Melf's Tomos schakelracer project

gewoon een simpele draai freescombinatie hoor :* ding van paar honderd euro ,niks bijzonders iig..

zal morgen ff weer klein updateje doen , heb krukas klaargemaakt en ben bezig met roterende kamer te draaien :)

MCFlurry said:
Mooi hoor,
vind het eerlijk gezegt wel knap dat je alles zelf maakt:)

ik zeg altijd , "niet gek voor een domme boer" :p

mja , waar een wil is is een weg ;)

als je een draai en/of freesbank koopt word je interesse in dingen maken steeds groter , en aangezien ik al vrij veel gezien heb in de loop der jaren heb ik ideeen zat , en ik weet wat het kost als je het zo moet kopen (als het al bestaat) of moet laten maken ...

Denk idd dat als je de mogenlijkheid hebt, en de juiste spullen dat je veel eerder denkt van ow dat doe ik zelf wel. Lijkt me opzich heerlijk als je het kan en de mogenlijkheid hebt.

geloof me , het IS heerlijk :)

ik heb heel erg vaak dat ik gewoon zo even een busje kan draaien ipv nieuw te kopen , zoals afstandsbusjes oid , of gereedschap zelf maken , cilinders en koppen draaien etc. noem maar op , normaal moet je dus opzoek naar gebruikt of kom je uit op nieuw...

wat ik wel moet zeggen is dat je wel veel tijd kwijt bent in verhouding..

zoals deze busjes , deze zitten tussen het contactslot van een area ,1 was weg ..

of een busje voor tussen het lager en de ankerplaat van de remklauw voor RS50 bijv.

Last edited:
Crazybond700 said:
En dat zijn juist de dingen die in verhouding vaak vrij duur zijn, en alleen orgineel te koop:)

belangrijkste eraan vind ik dat je het dan in 99% van de gevallen moet bestellen ,en dat duurt erg lang , ik ben het op dat moment nodig , dus als ik het zelf maak heb ik het :)

bij mij niet hoor. En melf een maatje van mij heeft ook een AT50 staan, alleen die moet ik lopend krijgen, koppelingsplaten enzo moeten erin alleen omdat ik met scooters getrouwt ben heb ik daar geen verstand van. kan jij mij mischien uitleggen hoe je zoiets erop zet?

(K)

moet de gehele koppeling erin of ook de losse platen? dus of de koppeling compleet is of uit elkaar? want als ie uit elkaar ligt is het lastig om uit te leggen omdat er een bepaalde volgorde in zit en een bepaalde methode voor monteren.

nee, deadline heb ik niet , aangezien ik nog allerlei onderdelen moet zoeken ,en maken uiteraard waar ik niet contstant mee bezig ben natuurlijk.

en ik wil het graag in 1 keer goed maken ,en dan kost het even tijd :)

ik ga zaterdag naar een locale bromfietsmarkt (Hardenberg) waar altijd veel rommel ligt , mischien dat ik dan ook wel wat velgen tegen kom :)

ook dingen zoals kuipen moet ik nog even bekijken, de mallen zijn er wel alleen een tank hebben we geen mal van , dus ga ik waarschijnlijk een blok hout in een vorm maken die ik wil hebben en daar een mal van maken , het polyestheren kost ook veel tijd dus ik verwacht dat het nog wel even duurt voordat ik echt kan rijden :P

nee , daar heb ik nog 3 SETJES van zelfs :P

ik weet nog niet ,het lieftse zou ik er een paar Marvic velgen in zetten voor 125cc produktieracers maar die kom je niet elke dag tegen , maar een motorvelg of bromfietsvelg van de grootte en een beetje licht zou ook kunnen ,Aprilia RS '99 valt al af , de achter velg is al loodzwaar :P

Back