MetraKit ProRace

Originally posted by chezzmo
Spreek je uit ervaring ??? Pro race untuned had ik iets van 15pk mee, terwijl het hok niet echt geweldig was afgesteld.......

denk je dat ik het uit me duim zuig ? als ik dit niet ervaren had had ik het niet gezegd. met zo'n setup is 16 pk bagger afgesteld makkelijk te halen. en het scheelt je dan ook nog is geld voor het afwerken/tunen !
 
er is verder ook geen nicasil afgebrokkeld ofzo.... maar die PR2 ziet er weer zeer respectabel uit.... is denk ik zeker het proberen waard en daar komt bij.. je bent redelijk origineel :p
 
Dat zuig je idd uit je duim .
Een c16 is een van de meest brakke pijpen die ik ken.

-:-




Originally posted by The_Speed_Fight
denk je dat ik het uit me duim zuig ? als ik dit niet ervaren had had ik het niet gezegd. met zo'n setup is 16 pk bagger afgesteld makkelijk te halen. en het scheelt je dan ook nog is geld voor het afwerken/tunen !
 
Originally posted by Valentino...

A c16 runs around 11k rpm because its far too long.
16 BHP @ 11k rpm ?????
No way jose......

-:-

Thanks. Funny how many languages are related and understandeable at some level.
 
Er was geloof ik weleens iemand bij twins met c16 die 16 pk'tjes scoorde. Maar uiteraard draaide hij wat meer dan 11.000 toeren. De tuned length valt wel mee geloof ik. Ik zal hem eens in kaart brengen binnenkort, nog niet gedaan.
 
Originally posted by Ufo
Er was geloof ik weleens iemand bij twins met c16 die 16 pk'tjes scoorde. Maar uiteraard draaide hij wat meer dan 11.000 toeren. De tuned length valt wel mee geloof ik. Ik zal hem eens in kaart brengen binnenkort, nog niet gedaan.

Dat valt inderdaad reuze mee hoor, met zo'n C16 kun je best topvermogen hebben bij 13000+ rpm. De lengte scheelt niet veel met de JollyMoto...

Hij lijkt alleen zo lang omdat hij vanaf de cilinder direct naar achter loopt.
 
Euhm ik praat hier wel over mina btw.
Als ik een scootje afstel met een c16 en een due plus bijv. kom ik op 10-11 pk.
Zet ik daar een shot cq nardo op dan trekt ie direct 2 pk meer,plus dat ie minimaal 1000rpm meer draait.
C16 als uitlaat is wel leuk maar zeer zeker niet voor een high performance setup.
Dat bedoelde ik ermee te zeggen.....:)

-:-
 
Originally posted by Valentino...
Euhm ik praat hier wel over mina btw.
Als ik een scootje afstel met een c16 en een due plus bijv. kom ik op 10-11 pk.
Zet ik daar een shot cq nardo op dan trekt ie direct 2 pk meer,plus dat ie minimaal 1000rpm meer draait.
C16 als uitlaat is wel leuk maar zeer zeker niet voor een high performance setup.
Dat bedoelde ik ermee te zeggen.....:)

-:-

Dat de C16 geen topper is ben ik absoluut met je eens, het is net of ze bij Yasuni eerst de C20 hebben ontworpen en vervolgens alle delen met een bepaalde factor verlengt hebben om tot een mildere pijp, de C16 dus, te komen.

Maar hij kan wel redelijk wat toeren hebben...
 
Toch is het waar, 16 pk met evo70, 21 dell, std ontstek,en c16 op aerox. ( wokkel, Helmond )

Ook heb ik ooit een meting gedaan met pia met Athena racing 70, 19 dell, en de c16. dit zo door de klant aangeleverd en meteen 15,5 PK

Ik ben van mening dat de c16 echt wel een zeer goede uitlaat is , maar het is net waar je hem voor gebruikt. Max vermogen boven de 13k rpm. i.c.m. "snelle 70 cilinder". Leuke uitlaat voor " straatgebruik" en afstelgemak.

Ik denk dat 16+ pk mogelijk moet zijn.
 
Ik had laatst ook een nieuwe Pro Race 1 in mn handen maar ik vond hem geeneens zo slecht afgewerkt..
Ok, lang niet wat het moet zijn maar niet echt slecht ofzo..

Ik maak wel ff wat pics..

Al met al kunnen ze wel een flinke afwerk/tune-beurtje krijgen..
Maar dat mag iedere cilinder wel van mij.. -:-
 
Yasuni R doet over het algemeen zelfs net wat meer bovenin als een shot dus als een c16 nog laagtoeriger zou zijn,zou dat wel frappant zijn...
 
Back
Top