Melf's Tomos schakelracer project

ik wil niks van Nick Leeflang , en zeker geen oude gammele Kreidler zitjes ,Kreidler is het synoniem van Prehistorie ;)

het moge duidelijk zijn dat ik niet zo enthousiast over Kreidler ben.. ;)

Vet ding zeg jij bent ff lekker bezig... !
Iig kan ik hem ook verwachten op de Rockanje classic ? :P
iig die gele kan wel zo meedoen die dingen maken zown lkkr hard schel geluid :W

Iig Succes ermee

Gr Rene

Last edited:
melf #50 said:
ik wil niks van Nick Leeflang , en zeker geen oude gammele Kreidler zitjes ,Kreidler is het synoniem van Prehistorie ;)

het moge duidelijk zijn dat ik niet zo enthousiast over Kreidler ben.. ;)

Duidelijk ben je iig wel!, ieder zijn ding natuurlijk...

Rene said:
Vet ding zeg jij bent ff lekker bezig... !
Iig kan ik hem ook verwachten op de Rockanje classic ? :P
iig die gele kan wel zo meedoen die dingen maken zown lkkr hard schel geluid :W

Iig Succes ermee

Gr Rene

zit dan ook geen filter en bijna geen demper op ,dat maakt een 50cc classic zo mooi , op de baan klinkt het veel beter :)

de gele Tomos(sen) doen nu mee met CRT races en rijden goed mee :)

Pim. said:
Duidelijk ben je iig wel!, ieder zijn ding natuurlijk...

kijk, het eerste wat iedereen roept is altijd Kreidler , terwijl er zoveel merken zijn geweest die ook goed mee kwamen zoals Itom ,Minarelli ,Jamathi, Tomos etc.

Kreidler is gewoon zo bekend omdat er veel reclame voor gemaakt is niet alleen door een paar successen want er waren wel meer wereldkampioenen.

en Kreidler heeft eigenlijk zelfs de 50cc sport voor de gewone man een beetje verziekt toen ze kwamen met fabrieksmateriaal terwijl iedereen nog met eigenbouw blokjes reed en laatstgenoemde dus geen kansen meer hadden en het zo een sport werd die je alleen kon winnen als je geld genoeg had.

en een snelle Kreidler bouwen is TE makkelijk , als ik het geld had kon ik in een maand tijd een complete Kreidler opbouwen en daarmee voorin rijden als het moet , alles is er gewoon al ,je kunt alles zo kopen dus geen uitdaging meer aan ;)

het is btw niet de bedoeling dat ik een classic racer bouw , dit word een 125 uiterlijk van ongeveer 20002001 zegmaar..

Klopt allemaal wat je zegt. Er hebben gewoon grote namen zoals homoet enz achter kreidler gezeten.. dat neemt natuurlijk niet weg dat het voor de "gewone" jongens zoals mij het niet leuk is om een kreidler op te bouwen. de een heeft er meer uitdaging in als de ander!:)

Jammer dat je geen Classic bouwt zeg, vindt het persoonlijk mooier en wat nostalgie tegenwoordig is ook niet gek.
Bijv. die gele racer zoals je al zei dat die meereden in de CRT vind ik gewoon geweldig.
maar misschien aansporing voor Melf om er ooint nog eens een te bouwen :P

Iig ben benieuwd naar het eindresultaat.;)

Gr Rene

Rene said:
Jammer dat je geen Classic bouwt zeg, vindt het persoonlijk mooier en wat nostalgie tegenwoordig is ook niet gek.
Bijv. die gele racer zoals je al zei dat die meereden in de CRT vind ik gewoon geweldig.
maar misschien aansporing voor Melf om er ooint nog eens een te bouwen :P

Iig ben benieuwd naar het eindresultaat.;)

Gr Rene

er zijn er al 2 van :P

en ik wil met moderner spul rijden (schijfrem etc.) en waarmee ik ook op kartcircuits kan rijden

Back