Motor en motorrijden #22

Status
Not open for further replies.
Mooi helmpje idd, je hebt wel een klein hoofd ofniet?

Helm is inderdaad wel klein ja :D Of ik nou echt een klein hoofd heb.. Normaal gesproken past een maat M, maar eigenlijk zit geen één helm fatsoenlijk. Voor het lessen heb ik zelfs een L op, aangezien ik van de M koppijn krijg na een half uur. Stond er zelf wel redelijk van te kijken dat een S past, goed strak zit hij wel iig :P
 
Helm is inderdaad wel klein ja :D Of ik nou echt een klein hoofd heb.. Normaal gesproken past een maat M, maar eigenlijk zit geen één helm fatsoenlijk. Voor het lessen heb ik zelfs een L op, aangezien ik van de M koppijn krijg na een half uur. Stond er zelf wel redelijk van te kijken dat een S past, goed strak zit hij wel iig :P

Normaal had ik ook altijd maatje M met andere merken... Arai kwam ik uit op een xs :# Die zat goed strak en knelde niet, vandaar.
 
Mooie helm!

Vraagje:

Wat zijn jullie aanraders voor een 1e motor? ik ben me al wat aan het orienteren maar hoor zoveel verschillende meningen..

Betreft de km stand, er word me afgeraden niks boven de 30k te kopen, maar als je bv op het motorforum kijkt zie je maar weinig fietsen met dit soort km standen...

Tevens wat zijn een beetje leuke beginners fietsen? Ik vind zelf een r6 erg vet, of iets van een cbr rr o.a..
 
Tja, het hangt er vanaf wat je voor motor zoekt natuurlijk. Dat alles boven de 30K kut is, vind ik onzin. Ik heb een motor met 46k op de teller en die loopt supermooi.
Hangt ook helemaal van het type blok en motor af natuurlijk.
 
Tja, het hangt er vanaf wat je voor motor zoekt natuurlijk. Dat alles boven de 30K kut is, vind ik onzin. Ik heb een motor met 46k op de teller en die loopt supermooi.
Hangt ook helemaal van het type blok en motor af natuurlijk.

Klopt heb je helemaal gelijk in! Betreft wat voor motor je zoekt, ik vind het een moeilijke keuze, ik hoor veel mensen een 600 afraden omdat je hier snel op uitgekeken zou zijn?? en omdat velen zeggen dat een 600 het net niet is zeg maar.. beetje moeilijk uit te leggen zo..

En wat is je budget?

Mwah max 5k ofzo..
 
600 ben je echt niet zomaar op uitgekeken.

Is een Honda F4 niet wat voor je? En dan doel ik niet op die banaan zadel dingen. Voor 5k heb je een heel nette 1.
 
@ Dennis

Ik ben hier ook heel lang mee bezig geweest. Ik had zoiets, als ik 5 of 6k uitgeef dan wil ik iets moois en snels. En dus ook niet een net-niet fiets, zoals de hierboven genoemde cbr F modellen, kawasaki ninja's, oudere cbr 900 rr's, s-radjes, enz. No offence naar de mensen die zo'n fiets rijden, het zijn prima bikes maar ik persoonlijk zal dan mn geld liever aan iets 'meer' uitgeven. Ik ben vrji selectief in wat ik mooi vind en wat niet dus in mijn geval bleven er niet heel veel fietsen over. Ik heb een aantal proefritjes gemaakt en nadat ik op een duc 900 ss (zou ik ook mijn geld niet voor over hebben) had gereden was ik verkocht aan de twee cilinders. Toen bleven voor mij de Duc's, RSV en suzuki sv's over. Uiteindelijk is het een RSV geworden. Maar ik denk dat je moet beslissen wat je wilt, een 600cc ss is altijd goed. Je raakt daar echt niet zomaar op uitgekeken, helemaal neit als beginnend bestuurder. Voordat jij daar de max uit durft te trekken ben je wel even verder. Ik zal mn overweging dus maken op de volgende manier

Budget?
Wat vind ik mooi?
Sport of Supersport?
2/4 cilinder?


En over die km stand, zoals ik het hierboven uit heb gelegd zou ik voor een cbr 600rr, rsv, zx6r, r6 enz, ook geen km stand boven de 30k willen. Niet omdat het blokje het niet zal houden want daar hoef je je niet zoveel zorgen om te maken maar eerder met het oog op de verkoop. Misschien iets waar je nu niet aan denkt maar wanneer jij nu een fiets koopt met 32k en je rijdt er zelf 15k(en daar zit je zo op) bij dan raak je em aan de straat stenen niet meer kwijt. Of je moet met je prijs zo laag gaan zitten maar dat wil niemand.

Succes iig en helemaal in dit jaargetijde kan je VEEL geld van de vraagprijs praten. Doe gewoon een hufterig bod en je zult zien dat verschillende aanbieders erop terug komen. Zo niet, gewoon verder kijken. Voor hem genoeg anderen die er wel op in gaan.
 
thx voor je reactie, wat je bovenstaande beschrijft, zo denk ik er dus ook over :) Vandaar dat het ook moeilijk is wat voor fiets ik wil zeg maar
 
op motor forum kijken, maargoed er zijn echt lui tussen die denken goud te verkopen wat verders niemand heeft, enorm hoge prijzen vragen dus|(
 
Lastige keuze heh :P Ik weet ook nog niet wat ik wil, ga sowieso als ik m'n rijbewijs heb kijken bij de 900rr van een collega, heeft dan als voordeel dat die een stuk goedkoper is dan de andere motoren die ik wel zou willen proberen. Ik denk dat het wel een supersport gaat worden, alhoewel zo'n naked me ook wel erg vet lijkt.. Lijstje is dus iets van 900rr, VTR sp1, RSV (R) en misschien nog een nieuwere 4cil voor de supersports. Kwa naked motoren vind ik een Z750/1000 mooi, Speed/street Triple, Tuono.

Nou nog voor mekaar krijgen dat ik op alles kan proefrijden, hoef ik voorlopig helemaal niet te kopen :+
 
je heb nog tijd zat om een motor te vinden denk ik. Verder vind ik dat het geen zak uitmaakt waar je op begint.

voor 5k kan je heel veel dikke fietsen halen, dus kijk gewoon goed rond :D
 
Mooie helm Heineken, hij gaat je goed bevallen denk ik zo.

Misschien toch maar xenon doen op de RSV? Ik vind het toch wel gaaf staan namelijk;

[Ir]http://i34.tinypic.com/50mzrk.jpg[/Ir]
 
niet doen, kan alleen maar weer kapot gaan, moet je weer van die kudt kastjes weg gaan werken/beunen! wanneer rijdt je nou met zon fiets in het donker? ik vind die xenon rommel echt kitch worden|(|(
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top