This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Lenzen

Iemand die misschien pearle spul voor zachte lenzen gebruikt?
Ik kreeg dat spul een week geleden in me oog, zonder dat er een neutraliserings pilletje bij was gegaan.

Is niete cht aan te raden, je oog brand uit elkaar en je ziet een dag lang geen moer meer. Oog is nu nog steeds rood :L
 
Ik heb nu ook lenzen, en nu mijn eerste dag in.
Mag ze maar 4uur in ofzo, volgende dag 6uur, en dan 8uur en dan mag ik ze gewoon hele dag in of zo?

Tis iig flink wennen ..

Is het normaal dat je in het begin sommige momenten even wat wazig is?
 
idd soms zit die scheef en moet je ff met je ogen draaien/knipperen..

ik heb dus ook zachte lenzen... sins een maand ofzo.. beter man. eerst wel een bril gehad maar daar ga ik dagelijks echt niet mee lopen, alleen in de auto deed ik hem op.

in het begin vond k het btw vet irritant om ze in en uit te halen.. ben er nu wel aan gewent
 
Der in ging een stuk sneller toen ik daar was en ff moest oefenen.
Eruit, zal vast ook wel lukken..

Tis echt super wennen, elke keer wil ik me bril op zetten 8P (meer dan 15jr met een bril gelopen). Ik heb volgens mij harde lensen (+ heb ik).
 
Aight, dan heb ik zeker zachte.
Heb ze nu al iets langer dan 4 uur in, en geen zin om uit te doen.

Ze raadde me aan om ze eerste dag 4, daarna 6, daarna 8. Maar moet dat echt? Ik vind ze echt chill zitten nl. Kan nu me zonnenbril op nl.
 
Je ogen moeten wennen dat er nu iets op rust. En idd wat Tinne zegt...je hoornvlies. Alles moet wennen. Je kan beter gewoon opvolgen wat men zegt voor de zekerheid. Tis maar 3daagies, daarna mag je ze onbeperkt dragen
 
Mensen zijn over het algemeen niet zo voorzichtig met hun Hoornvlies etc.
ff lassen/ff slijpen/felle zon/goedkope zonnebril etc etc etc.
 
klopt.

Heb het nu wel gemerkt na 6 jaar lenzen dragen. Echt belangrijk om voorzichtig er mee te zijn, schoonmaken, op tijd eruit halen, hygiënisch te werk gaan, etc.
 
hygiënisch te werk gaan doe ik sowieso.

Ik heb ze er maar wel uit gehaald, morgen dan even uurtje langer en daarna mag ik ze geloof ik hele dag in.

Heb een goeie zonnenbril gekocht, gelukkig!
Hopelijk nu een stuk minder last van Migrane..
 
Ossje said:
Harde lenzen moet je ook met een soort van zuignapje in je ogen doen/uit halen.

Ze er mee in doen heb ik nog nooit van gehoord?
Ik haal ze er idd wel altijd mee uit, je ooglid naar de zijkant trekken en knipperen (of wat voor andere manier/trucje dan ook) heeft nog nooit gewerkt bij mij...