JS Sprintframe 2Fast4Race

Status
Not open for further replies.
Joël gefeliciteerd met dit enorm mooie spinter(tje want het weegt nix).

Wat betreft grip, kan een achterveer hier misschien ook enige invloed op hebben, want hiermee word de kracht op het achterwiel ook zeker anders (er zit een soort van rek in) dit is mijn ervaring aangezien ik ook ooit zonder veer reed en dat kwam de grip niet tengoede.

Sorry dat ik het misschien post in je project topic

Groet Basten
 
Sander said:
Wat denk je van "op vermogen zetten" en "alles checken" voor damwoude?? :X

En een wigje op een piaggio?? Je bent niet goed wijs +pippi+

Idd, even de afstelling in orde maken voor Damwoude, de temp. liep vrij hoog op in Ovezande.

Ik heb geen "wig" aangezien de carb dan alleen maar dichter bij de band komt, maar gewoon een rechte ophoogplaat (spacer). Daardoor is de afstand tot de band groot genoeg om niets aan de carb te hoeven doen, tot nu toe moest ik met tie-wraps de carb naar voren trekken met als gevolg dat ie nog schuiner ging staan

bastenj said:
Joël gefeliciteerd met dit enorm mooie spinter(tje want het weegt nix).

Wat betreft grip, kan een achterveer hier misschien ook enige invloed op hebben, want hiermee word de kracht op het achterwiel ook zeker anders (er zit een soort van rek in) dit is mijn ervaring aangezien ik ook ooit zonder veer reed en dat kwam de grip niet tengoede.

Sorry dat ik het misschien post in je project topic

Groet Basten.

Bedankt, goede tips mogen altijd in het projecttopic dus geen punt.

Geen idee wat dat voor effect zou hebben, op een perfect vlakke weg zou het normaal gesproken niet uitmaken, maar wat er gebeurt tijdens uitbreken? Ik weet het niet...
 
RobinV said:
Dat van die carb, had je daar al niet een oplossing voor met tywrap ?
Tywrap werkte niet echt wel iets... hebben alles geprobeert Ik hoop ook voor joel dat dat de oorzaak van het trugvallen is ... spacer zou idd kunnen je had maar een paar mm over dus mischie flens van ander membraam er tussen
greets Sander
 
Klein updeetje 1e post.

Films van al mijn sprints in Best komen spoedig, als we de computer zo ver krijgen dat de opname vanaf de digitale camera op de schijf kan worden gezet. :|
 
In best reed je aardig goed alleen toen ik tege je sprinte dacht ik waar blijft die. Stukje voor finisch komt die mij voorbij gevloge.. toen zij je dat je paar keer van het gas af moest door dat die omhoog bleef komen. De eerste sprint die je in best maakte leek het wel of je bijna onderuit ging doordat je veel wielspin had.. je had die mense is moete hore die langs de kant stonden :P
 
Dennis@Tph said:
In best reed je aardig goed alleen toen ik tege je sprinte dacht ik waar blijft die. Stukje voor finisch komt die mij voorbij gevloge.. toen zij je dat je paar keer van het gas af moest door dat die omhoog bleef komen. De eerste sprint die je in best maakte leek het wel of je bijna onderuit ging doordat je veel wielspin had.. je had die mense is moete hore die langs de kant stonden :P

Hahaha, ja, op die film hoor je ook iemand zeggen "levensgevaarlijk" als je mij ziet vertrekken de eerste keer. En ik geef hem eigenlijk niet echt ongelijk, dat ziet er echt link uit! :eek:

Maar maakt de sprints des te leuker om naar te kijken.. ;)
 
joel, mss. werd het al gezeggt. maar ik zou eens probeeren het blok wat schuiner eronder te hangen :) mss. dat dat wat helpt *D

AdiozZz
 
Tyrone said:
joel, mss. werd het al gezeggt. maar ik zou eens probeeren het blok wat schuiner eronder te hangen :) mss. dat dat wat helpt *D

AdiozZz

Je bedoelt voor de wielspin? Tja, ik heb nu al last van wheelies dus dan wordt dat effect nog groter...
Bovendien komt heel het frame aan de achterkant dan hoger te staan, en wordt de balhoofdshoek steiler. En dat willen we natuurlijk niet.
 
Joël said:
Bovendien komt heel het frame aan de achterkant dan hoger te staan, en wordt de balhoofdshoek steiler. En dat willen we natuurlijk niet.

Denk dat hendrik het blok hoger in het frame bedoelt. Zodat de balhoofshoek wel gelijk blijft.
 
Joël said:
Je bedoelt voor de wielspin? Tja, ik heb nu al last van wheelies dus dan wordt dat effect nog groter...
Bovendien komt heel het frame aan de achterkant dan hoger te staan, en wordt de balhoofdshoek steiler. En dat willen we natuurlijk niet.

hmmm of mss. een kortere vork fixen.. want ik vind hem persoonlijk aan de voorkant nog iets te hoog staan. ik zou proberen dat die stang tussen je benen in een rechte winkel te staan komt. mwa, ik kan alleen maar over pics oordelene he. :P

het blijft natuulk een bruute sprintmachine.. :~

AdiozZz
 
neem een voorbeeld aan hoe laag dat sprint frame van ABT staat aan de voorkant.... hij schaaft nog net niet zijn handen bij wijze van spreken :P

maar ik heb hem op best voor het eerst irl gezien... en ik moet zeggen dat ik het egt een vet ding vind ! hij gaat ECHT hard :) kicke hoor
 
JasperdB said:
neem een voorbeeld aan hoe laag dat sprint frame van ABT staat aan de voorkant.... hij schaaft nog net niet zijn handen bij wijze van spreken :P

En die is al minimaal 10 cm omhoog gegaan omdat er nu een groter wiel in zit :+

Maar het is idd zo dat voor het gezicht de bovenste buis van het frame horizontaal moet lopen of schuin naar voren.....
 
In eerste instantie was het ook de bedoeling dat de buis horizontaal kwam te staan, maar ik wilde de balhoofdshoek later toch ietsje vlakker zetten en heb toen de achterste buis ingekort.
Hier zie je de oude situatie met hor. framebuis:
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=6793&stc=1[/ir]

De voorvork kan niet veel meer omlaag en ik wil toch een beetje vering/demping behouden.

Ik zou natuurlijk wel het stuur veel lager kunnen zetten, door een zelfgemaakt omlaaggebogen stuurtje te monteren. Dat zie ik in de toekomst ook nog wel gebeuren. Of het echter een oplossing voor mijn probleem zal zijn betwijfel ik...
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top