JS Sprintframe 2Fast4Race

Status
Not open for further replies.
Nice custom

Hey that thing is pretty cool it looks just like my race frame, very nice works. Glad to see somone doing custom work. Theres alot of "bolt on" guys on here.

Misschien kan je er een rups of crossbandje op zetten :X

Nee, ziet er goed uit allemaal! Ben benieuwd hoeveel pk hij heeft :)

Hee Joël, ziet er goed uit! Je liet me vorig jaar op de HTS al je eerste tekeningen zien, ik dacht later dat het niets meer zou worden omdat ik er niets meer van hoorde. Mijn complimenten, ik spreek je op Damwoude nog wel!

Grovert_r said:
Heerlijk dingetje is het!
Stond echt versteld van de koppel dat het beestje gaf tijdens het testrijden!
Succes verder!

Je had zijn kop moeten zien toen hij voor het eerst gas gaf met het blokje onder het sprintframe :eek: ongeveer zoiets -:-

Facilly said:
Ben benieuwd hoeveel pk hij heeft :)

Ongeveer netzo veel als van Schie :)

Maar Joël, net framepje gemaakt, maar dat had ik al een keer tegen je gezegd, geloof ik.

Ik zal de mijne in Damwoude er eens naast zetten, kijken wie er lichter, lager en langer is. :p

ziet er heel strak uit, ik was niet @ jub maar als ik het zo hoor wil dat beestje wel voor uit, is alleen het wegdek te glad :)

cu @ lely ?

ABT said:
Ongeveer netzo veel als van Schie :)

Maar Joël, net framepje gemaakt, maar dat had ik al een keer tegen je gezegd, geloof ik.

Ik zal de mijne in Damwoude er eens naast zetten, kijken wie er lichter, lager en langer is. :p

En hoeveel had van schie? Meer dan 26 toch?

Joël said:
Misschien dat 1 van de mods me kunnen helpen met de foto's? Ik zou behalve goede afmetingen ook graag de foto's en tekst willen afwisselen.
Het zijn dus uploads omdat ik premium user ben.

pm...

Ik vind het een mooi dingetje.

Verder had hij een berg vermogen, zoals je ei misschien het meeste op Jubbega. Denk dat er snel onder de 7 gereden gaat worden...

succes!

Dennis@Tph said:
Is zwaarder :P

is dat ook de reden dat je tegelijkertijd ook een AC SD blok hebt gekocht? wegen die schijven zoveel, of lopen ze zoveel aan? en waarom een AC blok ipv een LC ? omdat je toch zelf een elec waterpomp erop zet?

Cra-c-c said:
Heb ik soms over de pk's heengelezen ?
Erg vette sprinter trouwens , en ging erg hard @ Jubbega.
Ben erg benieuwd waneer er onder de 7 seconden gereden gaat worden , maar zal vast niet lang meer duren .
Succes ermee

Greetzz

pks staan onder een vd laatste fotos...

Hey kerel, Ziet er heel netjus uit. Hoop dat je dat weelspin een beetje eruit kan krijgen. Dan wordt het zeken onder de 7 })
Keep up the good work

Joël... Zoals al eerder @ Jubbega gezegt, te vet ding. Gewoon klasse arbeid :) Spreek je @ Damwoude wel even aan 8)

Ding is echt vet. Hoe wil je alleen de wheelspin op gaan lossen ;)
Toch meer gewicht naar achteren lijkt me.

Gezien alle vragen over de grip hier een toelichting:

Er zijn meerdere opties, de eerste is het zwaartepunt meer naar achter zetten waardoor de normaalkracht op het achterwiel toeneemt. Dit kan ik doen door het frame achter iets te verlengen, zodat de rijder meer naar achter kan zitten. 10 cm naar achter is ong. 10% meer grip.
Van Schie heeft dit heel mooi opgelost met een vrij uiteinde aan de achterzijde die de rijder bijna recht boven het blok zet.

Verder is het ook zo dat met mijn 10 kg meer in vergelijking met mijn neefje er ook al een slordige 9% meer grip gewonnen is.

Andere optie is het aanpassen van de vermogenscurve, deze loopt nu zo steil op dat het ding bij 30 km/h al boven de 20 pk zit, dat is gewoon te bruut om op straat te krijgen met deze configuratie.

Tot slot ben ik ook nog op zoek naar een Dunlop TT91 GP bandje, maar daar is haast niet aan te komen. Als er mensen een adresje weten hoor ik het graag.

Over het blok nog: met een langer blok heb ik juist meer wielspin, aangezien het wiel dan nog verder van het zwaartepunt af staat. De keuze voor een kort blok is verder vanwege het lagere gewicht van het wiel (blok scheelt practisch niets in gewicht i.v.m. een lang model) en het beter constant krijgen van het toerental. Een overrange van Malossi of Polini lijkt vooral te zijn ontwikkeld voor een kort (Zip) blok waardoor ze daarop ook mooier lopen is mijn ervaring.

Johan... said:
Hee Joël, ziet er goed uit! Je liet me vorig jaar op de HTS al je eerste tekeningen zien, ik dacht later dat het niets meer zou worden omdat ik er niets meer van hoorde. Mijn complimenten, ik spreek je op Damwoude nog wel!

Euh, beschrijf je zelf even, dan weet ik met wie ik het genoegen heb.. ;)

Status
Not open for further replies.
Back