Ik heb ondertussen ook alweer een tijd lenzen, en moet zeggen dat ze wel bevallen. Indoen is bij mij een kwestie van een minuut. Kan in m'n linkeroog met me vinger prikken zonder te knipperen en zonder me oogleden met men rechter vingers open te houden, dus das wel handig
rechteroog heeft wel ff hulp nodig maar niet veel gelukkig.
In het begin was het voor mij echt wennen, sowieso mag je (ik iig) de eerste dag je lenzen maar 2 uur in hebben, en dat elke dag opbouwen met 2 uur erbij. Na een dikke week kun je ze dus een hele dag inhouden. Wel had ik in de eerste maanden dat ik wel eens een lens verloor, dus bij flinke vermoeidheid (oftewel ff geslapen dus droge ogen) en een flinke wind dan ben je ze rap kwijt
s'avonds tv kijken blijft altijd wel een beetje lastig trouwens, je knippert veel minder met je ogen, dus drogen ze uit en krijg je er last van.. is enigzins op te lossen door gewoon meer te knipperen.
Mijn redenen om voor lezen te gaan waren trouwens zowel praktisch als cosmetisch, ik ergerde me elke dag als ik in de spiegel keek dus dus tja.. Verder is het ideaal bij sporten zoals klimmen (meerdere keren bril verloren op 10+ meter omdat een touw erlangs ging..) en snowboarden (kun je tenminste een normale goggle opzetten..) en heb het zelfs eens gepresteerd om met ogen open vanaf een jetski het water in te klappen met een vaartje van 50, zonder ze te verliezen
Waar ik de lenzen vandaan haal, nou eerst bij Pearl, maar omdat ik alleen in het weekend in de buurt van die vestiging zit en ze dan vaak dicht zijn heb ik sinds een paar maanden kruidvat lenzen
Dingen zijn echt spotgoedkoop, eurotje of 12 voor 2 lenzen die 3 maanden mee kunnen.. of ze net zo goed zijn weet ik eigenlijk niet, ik ben er best tevreden over maar ik kan me wel voorstellen dat je wel al gewend moet zijn aan lezen.
Mijn advies: lenzen! Gewoon naar de opticien, en als je veel tijd hebt (en geld...
) nachtlenzen nemen, heb meerdere kennisen gesproken die er heel erg tevreden over zijn. Heb ze zelf ook overwogen, heb alleen geen tijd voor die controles op het moment...
Edit: Damn, heb een best verhaal getypt 8P