This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Melf's Tomos schakelracer project

zo , dat is allemaal weer in orde

verder heb ik even een schokbreker "adapter" gemaakt ...

(zie eerste post onderaan)

Erg bewerkelijk maar o zo mooi
Echt een heel gaaf project zeg, en zo te zien kan je goed overweg met de draai/freesbank. Veel succes met het verdere verloop van het project en ik blijf hem zeker volgen.

De groeten..

Dit vind ik echt een van de betere projecten, het is volgens mij zelf leuker om alles te maken. Dan heb je er achteraf meer plezier van als het af is .

Hoeveel pk´s wil je halen?

Voor de Mikuni wordt goed voor gezorgd hoor.

erg leuk project om te volgen. al je dinge zelf maken.
erg knap werk.

scheeld het kwa gewicht veel? dit koppelingshuis of de orginele?

Huh, de krachten komen toch precies vanuit de andere richting @ achterburgschokbrekerhouder?(leuk woord voor galgje)

/ Ow wacht foto is andersom als ik dacht

Ziet er heel leuk uit Melf, Geen Plug & Play rommel en veel zelf doen. Zo zie ik het graag.

Ook Motorisch heb ik er veel vertrouwen in. Veel succes verder,

Gerben :*

erg leuk project om te volgen. al je dinge zelf maken.
erg knap werk.

scheeld het kwa gewicht veel? dit koppelingshuis of de orginele?

het heeft 2 voordelen , door het alu en de constructoe wat ik gebruik is het geheel sterker maar ook door het gewicht is het zo dat de centrifugale krachten minder zijn..

al met al dus veel beter ..

omdat ik dus met classic racers werk via een zeer goeie kennis van mij heb ik vernomen dat de koppelingshuizen van dit materiaal erg goed zijn
daarom doe ik het niet zo

het blok wat ik nu bouw is dus niet zomaar uit de duim gezogen maar is in de classic racerij gewoon veel getest!

9||6 veel vetter dan iedereen (waaronder ikzelf) die een rek leegt koopt bij zijn dealer.Dit custom gedoe is mooi8) , ga zo door:W

joh je lult gewoon uit je nek :+

je weet wel wat ik er van vindt :*

dit is overigens een eerder project , dat was toen ik nog wat met Puch deed en ik ook een racer wou hebben..

leek me wel leuk om even te laten zien

Dies ook wel gaaf. Vooral die tank vind ik wel mooi, meestal zie je met alleen zon minibike achterzitje ofzo, maar dat staat zo ''leeg''. Zit ook echte tank onder?

nope , het is een dummy tank , daaronder zit een buis waarop hij rust , de tank is nog gewoon de originele..

deze tankzitcombinatie's kon je destijds gewoon zo kopen bij Tiben Motorsport voor bijv. automaten klasse met puch maxi's en voor de Peugeot 103 racers etc..

de voorkuip is overigens van een 90er NSR125R , die er ook wel vaag achter staat btw ruitje zat er toen nog niet op en kopp.deksel ook niet , was nog in aanbouw , carb kwam later ook nog wat meer naar achter want met veel wind opzich gaf dat soms een vreemd effect..

de setup was btw:

carters aangepast op cilinder ,gewoon de polini poorten dus.. (wat weinig zin had btw)
Polini 43,5mm cilinder
kop Eurocilindro
uitlaat Leovinci met Tecno sport demper (super geluidje )
koppeling aangepast
20mm Mikuni
MVT ontsteking met lichtspoel

update @ eerste post , schokbreker zit erin en heb even wat spul erop gebouwd om te kijken hoe alles zich ontwikkeld