Lenzen

Ik heb morgen 2 weken lenzen. Zachte lenzen. De voordelen zijn voor mezelf veel groter dan de nadelen. Zo kan ik alle sporten doen met mijn lenzen wat met de bril niet altijd mogelijk was. Ik heb een oefenpakket voor een maand gekregen van de opticien voor niks...

Ik heb geen last van rook of airco ofzo, alleen de dag erna kan het even jeuken in het begin. Ik heb wel het gevoel dat ik minder in het zonlicht kan kijken.

Het uithalen van de lenzen is echt niks, dat leer je na 1 dag.
Het insteken is iets moeilijker maar ondertussen ben ik dat ook al gewoon.




Als je twijfelt zou ik zeker even voor een maand proberen, zal je max. 20 euro kosten, of zoals bij mij niks.
 
Nja ik gister voor de eerste keer 8P Had er niet op gerekend dat ik niet thuis sliep :|

ik heb daglenzen, de dunste, anders word ik gek van mn ogen. maar die krengen zijn zo dun dat ik ze echt VAAK vergeet uit te doen als ik ga slapen, vooral in het weekend }). Echt KUT als je dan wakker word zeg.. Dingen zijn helemaal verkleefd aan je ogen.
 
ach ik heb ze wel s vaker een nacht in, bijv met bivak ofzo:P

t kan echt weinig kwaad hoor, ik heb ze soms wel is 2 weken achter mekaar ingehouden.
Nergens last van, alleen sochtends zijn ze wat droog dan moet je ff keertje of 2 goed in je ogen wrijven en dan zitten ze alweer goed.
 
Vraagje!
Ik ga over 2 maanden op vakantie met de bus, en heb dan gewoon me lenzen in. Maar ik zal vast wel een moment krijgen, dat me ogen het niet meer trekken en dat ik even wil/moet slapen. Blijven mijn lenzen dan wel zitten? Of als ik me ogen open doen, vallen ze er uit?

Iemand dit al eens mee gemaakt?
Want ik heb geen zin om me bril op te doen (ivb zonnebril)

Hmm, ik heb nou al bijna een jaar zachte lenzen, dus je kan wel zeggen dat ik dr aan gewend ben inmiddels :P

Maar in een bus is gewoon kut. Door die airco, droogt het zooitje uit, en gaan je lenzen irriteren na een tijdje.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel + of - je hebt (ikzelf maar 1.75), ik doe in de bus gewoon lekker m'n lenzen uit, zie nog zat zonder lenzen :)



Over de kosten:
Ik heb cylindrische maandlenzen, zacht, kost €180 voor een halfjaarpakketje (dus 6x2 lenzen, en 2-3 bussen vloeistof).
 
Hmm, ik heb nou al bijna een jaar zachte lenzen, dus je kan wel zeggen dat ik dr aan gewend ben inmiddels :P

Maar in een bus is gewoon kut. Door die airco, droogt het zooitje uit, en gaan je lenzen irriteren na een tijdje.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel + of - je hebt (ikzelf maar 1.75), ik doe in de bus gewoon lekker m'n lenzen uit, zie nog zat zonder lenzen :)



Over de kosten:
Ik heb cylindrische maandlenzen, zacht, kost €180 voor een halfjaarpakketje (dus 6x2 lenzen, en 2-3 bussen vloeistof).

Welke opticien zit je?
Ik betaal ong 150 voor een half jaar pret, en dan is mn cyl afwijking nog hoger dan jou!
Ik zit bij pearle
 
Lenzen een nachtje in...

Hangt onder andere af van ik meen traanvochtproductie van je ogen in hoeverre je last hebt na een nachtje slapen met lenzen in.
Heb een paar keertjes gehad dat ik ben gaan slapen met lenzen in, bleven wel zitten, maar zaten als zuignappen aan mn ogen, niet goed!

Als je dat soort dingen te vaak doet groeien de bloedvaatjes in dat witte gedeelte van je oog richting de pupil wat uiteindlijk onherstelbare schade aan je oog kan toebrengen.

Ik ben er sindsdien een stuk voorzichtiger in geworden en heb soms capsule bij me met alvast lenzenvloeistof erin :P
 
Ik betaal 26€ p/m :-), was helaas geen andere optie voor me.
Maar ben desondanks wel super tevreden, en vind het het dus ook wel waard.

Ik moet nog maar even zien hoe ik dat doe ik die bus, misschien gewoon zonder (ivb zonnebril) en anders doe ik ze gewoon uit als ik wil gaan slapen.
 
In principe kan slapen ermee geen kwaad. Je hebt namelijk ook nacht lenzen voor het slapen. Tis mij al een paar keer overkomen, gewoon vergeten (lees te lam :p) Je wordt wakker en alles is wazig. Dan denk je...kut lenzen nog in. Ff paar keer goed knipperen en tis weer goed. Zoals Marcie al zei, moet niet te vaak voorkomen. Maar daar heb je die nachtlenzen voor :)

Ik draag mijn lenzen elke dag zo'n uurtje of 13. Nergens last van. Ik wissel ook nooit na een maand, maar pas na een maand of 3. Je merkt snel genoeg wanneer je ze moet wisselen. Kan ook geen kwaad. Tenminste als ik mijn tante moet geloven, die is oogarts/chirurg. Die zal het wel weten :p
Maja zo zei de opticien een keer dat ik laat was met kopen, toen vertelde ik dus van me tante en ineens zei die van: "2 maanden kan je ze wel dragen ja".

Ik betaal trouwens 105eu voor halfjaar met 3 flessen vloeistof.
 
Lenzen een nachtje in...

Hangt onder andere af van ik meen traanvochtproductie van je ogen in hoeverre je last hebt na een nachtje slapen met lenzen in.
Heb een paar keertjes gehad dat ik ben gaan slapen met lenzen in, bleven wel zitten, maar zaten als zuignappen aan mn ogen, niet goed!

Als je dat soort dingen te vaak doet groeien de bloedvaatjes in dat witte gedeelte van je oog richting de pupil wat uiteindlijk onherstelbare schade aan je oog kan toebrengen.

Ik ben er sindsdien een stuk voorzichtiger in geworden en heb soms capsule bij me met alvast lenzenvloeistof erin :P

Ik heb een tijdje (maand of 3/4) ontzettend laks gedaan met lenzen in slapen. Toen naar de opticien geweest voor mn half jaarlijkse controle. Ik heb toen een foto van m'n eigen oog gehad, waar inderdaad te zien was hoe mijn bloedvaatjes al naar binnen aan het groeien. Ben toen wel geschrokken en doe ze nu altijd uit. Behalve als ik een zat ben en ik slaap val :rolleyes:
 
In principe kan slapen ermee geen kwaad. Je hebt namelijk ook nacht lenzen voor het slapen. Tis mij al een paar keer overkomen, gewoon vergeten (lees te lam :p) Je wordt wakker en alles is wazig. Dan denk je...kut lenzen nog in. Ff paar keer goed knipperen en tis weer goed. Zoals Marcie al zei, moet niet te vaak voorkomen. Maar daar heb je die nachtlenzen voor :)

Ik draag mijn lenzen elke dag zo'n uurtje of 13. Nergens last van. Ik wissel ook nooit na een maand, maar pas na een maand of 3. Je merkt snel genoeg wanneer je ze moet wisselen. Kan ook geen kwaad. Tenminste als ik mijn tante moet geloven, die is oogarts/chirurg. Die zal het wel weten :p
Maja zo zei de opticien een keer dat ik laat was met kopen, toen vertelde ik dus van me tante en ineens zei die van: "2 maanden kan je ze wel dragen ja".

Ik betaal trouwens 105eu voor halfjaar met 3 flessen vloeistof.

Nachtlezen zijn orthopedische lenzen he. Die zijn extreem luchtdoorlatend. Anders dan je normale dikkere maandlens.
 
Deed net me Lens uit, en een stuk van me oog was rood. Vet vaag gezicht, zit me ook niet lekker. Blijkbaar heb ik met me vingers in me oog gezeten, maar toch ..
 
SCHOP

Ik heb hier lenzen vloeistof van de specsaver waar ik van af moet.
Ik kan niet tegen de vloeistof.

4*250ml
2* 380ml

Ik stuur het op voor 7.50 (verzend, verpakkings en moeite :P)

doe ik er iemand een plezier mee?
afhalen in Utrecht kan voor niks.
vind eigenlijk zonde om weg tegooien.
 
Ik hoor hier ook allenmaal nieuwe dingen als nachtlenzen oid....
K ga van de week eens langs mn opticien om te vragen hoe of wat, ben wel benieuwd of dat wat voor mij is.
ALs je meer wilt weten over nachtlenzen, dan raad ik je aan eens deze website te bekijken: nachtlenzen ! Uiterst informatief!

Als je trouwens meer wilt weten over nachtlenzen, dan moet je maar PM'n ofzo.
 
Back
Top