Motorrijden #42

Echt te dik die duc! 8)

Ik ben trouwens ook begonnen op een Fireblade. Of 't verstandig was... Tja, gaat tot nu toe prima :P Die verhalen over "Ik rijd me dood" blabla slaan echt nergens op. Meestal zijn dat ook van die mensen die nog nooit met een fatsoenlijke motor hebben gereden.
 
Maatje van me heeft er ook eentje gehad. Uit 2000 volgens mij. Was hard 'werken' volgens hem op dat ding. We hadden ook ff geruild, hij op mijn srad 750, ik op zijn rsv. Maar het is niet mijn motor..

Precies, dat gevoel had ik dus ook heel erg. Zeer irritant is dat, bijna elke leuke bocht het gevoel krijgen dat je hem net niet haalt. dan heb ik liever net iets minder vermogen, maar wel een fijne wendbaarheid :).
 
Vraagje:
Waar kan ik terecht als ik mijn GSX-R 750 K8 wil laten "tunen"

Heb sterk het vermoeden dat er meer in zit dan dat er uit komt en er zit een vervelende dip in de vermogensopbouw.
 
Moet je eens dat smerige uitlaatsysteem eronder weg trekken, dingen hebben pot van 20kg eronder hangen.

Ik heb 2 jaar geleden een nieuwe gixxer 750 verkocht met compleet akra systeem, waar de demper schuin onder de achterbrug vandaan kwam.
Super geluid zat daarin! 8)
 
Nou, zoveel sneller was mijn RSV niet tegenover mijn Srad 600. De RSV lifte net ietsje sneller het voorwiel op en het blokkeren van van het achterwiel bij hoge snelheid naar een lage versnelling was veel meer.

Ik ben toen begonnen op die RSV, maar ik moet zeggen dat ik het niet een heel fijne motor vond. De normale versie die ik reed was gewoon erg lomp, niet een bocht in te krijgen. Nu met de Srad gaat dat allemaal prima.

Maatje van me heeft er ook eentje gehad. Uit 2000 volgens mij. Was hard 'werken' volgens hem op dat ding. We hadden ook ff geruild, hij op mijn srad 750, ik op zijn rsv. Maar het is niet mijn motor..

@ Weksel, die verhalen over doodrijden etc zijn onzin. Het ligt allemaal aan je rechterhandje en je verstand. Mijn neef is begonnen op een blade. Het kan allemaal prima.

Een reguliere RSV en een RSV R zijn 2 verschillende motoren om op te rijden qua wegligging / weggedrag. Ik moest met mijn 750 K2 aanzienlijk harder werken dan de RSV R. De R is echt een genot om op te rijden imo. Persoonlijk vind ik een SRAD niet echt prettig sturen.
 
Jep om 1 uur. Dus binnen blijven hehe.

Waar had jij motorkleding gehaald voor het lessen? Helm kan ik voorlopig nog wel ff die van me scootertijdperk gebruiken.
 
Een vriend van me heeft eventueel nog een textiel motorbroek + jas. Had 3 x gelest maar hij vond het niet zo veel, dus is brandnieuw. Kan evt vragen of hij het wil verkopen oid (in Middelharnis).

Ik heb gelijk een leren pak gekocht van Alpinestars bij die motorkleding outlet in Breda, veel keus en aanbiedingen (uiteraard niet de goedkoopste maarja, als het goed zit is het prima)
Helm bij Motoport in Goes en laarzen bij Fc-moto.de
 
Als je even aanzet en je theorie haalt heb je hem zo binnen! Zoveel stelt het niet voor als je een beetje doorlest!
 
Krijg alleen dat boek van de theorie niet open... iemand een idee? :P


Wat is dat saai zeg om te leren, kan me er echt niet toe zetten maar het zal wel ff moeten :P
 
Een reguliere RSV en een RSV R zijn 2 verschillende motoren om op te rijden qua wegligging / weggedrag. Ik moest met mijn 750 K2 aanzienlijk harder werken dan de RSV R. De R is echt een genot om op te rijden imo. Persoonlijk vind ik een SRAD niet echt prettig sturen.

Ik kan alleen die 2 met elkaar vergelijken omdat ik op weinig andere motoren heb gereden. Er zullen zat motoren zijn die veel beter sturen als een SRAD :P.
 
Krijg alleen dat boek van de theorie niet open... iemand een idee? :P


Wat is dat saai zeg om te leren, kan me er echt niet toe zetten maar het zal wel ff moeten :P

dan is een cursus miss wat voor jou? vriend van me kan ook alleen zo leren, thuis komt 't er echt niet van...
 
Back
Top