lenzen...

Originally posted by Vass 8)
Na aper :P

Nej, gewoon heb ik geen lenzen :)

Betaalde er 50 voor incl. korting van de pearl gay :), normalitair zijn ze 80 dacht ik :)

ik krijg korting omdat ik zelf al lenzen koop bij de pearle:D

Ik kan me lenzen ook in doen in het donker,nooit moeite mee.
Een bril is af en toe ook wel rielaxt,vooral als je brak bent of in een ruimte zit met veeeeeeeeeeeeeeeel rook:P
 
Heeft er iemand kleurlenzen zonder sterkte, dus gewoon voor de kleur.
En waar heb je die gehaald, wat kosten ze, irritant ofzo ed??
 
ik had met carnaval ook kleurlenzen samen met een vriend van mij.
ik met sterkte en hij zonder.
Hij had er alleen veel last mee als hij in het cafe kwam (door de rook en warmte) de prijs weet ik niet.
 
Ik heb zachte daglenzen, al 3 jaar of zo. Echt ideaal, heb ze in 1 seconde in. Alleen ik vergeet ze altijd uit te doen 's nachts, en dan krijg ik 's ochtends mn ogen amper open, echt een heel vaag gevoel. Mja dan laat ik ze maar gewoon zitten. Soms heb ik ze echt 4 dagen in of zo :D
 
Ik zit ook over lenzen te denken (door die iir gay van idols en gemak van helm etc) , alleen hoor van veel mensen dat het beroerd is met zonlicht en een goeie zonnebril een must is...

Kan iemand me de voor/nadelen van zachte lenzen vertellen :)
 
nadelen zijn er niet.(tenminste vind ik)
voordelen: je kunt er mee zwemmen, onder de douche, je ziet er meestal beter uit dan met bril, en het is niet kutten met je helm
 
In dat geval zou ik je zachte lenzen aanraden. Ik heb nu al zo'n 2 jaar harde lenzen en ze kunnen soms zó irriteren, zachte lenzen zitten beter hoor ik wel van heel veel mensen en kán goedkoper zijn...

Als je bijvoorbeeld zachte maandlenzen bij Hans Anders neemt ben je € 45,- kwijt per halfjaar. Halfjaarslenzen kosten daar € 35 euro. Altijd goedkoper dan dure harde lenzen... Die van mij kosten zo'n 125 euro per stuk en ik wil ze nog wel 's kwijtraken...

Bij het zwemmen moet je er wel om denken wil je ze niet kwijtraken, bij andere sporten is het idd wel handig. Ook met de helm, geen gedonder meer met bril af, neerleggen, helm op, bril weer terug friemelen...

Dus: neem zachte lenzen :)
 
Ik draag al zo'n vier jaar zachte lenzen. Nu maandlenzen en vroeger had ik daglenzen.

daglenzen zijn echt super relaxt, ze zijn erg licht en ze zitten heel erg comfortabel enig nadeel is dat ze relatief erg duur zijn. En hoezo daglezen, zoals arne ook al zei, kun je ze gerust een aantal dagen achter elkaar inhouden. :rolleyes:

Maandlenzen koop ik bij de opticiën, biomedics. Echt zwaar goed, ze zijn dikker dan daglenzen maar zitten ook heel erg comfortabel. Heb ook wel lenzen van de Hans Anders geprobeerd maar je merkt duidelijk kwaliteits verschil. Die lenzen van hans anders irriteerde vaker (vooral als ze wat ouder werden) en ze scheurden makkelijker.

en voor de zondagmorgen heb ik nog altijd mijn ultra koele bril van 6jaar oud :P Ding is te klein onderhand, maar boeiend. wel chill af en toe :D
 
voordeel van azhte lenzen is gewoon het gebruiksgemak.
overal zijn ze beter in, alleen sommige mensen (zoals ik) met zwaardere sterktes kunnen beter harde lenzen nemen..

met hogere sterkte raden z het meestal ook aan
 
Tja daglenzen zijn misschien wel wat duurder maar dat heb ik er wel voor over. Ik had in t begin maandlenzen maar dat gekut met vloeistof vond ik zo'n drama dat ik ze weg heb gegooid en over ben gegaan op daglenzen, van Bausch en Lomb geloof ik.

Ik ben per maand iets van 25 euro kwijt.
 
ik heb nou een bril, maar wel lenzen geprobeerd, resultaat:
zachte lenzen:
die zaten best goed, bij de opticien ingedaan, ging makkelijk, maar daarna moesten ze weer uit...
nou, dat ging dus blijkbaar niet 1,2,3. ik was niet bang ofzo, maar die lenzen wouden er gewoon niet uit, wat ik ook probeerde, uiteindelijk zo'n kerel erbij gehaald die daar werkt, en die kreeg ze er ook pas na 5-10minuten eruit.
een kwartiertje later weer geprobeerd, en weer hetzelfde probleem, die opticien zat er ook weer mee te kloten.
naja, dat ging dus niet werken...
harde lenzen:
gingen goed in en eruit, dan krijg je een soort luciferhoutje met een zuignap erop erbij. dus ik blij omdat het werkte, maar telkens als ik thuis kwam, op de bank tv ging kijken of computeren, dan werd ik mega moe, ook al was ik 2u vtv nog mega fit...
na een tijdje ben ik daar dus ook mee uitgescheden, en nu laat ik het nog een tijdje zo, dan maar met bril.
maar binnekort toch ff info navragen om mijn ogen eventueel te laten bewerken met een laser, kost wel wat, iets van €1800 per oog, maar dan ben je wel "hopelijk" van het hele gedoe af.
ps, ik zit rond de -5...
 
Back
Top