Jubbega 2006 - Hemelvaart 25 mei

Sibo said:
Nou kan je zo vertellen wat van schie gaat doen...

hij heeft gister gemeld dat het zijn laatste keer was! (jammer genoeg :))

(dacht dat dit ze laatse keer (jubbega)was, meschien dit jaar op dam/gen nog wel, dat werdt namelijk niet duidelijk vermeld @ prijs uitrijking)

Ow ok..:)

C4rN said:
Nou de meeting was wel gezellig. Alleen het weer was kut en de gast die op het knopje van het startsysteem drukt ook! Voordat je fatsoenlijk kon gaan zitten stond dat kut licht al op groen.
Volgens mij is het zo dat nadat de 2e stage lampen gaan branden je nog een vaste tijd hebt tot de lichten aan gaan. Zo hoort het voor zover ik weet iig wel bij een officiele kerstboom zoals ze deze ook bij dragraces gebruiken.
Dat het snel is ben ik met je eens, maarja zo is het nou eenmaal. De toppers hebben er iig geen problemen mee. :)

Sibo said:
Nou kan je zo vertellen wat van schie gaat doen...

hij heeft gister gemeld dat het zijn laatste keer was! (jammer genoeg :))

(dacht dat dit ze laatse keer (jubbega)was, meschien dit jaar op dam/gen nog wel, dat werdt namelijk niet duidelijk vermeld @ prijs uitrijking)

waarom stopte ie? omdat iemand anders sneller was? Of gewoon omdat ie geen zin meer heeft?
Voor mij zou het een streven zijn om mn eerste plaats weer terug te winnen, of kan ie niet tegen zijn verlies.....?
Mja ben iig benieuwd naar zn reden...

Sander said:
Misschien een idee... Je scooter inruilen voor een 125cc crossbrommer? Kansloss figuur..

Als je in de modder wil knallen, doe je dat maar ergens anders.. Niet op het NK brommersprint op een ASFALTWEG! :L
Had ie beter naar de zwarte cross kennen gaan 3 kilometer verder op :W

Sibo said:
Jij heb tog ook een achterveer die vast zit?

Naja bij is duidelijk te zien dat het niet meer veert (achter) en werdt niks van gezegd :)

Voor moet veren, achter volgens mij niet.

Achter moet wel een veer zitten, geen staaf :+

Onduidelijke regels, echt waar.

Sander said:
Misschien een idee... Je scooter inruilen voor een 125cc crossbrommer? Kansloss figuur..

Als je in de modder wil knallen, doe je dat maar ergens anders.. Niet op het NK brommersprint op een ASFALTWEG! :L

het is: kanslOOS

verder wat n mooi NK wasdat :)

Zo, net thuis.......:P

Jubbega liep niet echt zoals ik verwacht had, inprincipe een best succesvolle dag gehad. Ronald op de Puch Maxi reed het NL-record, Stefan op de SprintMint werd 2e met 6,975 sec en mijn broertje werd eigenlijk ook nog 3e in de Automatenklasse.

Maar om een reden die me nog steeds niet verteld is, is de 2-cilinder die ik het afgelopen jaar gebouwd had afgekeurd, terwijl hij reglementair en rijtechnisch in orde is.

Wat me door de organisatie verteld is, is dat er NIET in het reglement staat dat er GEEN 2 cilinders gebruikt mogen worden, en dat hij daarom afgekeurd is.x|

Wat wel kan is om mensen rond te laten rijden met carters waarvan de achterbrug gelast is of die met een roterende inlaat meedoen (Remie :+ ) en zelfs een Chinees minibikeframe met een scooterblok komt zonder problemen door de keuring......

Ik vind niet dat dit een reden is om een sprinter af te keuren, ik vermoed dat ze het om "bepaalde redenen" niet aandurfden om me te laten rijden, want diverse mensen van het bestuur vertelden me dat ze het erg leuk zouden vinden als ik zou rijden maar dat ze het niet konden maken t.o.v. de andere rijders :eek: Ik vind het erg jammer, en ik snap zo'n organisatie ook niet. Word er iets extreems gebouwd in de klasse die er voor bedoeld is, keuren ze het maar af omdat ze bang waren voor protest van de andere rijders. Dit betekend dus dat je niets nieuws MAG verzinnen en bouwen maar allemaal hetzelfde moet doen.

En ook de prijsuitreiking was om te huilen :winner: De lijst met de winnaars van de automatenklasse klopte niet, nadat 50 man dat zegt wordt iedereen voor gek verklaard en krijgt degene die het nederlands record verbeterd heeft niet eens een beker .....

Gelukkig heeft Fokko van der Velden die de beker voor de eerste plaats in handen MOEST nemen zijn beker aan Ronald Spek gegeven. (Dat mag ook best wel even vermeld worden) Ook hebben wij onze "2e plaats" aan Fokko gegeven, alleen was mijn broertje 3e geworden maar is de beker daarvoor bij Freddy Visser beland. Door de onduidelijkheden neem ik hem dat niet kwalijk maar als je het leest weet je wat je te doen staat in Damwoude :W

Zoals misschien wel te merken valt heb ik het even helemaal gehad met de organisatie in Jubbega en zoals ik er nu over denk rij ik volgend jaar ook niet meer.
Wel vond ik het erg leuk dat het bestuur van de sprint in Damwoude me verzekerd heeft dat ik daar wel mag rijden. Ook hoop ik in Genemuiden mee te mogen doen want ik wil natuurlijk nog een keer tegen Johan van Schie rijden !

Verder de hele dag mensen te woord gestaan over de 2-cilinder want bekijks was er genoeg. Er werd me ook gevraagd waarom ik niet buiten mededinging mee reed, want dat mocht wel. Maar gunde het de organisatie niet om de primeur te hebben, hadden ze maar niet zo moeten handelen.......

Ook heeft Inne nog een fotoreportage gemaakt van de 2-cilinder voor in het blad.:)

aad jou ding vond ik echt super, megaveel respect ervoor.
Ik hoorde je zeggen bij de keuring dat je in de extremeklasse zat en dit zon beetje het extreemste eris wat je uit die klasse kan halen. Heb je volkomen gelijk in.
Lijkt wel alsof ze allemaal van schie indekken of zie ik dat verkeerd??? Tijdmeting wordt meteen nagekeken na mario zn tijd, en van schie verdwijnt in het tijdmetingssysteem hokje maja
Terrecht dat je hun nu de primeur niet gunt, hoop dat alles goed verloopt met dit ''monster'' :W
Succ6!!!

o ok, dat kan natuurlijk dan ook. :) jammer dat ie nu niet heeft gewonnen, niks tegen hem, maar ik vind het leuk dat een keer iemand anders wint :) nu heeft ie iig echte concurentie :D

JusSeb said:
Volgens mij is Van Schie met zijn staart tussen de benen vertrokken.

Verdiend misschien, want zijn tijdperk is helaas over.

Even voor de duidelijkheid, ik heb niets tegen Johan van Schie, ik zie hem eerder als voorbeeld, maar de organisatie behartigd zijn belangen (waarschijnlijk ongewild) iets te veel.

Ik zou juist graag in wedstrijd verband tegen hem willen rijden, dus daarom hoop ik in Genemuiden wel mee te mogen doen want dat is de laatste keer dat Johan rijdt.

Ook nog iets: Dat je een 2-cilinder bouwt wil nog niet zeggen dat je dan meteen wint, het blijft gewoon een 80cc 2takt. Wel begrijp ik dat ik ermee een hoge verwachting waar moet maken, maar dat is niet anders:+

Back