Motor en motorrijden #22

Status
Not open for further replies.
thx voor je reactie, wat je bovenstaande beschrijft, zo denk ik er dus ook over :) Vandaar dat het ook moeilijk is wat voor fiets ik wil zeg maar

Maar wat wil je: Toer/Sport/Supersport
Twin of een viercilinder, etc.

Huidige motor heb ik eigenlijk in opwelling gekocht :P, en klopt dat 600ss in principe snel genoeg (blijft/is) voor een bepaalde periode.
 
niet doen, kan alleen maar weer kapot gaan, moet je weer van die kudt kastjes weg gaan werken/beunen! wanneer rijdt je nou met zon fiets in het donker? ik vind die xenon rommel echt kitch worden|(|(

Ik rijd nooit in het donker, maar ik rij sowieso altijd met mijn licht aan overdag. Het is qua zichtbaarheid naar andere weggebruikers toe echt een wereld van verschil merkte ik wel met mijn vorige motor.

Het wordt kitsch wanneer je richting 8000K gaat inderdaad, daaronder (zeker de 4300K) vind ik zelf erg mooi.

Kastjes voor de motor zijn tegenwoordig zo groot als een bankpasje en niet zo gek dik, dus dat is geen probleem. Ook qua betrouwbaarheid heb ik geen op of aanmerkingen erover eigenlijk. :P
 
Mini-update van mijn kant; ik zie dat ik hem binnenkort echt eens moet schoonmaken. :x

EVO pijp, moet nog een beugel (laten) maken, heeft weinig haast met dit weer;

[Ir]http://i35.tinypic.com/292lnuu.jpg[/Ir]

En nog een handig verloopstukje;

[Ir]http://i37.tinypic.com/1zeiiab.jpg[/Ir]

[Ir]http://i37.tinypic.com/vnh0lj.jpg[/Ir]


@ Tinne; geel licht is niet echt mijn ding. Alhoewel ik het wel gaaf vind bij sommige auto's.
 
Last edited:
Beter geel licht :!

Geel geeft minder lichtopbrengst dan wit. (das 4000k geloof ik ofzo)
6 a 7000k het meest... en erna loopt het weer af.
+ geel staat ook gewoon lelijk imo, maar das een kwestie van smaak.

Mwah max 5k ofzo..

Ik zou zeggen kijk ff naar die zx6r van Rowan. Dat is echt een onwijs chille beginnersfiets!! Ik heb zelf 1 model ouder gehad, maar op het blok na was ie gelijk. Ding stuurt echt super relaxed, goeie bandjes zitten d'r op... net grote beurt gehad geloof ik + ze zijn echt niet traag :)

Zeker met een 600 beginnen. Natuurlijk went de snelheid, maar dat heb je met een 1000 ook... alleen daarna heb je niks meer om dan nog naar over te stappen. + met een 600 kan je echt goed leren sturen. Lekker licht en makkelijk.
Maar dan alsnog, voor een 600 heeft die 636 een lekker koppel... hoog in toeren doorjanken en ze gaan echt wel goed hard! 260 op top ofzo, voorlopig voldoende toch.
 
Maar wat wil je: Toer/Sport/Supersport
Twin of een viercilinder, etc.

Huidige motor heb ik eigenlijk in opwelling gekocht :P, en klopt dat 600ss in principe snel genoeg (blijft/is) voor een bepaalde periode.

Het is meer dat ik mensen hoor over dat 600 te licht zijn.. dat mense niet het echte gevoel evenaren als met een 1000 bv.. dit van horen zeggen hoor..

Wsh word het voor mij wel een Sport of iets tussen sport en toer in :P
 
Geel geeft minder lichtopbrengst dan wit. (das 4000k geloof ik ofzo)
6 a 7000k het meest... en erna loopt het weer af.
+ geel staat ook gewoon lelijk imo, maar das een kwestie van smaak.



Ik zou zeggen kijk ff naar die zx6r van Rowan. Dat is echt een onwijs chille beginnersfiets!! Ik heb zelf 1 model ouder gehad, maar op het blok na was ie gelijk. Ding stuurt echt super relaxed, goeie bandjes zitten d'r op... net grote beurt gehad geloof ik + ze zijn echt niet traag :)

Zeker met een 600 beginnen. Natuurlijk went de snelheid, maar dat heb je met een 1000 ook... alleen daarna heb je niks meer om dan nog naar over te stappen. + met een 600 kan je echt goed leren sturen. Lekker licht en makkelijk.
Maar dan alsnog, voor een 600 heeft die 636 een lekker koppel... hoog in toeren doorjanken en ze gaan echt wel goed hard! 260 op top ofzo, voorlopig voldoende toch.


lol :D die heb ik inderdaad al bewonderd op het mf :P
thx voor je reactie jas :*
 
lol :D die heb ik inderdaad al bewonderd op het mf :P
thx voor je reactie jas :*

Tja, je kan dan natuurlijk wel naar andere bikes kijken... maar van deze heb je natuurlijk wel enige zekerheid dat het gewoon een chill ding is.
Al die tijd dat Rowan hem heeft gehad heeft ie het zonder gebreken gedaan. + het is echt een fijne beginners fiets!

Ga anders gewoon es ff kijken :) zo ver is het ook weer niet.

Hij is wel nog 25kw he atm.
 
Mini-update van mijn kant; ik zie dat ik hem binnenkort echt eens moet schoonmaken. :x

EVO pijp, moet nog een beugel (laten) maken, heeft weinig haast met dit weer;

[Ir]http://i35.tinypic.com/292lnuu.jpg[/Ir]

Ik vind zo'n evo pijp ook nog wel aantrekkelijk, hij staat mooi op de RSV. Als je nog eens zo'n ding op de kop kan tikken voor 85 euro laat het dan ff weten :+ Staat er nog wel een op marktplaats voor 375 maar dat is me een beetje teveel van het goede.

Gooi je er nog verse vloeistoffen in deze winter?
 
Zullen we rond april ofzo eens een motor-meet doen?.. en dan met zn allen stukkie gaan rijden ofzo.. paar dijkweggetjes of iets in die geest.?
 
beetje centraal en mooi weer is en ik een rijbewijs heb vind ik t prima. Als iemand dan ook ff een goede cam mee neemt?
 
Ik kwam gisteren voor mn werk door het gebied van Grebbenlinie. Dat is sowieso een regio waar ik volgend seizoen met de motor eens heen ga om te rijden. :W
 
Schiet het een beetje op met lessen Dennis?

Over dat 600/1000 verhaal;

600cc machines (vooral die supersport) zijn echte toerenbeukers. Onder de 10k toeren gaat het niet echt heel hard voorruit.

1000cc machines hebben gewoon meer koppel en rijden soepeler. Een mooi afweging is wellicht een 750cc machine. Gewicht van een 600cc, "power" van een 1000cc.

Persoonlijk zou ik direct op een 1000cc machine stappen. Je hebt toch niet te maken met een beperking (25kw) en over dat sturen, dat leer je toch wel. Het is wel zo dat de ene fiets beter stuurt dan de andere, maar heeft vaak te maken met gewicht. Een 600cc is natuurlijk gewoon lichter.

Die ouwe Fireblade die bij ons in de garage staat beleef ik echt een hoop plezier aan. Op motor-forum stond er laatst een te koop voor 2000 euro. Dat is echt geen geld!
 
Zullen we rond april ofzo eens een motor-meet doen?.. en dan met zn allen stukkie gaan rijden ofzo.. paar dijkweggetjes of iets in die geest.?

Goed idee. Ik ben er bij :)


Vandaag ben ik ook nog even wezen rijden. Wat was dat weer koud zeg. Ik vind het wel mooi geweest, morgen ff poetsen en de acculader er aan. Tot +- maart komt ie niet meer buiten :P
 
@Vass: Van die verloopstukjes wordt altijd gezegd dat je ze er af moet halen, omdat anders je ventiel kan scheuren...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top