Om ook maar de slechtere kant te belichten :+
Ik heb dus zo'n 5 jaar zachte contactlenzen, altijd halfjaars.
Eerste jaren nergens last van gehad, beviel me uitstekend.
Tot ik er dus wel last van ging krijgen.. Ogen werden plotseling heel droog en bij elke 'knipper' voelde je steeds duidelijker zitten naarmate een uur verstreek. Als je dan een poos wachten ging het gevoel over, maar waren m'n ogen gigantisch rood. Dit was zomers. Daarna naar opticien geweest, die me een andere vloeistof gaf; probleem was 's winters weg. In de zomer kwam het toen plotseling weer helemaal terug. Hele zomer weer lopen kutten. 2 verschillende vloeistoffen gebruikt, wanneer je thuiskwam gelijk je lenzen uit en je bril op tot je weer wegging. Alleen maar om dat, waarschijnlijk, overgevoelige van m'n ogen zo lang mogelijk uit te stellen door de dag. Geen pretje iig. Toen weer 's winters geen 'pijn' gehad, maar wel gigantisch rode ogen, waar ik niets van voelde verder. Natuurlijk was ik 't toen wel zat en ben naar 't ziekenhuis gegaan voor onderzoek. Niets gevonden. Vorige maand eindelijk overgegaan op maandlenzen, wat wel stuk beter bevalt tot nu toe. Het is alleen nog niet over. Dus gister toch maar een mooie nieuwe bril besteld, en begin 't nu serieus te overwegen om in Turkije een ooglezerbehandeling te laten doen (tussen de 500 en 750 euro en goed). Harde lenzen heb ik dus echt geen zin in namelijk.
Lang verhaal, maar hoop dat je er dus wel wat aan hebt.