + 35mm carb
10373061_724611007600945_6052164682006853533_o.jpg
 

Tom.#86

TKTuning? PM!
Ik denk dat bij een 100cc blok vooral het doorlaat oppervlak van het membraan een beperkende factor is. Door het membraan in zo'n huis te plaatsen kan je een membraan met een veel grotere doorlaat oppervlakte gebruiken.

Dat effect wordt alleen maar versterkt als je ook de carb maar blijft vergroten.

Doorlaat oppervlakte van een 28mm is 615mm2
Doorlaat oppervlakte van een 35mm is 962mm2

Een carb die dus 1,5x zo groot is kan dat effect wel veroorzaken icm een groter membraan.
 

stutte

Well-Known Member
Ik heb in men 95cc blok ook zon 85cc KX membraam die veel grooter is en dus veel meer doorlaat heeft ...
maar heiko heeft het carter ver moeten uitfreezen om dit te doen passen ... met deze oplossing kun je het membraam er in plaatsen zonder je carter zo ver uit te freezen maar dan krijg je wel een zeer lang inlaat traject
maar messhien is dit wel voordelig ???
 

Tom.#86

TKTuning? PM!
Ik denk niet dat dit veel beter is dan het carter uitfrezen zoals jij dat hebt. Maar dat is speculeren.
Feit is wel dat deze Roost set veel commerciëler is. Niet iedereen heeft de mogelijkheid een carter open te frezen en als de Roost set plug en play is, is dat natuurlijk veel makkelijker.
 

stutte

Well-Known Member
ik heb weer een lading nieuwe parts gevonden op het internet

Wiel naaf Stage6 R/T voor Piaggio Zip!
CNC-gefreesd, uiterst lichtgewicht en uitgerust met 2 hoge vloeibaarheid lagers Koyo Superbike junction!

10404882_10152278285605679_551986076066383973_n.jpg


http://www.easyboost.fr/en/10-scooter
This is an Easyboost exclusive! We provide this Easyboost Stainless steel cooling hose aviation style d.15mm scooter /motorcyclefor an outstanding price – quality ratio.
easyboost-stainless-steel-cooling-hose-aviation-style-d15mm-scooter-motorcycle.jpg

voorbeeld op een scooter
10470788_10203884629016651_2575890374108333596_n.jpg


ze hebben ook benzine slangen 5mm
easyboost-fuel-hose.jpg

10404223_814469338576830_3356516132114247350_n.jpg


ze maken nog veel andere dingen ook zie hun site voor meer http://www.easyboost.fr/en/10-scooter
 

D@ve

Retired
Ja.. Hip.. Maar magnesium verouderd.. bij een beschadiging komt het blanke materiaal in aanraking met zuurstof en veranderen de materiaal specs drastisch. Nou is scootervolk over het algemeen Niet zo zuinig met het materiaal dus ik ben er niet zo'n voorstander van.
 
Last edited:

stutte

Well-Known Member
heb dit gevonden terwijl ik onderzoek aant doen was naar ceramice lager ...
http://www.roulement-ceramique.fr/drag-scoot,us,3,28.cfm

zijn er soms mensen hier die dit al hebben geprobeert in hun scoot ...
ik heb ook gezien dat alle lagertjes voor de vertanding en zelfs de wielen kunnen verandert worden naar ceramishe lagers ...
dit zou veel minder rolweerstand geven ...
en nog veel andere voordelen hebben .
 
Advertisement - register to remove this
Top