Motogp & WSBK 2010

Tinne

Ins GhöN tshene Thön..
valentino-rossi.jpg


The Motogp teams for 2010:

Repsol Honda
- Dani Pedrosa
- Andrea Dovizioso

Honda Gresini
- Marco Simoncelli
- Marco Melandri

Honda LCR
- Randy de Puniet

Emmi Caffe Latte Honda
- Hiroshi Aoyama

Ducati Marlboro Team
- Casey Stoner
- Nicky Hayden

Pramac Ducati
- Mika Kallio
- Aleix Espargaro

Aspar Ducati
- Hector Barbera

Factory Yamaha Team
- Valentino Rossi
- Jorge Lorenzo

Tech 3 Yamaha
- Colin Edwards
- Ben Spies

Rizla Suzuki motoGP
- Alvaro Bautista
- Loris Capirossi


2009-wsbk-champ-ben-spies-2.jpg


2010 World Superbike Championship grid – confirmed factory signings:

1. Noriyuki Haga JPN Ducati Xerox
2. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox
3. James Toseland GBR Yamaha Sterilgarda
4. Cal Crutchlow GBR Yamaha Sterilgarda
5. Jonathan Rea GBR Ten Kate Honda
6. Max Neukirchner GER Ten Kate Honda
7. Leon Haslam GBR Suzuki Alstare
8. Sylvain Guintoli FRA Suzuki Alstare
9. Chris Vermeulen AUS Kawasaki SRT
10. Max Biaggi ITA Aprilia Racing
11. Troy Corser AUS BMW
12. Ruben Xaus ESP BMW
13. TBA Aprilia Racing
14. TBA Kawasaki SRT
 
Advertisement - register to remove this

Mis volgens mij nog wat priveteams @ WSBk...maargoed. Het begin is er.
Ben ook een beetje benieuwd of dat Moto2 leuk gaat worden..
 
Ik heb al wat bekende namen voorbij zien komen in de Moto2. Volgens mij wordt dat wel een gave klasse!

Eerst had ik zoiets van: lomp, gewoon kleine koningsklasse fietsen.... maar het wordt toch wel een klasse apart.
 
Ik heb al wat bekende namen voorbij zien komen in de Moto2.

Moto2 Riders and Teams

Team Riders Bike
Ajo Motorsport Álex Debón Aprilia
Campetella Racing Dominique Aegeter B&B Team
Cardion AB Motoracing Karel Abrahan Aprilia
CIP Moto -GP250 Valentin Debise Suter
Emmi Caffe Latte Thomas Luthi Suter, Kalex or Moriwaki
G22 Racing Team Fonsi Nieto and Yanick Guerra Moriwaki
Hayate Racing Team Jules Cluzel and ? Suter
Honda Gresini Toni Elías and ? Moriwaki
JIR Mattia Pasini and Roger Lee Hayden TSR
Kino Racing Fabrizio Perren BQR
Mapfre Aspar Team Julían Simón and Mike Di Meglio Aprilia
Matteoni Racing Lukas Pesek, Jules Cluzel? Moriwaki
Pons Racing Axel Pons and Sergio Gadea Kalex
Promoracing Joan Olivé and Kenny Noyes Harris
Racing Team By Queroseno Bernat Martínez, José David De Gea, Lukas Pesek, Alex De Angelis BQR
Racing Team Germany Arne Tode Suter
Scot Racing Team Niccolo Canepa, one other NCR
Speedup Aprilia Andrea Iannone and Gabor Talmacsi Aprilia
Sprint Tecnology Racing Roberto Pietri and Roberto Rolfo Suter
Stop and Go Racing Team Héctor Faubel and Ratthapark Wilairot Aprilia/FTR
Tech 3 Raffaele De Rosa and Yuki Takahashi Tech3
Viessmann Kiefer Racing Stefan Brald and Vladimir Leonov Suter
WTR San Marino Team Claudio Corti ADV/CRP

zijn er pas een aantal zeker.
 
Last edited:
Klopt..maar dat is 99% zeker.
En dit is het enige lijstje wat ik zou even kon vinden.
Die klopt mss niet meer, maar geeft wel een impressie van de grootte van de klasse.
 
Alleen het blok is een Honda600 toch?
(de reden waarom Aprilia toch niet mee wil doen)

Het concept beloofd wel wat.. ook qua kosten etc..
 
2010 World Superbike Championship - confirmed signings:

Factory teams:
1. Noriyuki Haga JPN Ducati Xerox
2. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox
3. James Toseland GBR Yamaha Sterilgarda
4. Cal Crutchlow GBR Yamaha Sterilgarda
5. Jonathan Rea GBR Ten Kate Honda*
6. Max Neukirchner GER Ten Kate Honda*
7. Leon Haslam GBR Suzuki Alstare
8. Sylvain Guintoli FRA Suzuki Alstare
9. Chris Vermeulen AUS Kawasaki SRT
10. Tom Sykes GBR Kawasaki SRT
11. Max Biaggi ITA Aprilia Racing
12. Leon Camier GBR Aprilia Racing
13. Troy Corser AUS BMW
14. Ruben Xaus ESP BMW

Other teams
15. Carlos Checa ESP Althea Ducati
16. Shane Byrne GBR Althea Ducati
17. Jakub Smrz CZE Guandalini Racing
18. Broc Parkes AUS Echo CRS Honda




nu met 2 appies dus.
 
ADV Advanced Technology of Monaco is pleased to present the AT02, which has been developed for the new Moto2 category and will be on track for the 2010 World Championship with Team WTR San Marino.
[IR]http://i48.tinypic.com/2wekqki.jpg[/IR]
[IR]http://i47.tinypic.com/333kagx.jpg[/IR]


Kwijl..
 
“The main changes we have decided on are new rules for the MotoGP class,” added FIM President Vito Ippolito. “We will have four-cylinder engines, four-stroke of course, with a 1,000cc maximum. This base will give all the manufacturers the opportunity to start work. At the beginning of next year we will produce the new rules in a more complete format, but that is the basis. 2012 will be the year of a new era of MotoGP.”


waarom dan weer alleen 4 cilinders..ze doen altijd alles half bij dorna he
 
omdat er toch niemand voor kiest een twin 1000 te rijden? :p

Wel weer verbetering iig, terug naar 2 strokes had helemaal mooi geweest maar das dromen :+
 
5 cilinders wel...

Maare het zouden blokken van straatmotoren worden toch ?

Als ze dat doen wordt het dus helemaal WSBK, maar dan met andere rijders. MotoGP is/was juist altijd prototypes. Heeft Yamaha nog een keer gezeik mee gehad volgens mij: blok van de M1 leek teveel op die van de R1
 
30__GIX5009.JPG


de GP10

Engine: Liquid-cooled, 90 degree V4 four-stroke, desmodromic DOHC, four valves per cylinder.

Capacity: 799cc

Maximum power: More than 200hp

Maximum speed: In excess of 310 kph/192 mph

Transmission: Six-speed cassette-type gearbox, with alternative gear ratios available. Dry multiplate slipper clutch. Chain final drive.

Carburation: Indirect Magneti Marelli electronic injection, four throttle bodies with injectors above butterfly valves. Throttles operated by EVO TCF (Throttle Control & Feedback) system.

Fuel: Shell Racing V-Power

Lubricant: Shell Advance Ultra 4

Ignition: Magneti Marelli

Exhaust: Termignoni

Final Drive: Regina Chain

Suspension: Öhlins upside-down 48mm front forks and Öhlins rear shock absorber, adjustable for preload, compression and rebound damping.

Tyres: Bridgestone 16.5" front and rear

Brakes: Brembo, two 320mm carbon front discs with four-piston callipers. Single stainless steel rear disc with two-piston callipers.

Dry weight: 150kg
 
Back
Top