JS Sprintframe 2Fast4Race

Status
Not open for further replies.
gezien @ ovezande.
Zag er gevaarlijk snel uit. Het was ook wel duidelijk dat je moeite had met de starts (tezien aan al het rubber dat je achter liet).
maar toch een vet Project en zeker de moeite waard om te volgen.. over een tijdje misschien zelfs een hall of fame plaats?
 
menace said:
gezien @ ovezande.
Zag er gevaarlijk snel uit. Het was ook wel duidelijk dat je moeite had met de starts (tezien aan al het rubber dat je achter liet).
maar toch een vet Project en zeker de moeite waard om te volgen.. over een tijdje misschien zelfs een hall of fame plaats?

De starts van mij in Ovezande waren al vele malen beter dan in Jubbega, daar moest mijn neefje van het gas af en dat verknalt je tijd finaal natuurlijk.
Maar in Ovezande vertrok ik met +/- half gas, en ik trok idd al strepen bij de start... :X
 
Joël said:
Oh die! Andere forumnaam dus. Ben jij de man achter RR tuning of wat?

Een van de mannen achter RR-tuning... We testen en tunen samen de sprinter.
Wat betreft de wheelspin, ben je niet bang om weer wheelies te krijgen doordat je de rijder boven het achterwiel plaatst en zo druk op je voorwiel verliest?
Je kan denk ik beter met je koppeling spelen zodat de power er wat flauwer inkomt.
Ik spreek je wel op Damwoude.
 
Johan... said:
Een van de mannen achter RR-tuning... We testen en tunen samen de sprinter.
Wat betreft de wheelspin, ben je niet bang om weer wheelies te krijgen doordat je de rijder boven het achterwiel plaatst en zo druk op je voorwiel verliest?
Je kan denk ik beter met je koppeling spelen zodat de power er wat flauwer inkomt.
Ik spreek je wel op Damwoude.

Het is natuurlijk een balans vinden tussen wielspin en wheelie, liever vertrek ik met een kleine wheelie dan is de druk op het achterwiel maximaal. Als dat gecontroleerd gebeurt hoeft het ook voor de tijd niet desastreus te zijn.

Maar dat is een kwestie van testen, de koppeling anders afstellen had ik al geprobeerd met slecht resultaat tot gevolg...
 
he Joël als jij je massa verdeling eens beter bekijkt zou dat niet helpen.
Je zegt zelf in 2 treads hierboven dat je maximaal druk achter wilt hebben zonder wheely. waarom dan het zitje niet verder naar achter verplaatsen.
Dat jij er voor zorgt dat jij de drukkende massa bent op het blok.
 
burning fly said:
he Joël als jij je massa verdeling eens beter bekijkt zou dat niet helpen.
Je zegt zelf in 2 treads hierboven dat je maximaal druk achter wilt hebben zonder wheely. waarom dan het zitje niet verder naar achter verplaatsen.
Dat jij er voor zorgt dat jij de drukkende massa bent op het blok.

Ik begrijp je punt niet helemaal, de bedoeling is om de rijder meer naar achter te zetten waardoor het totale zwaartepunt naar achter verschuift, met als gevolg dat de normaalkracht op het achterwiel toeneemt.

Dus wat zou er dan niet helpen?
 
ABT said:
Ongeveer netzo veel als van Schie :)


Maar Joël, net framepje gemaakt, maar dat had ik al een keer tegen je gezegd, geloof ik.

Ik zal de mijne in Damwoude er eens naast zetten, kijken wie er lichter, lager en langer is. :p

Heb je de stabiliteit al voor elkaar -lees: heb je dat kinderfietswieltje al gedumpt- ?
 
Joël said:
Heb je de stabiliteit al voor elkaar -lees: heb je dat kinderfietswieltje al gedumpt- ?

Het fietswieltje is idd met vervroegd pensioen :+ , hij is ingerolen voor een slingerend Kymco wiel, dus daar moet ik nog even een andere voor zoeken :p
 
Joël said:
Ik begrijp je punt niet helemaal, de bedoeling is om de rijder meer naar achter te zetten waardoor het totale zwaartepunt naar achter verschuift, met als gevolg dat de normaalkracht op het achterwiel toeneemt.

Dus wat zou er dan niet helpen?


Ik bedoel nog verder naar achteren,
voor het spinnen tegen te gaan.
Of een bredere velg erop zetten achter
waardoor je meer krachten je over kan brengen op het asvalt
 
past zo'n nieuwe kiesler aerox velg er niet op? dat met een plattere band erop moet beter zijn denk ik..

anywayz.. super vet project!
 
ik heb nog wel een vlakke achterband op me aerox --> slippuh ;)
maarruh ckrs wel respect jonguh :)
zeer hènig projectje :):)
 
air2air said:
past zo'n nieuwe kiesler aerox velg er niet op? dat met een plattere band erop moet beter zijn denk ik..

anywayz.. super vet project!

burning fly said:
Ik bedoel nog verder naar achteren,
voor het spinnen tegen te gaan. Of een bredere velg erop zetten achter
waardoor je meer krachten je over kan brengen op het asvalt

:L
Inderdaad, misschien moet je maar een bredere velg/band proberen Joel.
Dat moet DE oplossing zijn. :rolleyes:
 
Runner1987 said:
:L
Inderdaad, misschien moet je maar een bredere velg/band proberen Joel.
Dat moet DE oplossing zijn. :rolleyes:

Beginnen ze weer... :rolleyes:
Ik denk dat ik maar een verwijzing in mijn signature ga zetten ofzo... :X
 
erg nice Joel, had ik niet van je verwacht :P

tof dat je het zelfs berekend hebt, maar toch zonde dat je vierkante stalen buizen gebruikt.

hopelijk ga je nog onder de 7 rijden dit jaar.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top