ik heb niet alles gelezen maar ik heb ook al vanaf mijn 7e zo'n beetje een bril.
toen ik een jaar of 17 was heb ik voor het eerst lenzen gedragen en dat beviel mij uitstekend! echter was het snachts in en uit doen nogal iets waar ik vaak geen zin in had. dus ging ik gewoon slapen met mijn lenzen.
DOM :+
heb 3 keer mn ogen ontstoken gehad, heb nu aders die in mijn iris getrokken zijn omdat ze aan het oogoppervlak geen zuurstof meer weg konden halen. dit kwam dus allemaal omdat ik dag en nacht met lenzen op mijn ogen liep.
mijn sterkte is van -4 en -4.50 naar -5 en min 6.50 gegaan. en ook heb ik nu een afwijking aan mijn oog. omdat het oppervlak niet meer egaal verloopt worden in bepaalde hoeken van mijn gezichtsveld de lichtstralen gebroken. daardoor heb ik nu op mn linker oog continue een wazige vlek zitten.
ik had zachte maand lenzen. en verder is het me 100% goed bevallen. het is net alsof je geen bril meer nodig hebt, niet meer dat wazige beeld boven en onder in je gezichtsveld. enige nadeel wat ik vond was dat je eigenlijk wel continue je vloeistof ofzo bij je moet hebben. zandkorreltje erachter was NIET leuk
het is denkik echt iets wat je gewoon zelf moet proberen door een aantal daglenzen aan te schaffen zowel hard als zacht. en die dan een paar dagen in doen en gebruiken. op die manier kom je er zelf snel genoeg achter wat voor jouw ogen het fijnste is.
mijn tip: gebruik ze zoals het hoort, en wees niet zo lui en laks als dat ik in die periode geweest ben. je kunt vanalles aan je lichaam vervangen en veranderen. alleen je ogen zijn kostbaar en wil je niet op zo'n stomme manier verneuken.