Motor en motorrijden #4

Status
Not open for further replies.
Zo is dat.

Vassago : Ik zag van de week zo'n precies dezelfde motor alsjij en precies dezelfde motorpak + helm in Vlissingen. Jij ? :P
 
Hoe zit het met de inname van een rijbewijs tegenwoordig?

moeten ze je daarvoor staande houden? of word het ook afgenomen als je met bijv. meer dan 50 km/h te snel geflitst wordt?
 
Hoe zit het met de inname van een rijbewijs tegenwoordig?

moeten ze je daarvoor staande houden? of word het ook afgenomen als je met bijv. meer dan 50 km/h te snel geflitst wordt?

Je moet staande gehouden worden... met flitsen kan je hem ook uitgeleend hebben aan een vriend van je bv.
 
Ik zap paar weken terug dat iemand op Wegmisbruikers zijn motor rijbewijs kwijt raakte. Als ik het niet mis heb bij 60km/h ^. Weet niet zeker. :X
 
Je moet staande gehouden worden... met flitsen kan je hem ook uitgeleend hebben aan een vriend van je bv.

Klopt, zo was het altijd wel. maar ik had vorige keer begrepen dat dit gewijzigd was?

De eigenaar v/d motor zou nu altijd verantwoordelijk zijn voor de snelheid die met zijn/haar voertuig gereden word, en als je zelf niet gereden hebt mag je degene aan wie je hem uitgeleend hebt aanwijzen.
 
Ik zap paar weken terug dat iemand op Wegmisbruikers zijn motor rijbewijs kwijt raakte. Als ik het niet mis heb bij 60km/h ^. Weet niet zeker. :X

Vanaf 50 te hard wordt ie in beslag genomen, dan gaat de officier van justitie kijken naar je vorige boetes. Als je al eerder boetes hebt gekregen voor meer dan 30km/h te hard, dan krijg je meestal een flinke boete + 4 maanden rij ontzegging.
Als je veel vaker boetes hebt gehad, kan je rijbewijs helemaal in beslag genomen worden... dan mag je na 2 jaar ofzo (ligt er beetje aan) opnieuw je praktijk en theorie examen aanvragen bij het cbr.
 
Ik durf te wedden dat menig (snelle sport) motorrijder wel eens een flinke boete heeft gehad. En dat een kwart daarvan ook wel eens rij ontzegging heeft gehad.

Zag vanmiddag trouwens nog een R6 die even een meter of 200 op zijn achterwieltje reed nadat ie was vertrokken bij een stoplicht +ralf+
 
Klopt, zo was het altijd wel. maar ik had vorige keer begrepen dat dit gewijzigd was?

De eigenaar v/d motor zou nu altijd verantwoordelijk zijn voor de snelheid die met zijn/haar voertuig gereden word, en als je zelf niet gereden hebt mag je degene aan wie je hem uitgeleend hebt aanwijzen.

Ff opgezocht in wetboek wegenverkeerswet1994 (uit 2007, up-to-date dus) :)

Art 164 lid 2 d WVW: .... maximumsnelheid met vijftig kilometer of meer, ingeval van staandehouding van de bestuurder.

Kortom, je moet nog steeds gewoon staande gehouden worden willen ze je rijbewijs inbeslag nemen wanneer je te hard rijdt.
 
Dat was ik dan ja Bounkass. Volgende keer ff zwaaien, ik zwaai wel terug. :p

Zip; thanks.

Leuk dagje zo, alleen hopen dat het stil blijft uit Leeuwarden. :p
 
[ir]http://www.zeekoe.net/vass/meet1.jpg[/ir]

[ir]http://www.zeekoe.net/vass/meet2.jpg[/ir]

Was gaaf 8)

Eerst R'daal, daar meeten en hapje eten, daarna terug naar Vlissingen met zn allen, ff wat drinken @ my place, wat hondjes opgeilen en na een rondje boulevard weer richting W'veen voor de heren.

Jammer dat er vrij veel wind stond maar dat mocht de pret niet drukken. 8)

de heren zijn gespot vanmiddag aan de koningsweg in vlissingen... iets teveel verkeer om goed open te trekken vond ik persoonlijk... :p
 
waar komt DvO vandaan eigenlijk? jij woont toch ergens in rosenburg aan de foto van je oprit te zien?

misschien heb je mn hok trouwens nog zien staan aan de koningsweg :p ik weet het, hij moet nog gespoten worden....

tjedy1.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top