Lenzen

Aargh, klinkt niet fijn :|

Ik zie het echt wel meteen of mijn lens goed of binnenstebuiten op mijn vingertop ligt hoor... Heeft ook heel snel de neiging tot terugklappen als hij verkeerd om ligt...
 
Bart Nrg Mc2 said:
Aargh, klinkt niet fijn :|

Ik zie het echt wel meteen of mijn lens goed of binnenstebuiten op mijn vingertop ligt hoor... Heeft ook heel snel de neiging tot terugklappen als hij verkeerd om ligt...


idd, de ronding is dan ook weg.
 
Ik heb nu al 2 dagen last dat me rechterlens wazig is :X Heeft iemand dat al eens gehad?? En wat kan ik daar aan doen?? Ik heb ut al in vloeistof schoongemaakt, maar wil niet helpen.
 
gewoon ff zonder die éne lens rond lopen.
Ik heb zoiets ook 1 of 2 keer gehad, en meestal moest mn oog gewoon ff "rusten"
 
Ok dan. Ik had um gister ochtend weer uit gedaan omdat het gewoon irritant is. En nu heb ik hem maar weer uit gedaan.
Ik hoorde ook iets van dat als je te lang zelfde vloeistof in potje hebt zitten, dat het ook kan voor komen ofzo...
 
Mja dan word dat vloeistof troebel enzo.. ik maak 1x per week dat bakje schoon en vernieuwd dus dat vloeistof.
Ik maak nooit mn lenzen schoon nadat ik ze uit heb gedaan.. ik maak regelmatig dat vloeistof schoon ter compensatie zeg maar.
Ik heb lenzen voor 2 maanden voor 5 euro van de kruidvat, dus het boeit me ook niet zoveel :+
 
Marcie said:
Ik heb nu van de opticien een proefpaket gekregen.
Gaat om lenzen die in principe meer zuurstof doorlaten.

Ik zou ze 24 uur per dag een maand lang kunnen dragen in principe.
Komt eropneer dat ze een langer draagtijd hebben als de lenzen die ik nu heb.
Zijn confortabel tot nu toe:)

Over twee weken ga ik terug voor controle en dan ffies kijken of ik deze neem of andere ga proberen. Die oude heb ik liever niet meer terug:X

welke opticien heb je?
 
Tempel optiek in Schiedam
www.tempeloptiek.nl

Ik ga volgende week terug voor een afspraak.
In de tussentijd heb ik een tweede probeersetje gekregen:)
Bevalt stukken beter als die oude!

//edit// ik zie dat je in belgie woont, is wel een end weg hoor :+//edit//
 
Eind dit jaar ga ik me ogen laten laseren. Maar moet nu echt een nieuwe bril hebben, dat spiegelreflex gedoe (ofzo) op me bril laat helemaal los, echt geen porum zo..

Dus dacht ik er aan om Lenzen te nemen, zodat ik voor me zelf gewoon kan wennen aan het geen bril dragen enzo. Alleen kunnen lenzen voor elke scherpte? Ook als je in de +3 (ofzo) zit? En is de prijs dan nog redelijk?
 
Daniël. said:
Eind dit jaar ga ik me ogen laten laseren. Maar moet nu echt een nieuwe bril hebben, dat spiegelreflex gedoe (ofzo) op me bril laat helemaal los, echt geen porum zo..

Dus dacht ik er aan om Lenzen te nemen, zodat ik voor me zelf gewoon kan wennen aan het geen bril dragen enzo. Alleen kunnen lenzen voor elke scherpte? Ook als je in de +3 (ofzo) zit? En is de prijs dan nog redelijk?


Lenzen gaan normaal van +6 tot -10, dus ik denk dat dat wel gaat lukken.
Prijs is normaal niet afhankelijk van de sterkte, wel of je bv. een "cilinder" in je oog hebt zitten. Hans Anders zijn lenzen zonder cilinder 45, mét 55 euro (voor een half jaar maandlenzen, daglenzen zijn prijziger)
 
Ik heb dus ook last van de hooikoorts, er zat steeds spul op me lens en kreeg het er niet af dus ik naar Hans Anders. Ja er zit eiwit op je lens want je traanbuizen zijn ontstoken. Ik dus nu dunnere lenzen gekregen, omdat ik dan meer zou moeten knipperen en dan zou dat eiwit er sneller af gaan. Helpt wel aardig, maar echt erg comfortabel is het niet.
 
Gideon said:
Ik heb dus ook last van de hooikoorts, er zat steeds spul op me lens en kreeg het er niet af dus ik naar Hans Anders. Ja er zit eiwit op je lens want je traanbuizen zijn ontstoken. Ik dus nu dunnere lenzen gekregen, omdat ik dan meer zou moeten knipperen en dan zou dat eiwit er sneller af gaan. Helpt wel aardig, maar echt erg comfortabel is het niet.

je hebt ook iets van eiwit-verwijderende tabletten dacht ik, is mss een oplossing voor jou?
 
theredone51 said:
je hebt ook iets van eiwit-verwijderende tabletten dacht ik, is mss een oplossing voor jou?

Heb je ervaring daarmee? Tis iig hoerezooi, je krijgt het echt niet meer van de lens af.
 
Gideon said:
Heb je ervaring daarmee? Tis iig hoerezooi, je krijgt het echt niet meer van de lens af.

Nee, geen ervaring mee, iig, kreeg een vriend van mij wel aangeraden door zijn opticien, hij had er zelf geen problemen mee? Maar ik ga even mijn lenzen indoen :+
 
theredone51 said:
je hebt ook iets van eiwit-verwijderende tabletten dacht ik, is mss een oplossing voor jou?

alleen voor harde lenzen is dat.

In de applicatievloeistof voor zachte lenzen zit al voldoende reinigende capaciteit.
 
Ik zelf heb overigens zachte lenzen sinds een jaar of vijf (-5 en -5,25). Werkt prima, amper last. Alleen is het voor mij oppassen bij hooikoorts omdat ik zoals hierboven ook al aangegeven is, last krijg van ontstoken traanbuizen. Remedie hiertegen is echter om gewoon een flesje oogdruppels van prevalin bij je te hebben en hiermee 2/3x per dag mee te druppelen.

Tevens heb ik een periode (+/- 4mnd) zeer geregeld met lenzen in geslapen. Dat kan bij mij prima. Maar is zeer gevaarlijk. M'n opticiën constateerde het gelijk en liet zien hoe mijn oog last had van zuurstof gebrek. Had ik hiermee nog langer doorgegaan dan had ik nooit meer lenzen mogen/kunnen dragen.

Schoonmaken? elke avond bakje schoonwassen, nieuwe applicatievloeistof. En 's morgens goed afspoelen en een beetje uitwrijven. In hooikoorts periode ook 's avonds goed je lenzen schoonwrijven met applicatievloeistof.

Heb nu Renue maandlenzen + Pro plus (of Pro MPS?) vloeistof. Kost wat, maar heb echt nooit ergens last van (gem. 12uur per dag in)
 
ik heb mijn lenzen in zolang het nodig is :P als ik ga slapen doe ik ze pas uit.
dus hangt er vanaf hoelang ik wakker blijf.

zaterdag sensation black. eerste keer dat ze meer als 30 uur gaan inzitten.
maar moet geen probleem zijn. heb nog noooit problemen gehad met mijn zachte lenzen.

ff rooie ogen oke, maar dta hefet iedereen wel eens.
 
big-t said:
ik heb mijn lenzen in zolang het nodig is :P als ik ga slapen doe ik ze pas uit.
dus hangt er vanaf hoelang ik wakker blijf.

zaterdag sensation black. eerste keer dat ze meer als 30 uur gaan inzitten.
maar moet geen probleem zijn. heb nog noooit problemen gehad met mijn zachte lenzen.

ff rooie ogen oke, maar dta hefet iedereen wel eens.
zal vast wel kunnen; met defqon heb ik m'n lenzen ook 24u ingehad (wel zachte lenzen terwijl ik normaal harde lenzen draag)
geen enkel probleem, nergens last van gehad :) (maar moet toegeven dat ik niet helemaal clean was maar weet niet of dat invloed heeft 8P)
 
Back
Top