Nieuw seizoen SOBW 2004

wat bepaald de eerste drie rijdens? de kwalificatie?
en als een 4e rijder dan wint met andere benzine?

ik vind dit btw wel eerlijk :)
 
Dat is echt gelul. Soms pakken ze de top3, soms 1 persoon. Bij de nakeuring kan ook de laatste van de A groep gekeurd worden, maar meestal worden de snelleren gekeurd als dat gebeurt.
Als de SOBW argwaan heeft of een klacht krijgt kan het ook gebeuren. Ik neem aan dat Patrick dus met SOBW brandstof moest rijden, hij is nieuw en reed snel dus werd hij eruit gepikt.
Ik kan me nog een race herinneren die Joor won op zijn Typhoon. Dit vonden ze bij de SOBW waarschijnlijk zo bizar dat hij op de ontsteking, carb. en cilinderinhoud werd nagekeurd (uiteraard was het goed).
Maar dat om je een idee te geven. Ik ben het helemaal met je eens dat het raar overkomt dat ze er 1 rijder uitpakken en dan niet de top3 oid. Maargoed, wen er maar aan. Dat is de SOBW :W
 
beter krijgt iedereen benzine, kost weer minder geld :)

Er waren in de topscooter trouwens wel meerdere mensen met Elf... het was gewoon te ruiken op de baan...
 
dit heeft wat mij betreft niets met patrick te maken, het kan evengoed freddy of een andere rijder zijn! ik vindt het alleen vreemd, verder ben ik van mening dat diegene die een klacht indiend (wantrouwend) zelf ook gekeurd dient te worden.
(zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten) p.s. ik ben zeker van dat iedereen volgens de regels raced.
ik vindt het alleen een rare regel!
 
Wat ik me dus afvroeg is waarom jij dit vraagt? Omdat jij uitging van de snelste in de kwalificatie dacht ik dat Patrick SOBW brandstof had gekregen? Vroeg je het nou zomaar, of naar aanleiding van afgelopen weekend?
 
Nee ik meen oprecht dat ik hierover in de regelementen feitelijk niks kan vinden (buiten het feit dat de SOBW) het kan verplichten en na kan keuren, wat ik overigens wel een goede zaak vindt
. als freddy er als enigste uitgepikt was zou ik er ook over beginnen. Nogmaals !! waarom maar 1 persoon en niet meerdere.
 
Waarschijnlijk omdat ze te lui zijn om er meer te doen, of daar geen reden voor zien. Kaart het aan bij de rijdersvertegenwoordiger van je klasse en dan kan hij/zij het overleggen met de TC/SOBW.
 
Om het gebruik van illegale brandstof tegen te gaan kan de Technische Commissie rijders verplichten gebruik te maken van door de SOBW verstrekte brandstof. Deze brandstof is van de kwaliteit SUPERPLUS handelsbenzine en wordt maximaal 48 uur voor de wedstrijd aangekocht bij een handelspunt van een gerenommeerd benzinemerk (Shell, Esso, BP, Texaco e.d.).
Bekendmaking van de geselecteerde rijders met bijbehorende startnummers kan gebeuren via de omroepinstallatie of via persoonlijke benadering door een TC-lid. De Technische Commissie behoudt zich het recht voor om bij vermoeden van misbruik een rijder apart te selecteren.
Elke geselecteerde rijder moet uiterlijk 15 minuten voor de aanvang van de tijdtraining of de wedstrijd met zijn machine, met een LEGE tank, aanwezig zijnop de door de TC aangewezen plaats.
De rijder geeft aan het TC-lid de gewenste hoeveelheid (maximaal 5 liter) benzine op. De verstrekte benzine mag, uitsluitend ter plaatse en onder toezicht van het TC-lid, worden gemengd met door de rijder meegebrachte smeerolie (zonder toevoegingen) in een gebruikelijke hoeveelheid, waarna eventueel de tank kan worden verzegeld. De rijder mag zich slechts met toestemming van de TC naar de startplaats begeven.

Quote uit regelementen SOBW,
 
De Technische Commissie behoudt zich het recht voor om bij vermoeden van misbruik een rijder apart te selecteren.
Lijkt me duidelijk dus.
 
Originally posted by Mol
De Technische Commissie behoudt zich het recht voor om bij vermoeden van misbruik een rijder apart te selecteren.
Lijkt me duidelijk dus.

waarop is een vermoeden gebaseerd!! (reuk, snelheid, of aangifte van vermoeden) zelfs willekeur (men neme 1 willekeurige rijder) is hierin mogelijk

stel nu dat freddy in brakel gaat vlammen, en de regel wordt opgelegd, vervolgens de 3 opvolgende races ook!!
dan kan dit psygologisch gevolgen hebben, als men meerdere rijders neemt dan wordt dit beter geaccepteerd.

ik vindt het OK dat het gebeurt ik vindt het alleen raar dat dit niet bij meer als 1 rijder gebeurt, bijvoorbeeld willekeurig 3, of tenminste 3 rijders.

hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor cilinderinhoud en ontsteking,
 
Pfffff....

Anders blijf effe doorzeuren over die brandstof. :|

Mol heeft toch al duidelijk gezegd dat het verschilt, soms pakken ze er eentje, soms meerdere. Bij nakeuring zelfs mensen die achterin rijden.

Patrick is nieuw en knalt gelijk de snelste rondetijd op de baan, het is dan toch logisch dat er figuren zijn die argwaan krijgen?

En wat dan nog, nu is er tenminste bewezen dat het uitmuntende resultaat op een eerlijke manier is behaald. Voorkom je in ieder geval lulverhalen mee.
 
Originally posted by Joël
Pfffff....

Anders blijf effe doorzeuren over die brandstof. :|

Mol heeft toch al duidelijk gezegd dat het verschilt, soms pakken ze er eentje, soms meerdere. Bij nakeuring zelfs mensen die achterin rijden.

Patrick is nieuw en knalt gelijk de snelste rondetijd op de baan, het is dan toch logisch dat er figuren zijn die argwaan krijgen?

En wat dan nog, nu is er tenminste bewezen dat het uitmuntende resultaat op een eerlijke manier is behaald. Voorkom je in ieder geval lulverhalen mee.

:)
 
Joël bedankt, ik wist niet meer hoe ik het moest stoppen. Zo is de SOBW nou eenmaal, je raced onder hun regels dus accepteer het maar gewoon. Het is jullie 1ste seizoen en er zullen vast nog meer van dit soort verassingen komen.
 
Originally posted by Joël
Ik hoorde trouwens dat er een gerucht de ronde deed dat JPS zijn blokken heeft laten tunen bij Twins. Dat er daarom zo goed gereden werd door Ron Steenwinkel.

Ik vond het een erg onwaarschijnlijk verhaal, misschien kan Anthony of Patrick hier even duidelijkheid brengen?

Omdat ik benieuwd ben naar het antwoord, schop ik hem even omhoog jokl..
 
Ik geloof er ook geen hol van :D
Wel weer een leuke roddel dit. De mannen van JPS hadden het altijd net niet, of pech of whatever. Nu hebben ze het dus wel voor elkaar en ik ben eerlijk gezegd trots, want Ron is een vriend van mij en werd mooi 4e! Ik hoop dat ze het vol kunnen houden de rest van het seizoen!
 
Originally posted by Beresnel


stel nu dat freddy in brakel gaat vlammen, en de regel wordt opgelegd, vervolgens de 3 opvolgende races ook!!
dan kan dit psygologisch gevolgen hebben, als men meerdere rijders neemt dan wordt dit beter geaccepteerd.

ik vindt het OK dat het gebeurt ik vindt het alleen raar dat dit niet bij meer als 1 rijder gebeurt, bijvoorbeeld willekeurig 3, of tenminste 3 rijders.

hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor cilinderinhoud en ontsteking,

vorig jaar, mijn allereerste wedstrijd op lelystad, moest ik ook 10 minuten voor de start van de wedstrijd opeens andere benzine tanken. Samen met henri weliswaar, maar toch geeft het je weinig zelfvertrouwen, na de wedstrijd moest ook nog eens mijn carb eraf. Mijn vader werd hierop zo kwaad dat hij meerdere waarschuwingen kreeg. De rest van het seizoen moesten we na 80% van de wedstrijden de carb laten controleren, alleen maar om te zieken. De sobw mannetjes die daar stoer lope te doen zijn echt geen lievertjes, neem dat maar van mij aan. Vooral die lange kerel met dat petje op altijd. Neem een voorbeeld aan de op de derde plaats geeindigde SM coureur. Hij zat op het randje van de gewichtslimiet maar het was goed, aldus die lange. Hij wacht 4 uur op zijn beker, en hij krijgt bij de prijsuitrijking te horen dat hij was gediskwalificeert. :(
 
Originally posted by Mol
Ik geloof er ook geen hol van :D
Wel weer een leuke roddel dit. De mannen van JPS hadden het altijd net niet, of pech of whatever. Nu hebben ze het dus wel voor elkaar en ik ben eerlijk gezegd trots, want Ron is een vriend van mij en werd mooi 4e! Ik hoop dat ze het vol kunnen houden de rest van het seizoen!


Ik hoop het ook Mol! :D
 
Back
Top