metrakit sp op minarelli

Kuit@NRG

200 pktjes
hey jongens,
hier in soest hebben ze het over een metrakit sp.
de enige info die ik erover heb is dat het 1500 toeren minder draait dan een pro race.
nou denken een paar vrienden van me dat het een echt gruwelijke cilinder is maar ik denk eigenlijk dat het gewoon een voorganger van de pro race is.
en dat ie gewoon bijna gelijk aan pro race is.
kunnen jullie wat meer info geven over deze cilinder ik kan er eigenlijk niks over vinden op verkoop sites en hier in de search.
 
Advertisement - register to remove this

Dit gaat weer over John's Benelli :p

Volgens mij heeft die SP geen Ovale poort met booster zoals een pro race maar een Vlinderpoort.Het is denk ik een beetje te vergelijken met een Airsal Vlinder enzo.
De mensen hier in Soest moeten niet op geluid afgaan ,daar wordt ik zo moe van altijd...vergeet niet dat john met powerfilter en HR2 rijdt met gare demper...
 
Last edited:
ja daarom post ik dit ook bas.
iedereen zoals john wouter en die gasjes die denken hoe meer toeren en geluid hoe harder je gaat. :p :s
maar ik wil weten of het een snelle en betrouwbare cilinder is.
en of het ergens een beetje mee kan vergeliken zoals jij zegt.

*edit john rijdt met orgi filter edit*
 
Wouter en John zeiden ook dat ze iedereen op Oisterwijk eruit zouden rijden including Twins....zegt al weer genoeg :p (verder zijn het beste gozers hoor;) )

Runner; Pro race 1 , C16 , 21mm en Malossi rotor
Benelli; MK SP, 21mm , Selettra en HR2

De eerst volgende meeting wil ik hun aan de sprint zien staan :p
 
ik d8 sp heeft geen vlinderpoort maar een gewoone ovale ?!


opzich wel een fijne cilinder , iets onder stage 6 niveau
 
Is de SP niet gewoon een tammere versie van de Pro Race?
Net zoiets als een NG en een Manston of zo....
Dat is tenminste wat ik mij er van kan herinneren.
 
Tadaaa (Piaggio):

MK-SP-Piaggio-LC.jpg



(Met een beetje zoeken kom je er wel)

8)
 
Last edited:
Originally posted by Hebo-47.6mm
Is de SP niet gewoon een tammere versie van de Pro Race?
Net zoiets als een NG en een Manston of zo....
Dat is tenminste wat ik mij er van kan herinneren.

klopt helemaal...
 
ja die benelie kerel zei dat pro race niet verkrijgbaar is voor minarelli :S maar ja heel de oisterwijk meeting eruit rijden dat wordt leuk dan jongens gaan jullie om geld rijden dan ben je zo binnen :) ;)

maar de timing is ook redelijk hoog of ligt het aan mij:S
 
dat klopt wel ja, zoals al eerder gezegd is het een prorace replica, het hebo NG verhaaltje.
met enige aanpassingen volgens mij ook wel op prorace niveau te krijgen.
 
wat heeft de koeling met het uitdraaien van een kop te maken , dat snap ik niet.

moet ik hierbij denken aan t uitdraaien als bij een manston of speed kop ?!
 
Waar haal jij in hemelsnaam dat uitdraaien vandaan?
Oftewel wat is het verband tussen een losse en een vaste kop en uitdraaien? Juist, helemaal niks.....

:?



[EDIT] Sorrie TimmeH, ik zie nu dat die -[inferno]- gast ineens met uitdraaien aan komt zetten terwijl dat niets met deze cilinders van doen heeft [/EDIT]


8)
 
Last edited:
Originally posted by -[inferno]-
ja, dus?
kunnen die niet uitgedraait worden ;)

daar


dat verband snap ik zelf niet , daarom mijn vraagtekens



edit : ok , dat snapte ik namelijk zelf niets :#
 
Ik heb goede ervaringen met de SP cilinder.
IK rijdt er mee op een RS50,
Maar het lijkt me ook goed te werken op een Minarelli horizontaal.
Het enige wat wel van belang is.. tenminste als je de volle potentie uit de SP cilinder wilt halen.
Is dat je de carters op maat maakt aan de hand van de cilinder en een ongebegrenste CDI unit monteerd of binnenrotor, anders komt ie nooit in het gebied waar hij z'n topvermogen levert.
dit is ongeveer 13.000 RPM. En een 21mm carb is toch wel minstens vereist.

met 1 of 2 weken ga ik een 70cc SP monteren op een Minarelli horizontaal (491 LC) met een 24mm carb, C20, Doppler krukas en aangepaste carters, ik laat wel weten wat het resultaat is.

Mzzl,
Jeff
 
Back
Top