MetraKit ProRace

Ik geef het op....:)
Heb geen zin om weer met grafieken te gaan gooien.
Blijkbaar doe ik wat fout met die pijp.
Als je weer eens hier bent laat ik je het wel zien.

-:-
 
Oke toch maar wel dan,hier het verschil met een zo goed mogelijke afstelling.



shot_nardo_dueplus.jpg


Check het tpm bultje aan het begin van de c16,daar zit geen powerwinst.
Maar goed dit is een standaard due plus......
Kan best dat ie ergens anders wel op presteerd.
Maar ik hou erover op,geen tijd voor...:)

-:-
 
pro race

Om het nog maar ff over de pro race te hebben ik heb de pro race 1 net binnen gekregen voor mina horiz dan.
Picca's:
close%20up.JPG

uitlaatpoort.JPG

vanbinnen.JPG

Gelukkig zitten er geen hakkels in het nicasil ofzo zoals eerder in dit topic te zien was bij de pia versie, maar het is duidelijk dat deze cilinder goed afgerwerkt moet worden.
Over de prestaties kan ik zelf nog niks vertellen maar dat horen jullie zo snel mogelijk.:W
 
Originally posted by Valentino...
Oke toch maar wel dan,hier het verschil met een zo goed mogelijke afstelling.

http://vtm.tovami.com/images/scootermetingen/shot_nardo_dueplus.jpg

Check het tpm bultje aan het begin van de c16,daar zit geen powerwinst.
Maar goed dit is een standaard due plus......
Kan best dat ie ergens anders wel op presteerd.
Maar ik hou erover op,geen tijd voor...:)

-:-
Klinkt misschien raar wat ik zeg maar wat ik gehoord had, was dat een shot op snelle gietijzers het best goed doen..
Ik zou alleen niet kunnen verklaren wat het is..

Leuke Pro Race he Sketchy 8)..
 
De shot is een raar uitlaatje. Ik heb er een op pia gehad. Dat kreng wilde nooit toeren of vermogen maken en was overal klote op. tot ik heb een keer op een getuned w-poortertje knalde. DAMN zoveel koppel dat je er akelig van werd...

En ik heb ze weleens heel aardig op getuende dr'rtjes zien gaan...
 
Op mina is ie trowuens een stuk hoogtoeriger, maar nog steeds niet zo hoogtoerig als yasunies (behlave de z).
 
Overigens had ik ook een shot op mijn licht bijgewerkte alu-W en dat presteerde alweer van geen kant! Misschien was mij toen al een andere nieuwe versie van de alu-w in de maag gesplitst, het ding was echt niet vooruit te branden, ook niet mer een jolly of evo pijp. Draaide hetzelfde als een getunede DR of een Corsa.
Op de portmap leek hij hetzelfde als die cylinder van jou/ joel.
 
Vriend van me heeft een Earox met een Pro race 70, C-20 , binneroter enz

Die PRo race en die c-20 maken Echt verschrikkelijke toeren!

begin trekt het niet echt maar daarna van 30 -120 echt wel hard hoor! maar die cil is binne no time overleden!
 
Dat ding van ons deed 1000 rpm minder dan een tuned dr met jolly of forr race(10500 ipv 11500), maar wel meer vermogen. Was wel een gelukstreffer denk ik. Rollen had ik niks aan veranderd bij die scooter. Zaten rollen in voor orginele cilinder met nardo :)

Het was trouwens het nieuw type w-poort, dus de spoelrs lagen extreem laag. Uitlaatpoort nogal rond van boven en schacht vrij nauw gelaten, mooi verlopend naar uitlaat.

Dat ding trok joels evo met jolly nog een keer deruit de eerste meters (evo setup was niet 100% optimaal afgesteld).

Originally posted by Aidix
Overigens had ik ook een shot op mijn licht bijgewerkte alu-W en dat presteerde alweer van geen kant! Misschien was mij toen al een andere nieuwe versie van de alu-w in de maag gesplitst, het ding was echt niet vooruit te branden, ook niet mer een jolly of evo pijp. Draaide hetzelfde als een getunede DR of een Corsa.
Op de portmap leek hij hetzelfde als die cylinder van jou/ joel.
 
A little bit OT.
The Pro Race 2 for minarelli has the same port distances to the top of the cylinder as a Fabrizi Maxi kit 2001.

But the Pro race has a lowered head. So you can adjust port hight with in 2 mm. (Just ad stroker crank and Malossi 34 8180 piston.)
 
Velo,

can you give me port height of exhaust & transfers of PR2 cilinder for mina? just PM me so i can have an i dea what port timing it has. soon there will be MK dealer here so i wanna find out what the timings are before i buy them.
 
Back
Top