Kabinet valt, en nu?

Omg...

Wat een aanfluiting..

Ik heb nog nooit gestemd, heb me er de laatste tijd eens in verdiept.
en neem maar van mij aan dat ik nu wel ga stemmen..


//Edit ,ik ben verliefd op femke halsema:D:D
 
Dit is ondertussen al spoeddebat drie in een korte tijd, of niet? Ik denk dat het wel duidelijk is dat dit kabinet het niet gaat volhouden tot het eind.
Al van het moment dat de Davids-commissie met het Irak rapport kwam, staan de PvdA en het CDA recht tegenover elkaar, en als zij elkaar al niet vertrouwen, hoe moet de rest van Nederland hen dan vertrouwen?
Grappig ook, die opmerkingen van Wilders. :P
 
CDA is sowieso de grote winnaar denk ik. Heeft al jaren de meest stabiele achterban, dus laat die kabinetcrash maar komen, zullen zij denken. Volgende verkiezingen is de kans groot dat ze toch weer in de regering belanden en hoogstwaarschijnlijk de grootste worden. Als PVV dik scoort, dan zijn de enige partijen die daarmee in de regering willen CDA en VVD. Partij van de Arbeid is sowieso kansloos voor de volgende regering, dus die gaan swingend ten onder of op hun knieen. Enige partij die groot is op links op dit moment is D66, die denk ik kleiner is dan de PVV en dan ook minder kans loopt om in de regering te komen.

Ben benieuwd, interessant tijdstip ook van crisis dus ja. Ben benieuwd hoe Wilders het er van af brengt als die in de regering komt. Denk dat afzeiken wel wat anders is dan opbouwen en dat er snel weer nieuwe verkiezingen zijn haha. Zie kabinet met LPF paar jaar geleden. Paar maanden geregeerd ofso.:D
 
Mja dat had andere redenen dat LPF viel. Maar idd is het een omslag als de PVV nu ineens in het kabinet komt. MIsschien dat Wilders dan niet meer de goede leider is. Als hij zijn aftreden om zo'n reden zou dat zou echt een knaller van een boodschap zijn, die mits goed gecommuniceerd, voor veel vertrouwen zal zorgen. Moeten ze natuurlijk wel een goede leider hebben, die eigenlijk nu al naar voren zou moeten worden geschoven.

Maja lastig, want PVV = Wilders in de ogen van hun achterban, dus zo'n wissel zal denk ik niet goed uitpakken. De PVV achterban snapt dat niet gok ik :+. Bij de SP is het ook verkeerd uitgepakt mijn inziens en die hebben dezelfde 'politiek-intelligente' achterban. :p
 
Dan weten we wat we de komende maanden op tv krijgen...

2007-02-22%20-%20Kabinet%20Balkenende%20IV.jpg
 
Back
Top