jouw ervaring met tuners

Status
Not open for further replies.
het hele verhaal typen heeft sowieso geen zin aangezien de meeste mensen hier niet echt wat aan hebben..
laten we het erop houden dat het hele ding zowat uiterst extreem verbouwd is en hoog scoort voor een mina. De eigenaar zelf had ook een ellenlang wensenlijstje waarvoor zelfs naar Duitsland gereden is etc.. maar goed. Misschien dat ie wel eens op een meeting zal verschijnen.

Wat Koopmans betreft...
Zoals de meeste mensen weten ben ik de vriendin van Fred en volg de zaak zowat 24/24. Uiteraard lopen niet alle dingen zoals het altijd horen hier, maar er wordt gewoon erg hard gewerkt.
Voor wie Fred kent... hij is vaak ook de verstrooide professor in stereotiep en vergeet vaak ook dingen. Vaste klanten weten dat een telefoontje vaak wonderen doet :!

Koopmans kent vaak geen standaard openingsuren voor 'afspraken' en is afspraak ook 's avonds, 's ochtends en zelfs op zondags op afspraak voor bijv. testbank etc. Bijv. 3BR's die op een woensdagavond om 01u30 's nachts nog ff een testbankrun gingen doen :eek: :*

Het is bekend dat de wachttijden lang zijn, maar dat Fred gewoon uiterste best doet om goede dingen weer af te leveren én steeds met een (lang) woordje uitleg en antwoord op vragen... Dat het lang duurt wordt ook altijd op voorhand gezegd !

Mensen die hier wel vaker komen weten best dat Fred z'n best doet om tijd te maken voor een woordje uitleg en wat hulp :)

Het woord 'gezelligheid' en 'Koopmans' hoor je vaak samengaan.. maar helaas ook een positief woordje zeggen is tegenwoordig blijkbaar heel wat moeilijker. Er zijn namelijk heel wat mensen hier @ forum die regelmatig gewoon enkel wat info komen vragen of zelfs gewoon even langskomen omdat ze in de buurt waren. Ook daarvoor wordt tijd gemaakt...

@ Hessman: ik vind jou reactie heel erg jammer en ook heel erg triest. Voor zover ik me kan herinneren heeft Fred jouw echt veel geholpen met uitleg en tips, net als Mol en vele anderen hier... Ook op zondag en tot op late uurtjes in de week !
Verder was het aangegeven dat het wel een tijdje zou duren voor je blok + dat je in Oisterwijk zelfs nog twijfelde of je een Team 2000 zou nemen of de nwe speed enzo... Het blok zou voor Klaaswaal klaar zijn (dat was de deadline), maar voor zover ik me kon herinneren heb je het gewoon opgehaald...
 
Last edited:
Originally posted by Razma
[verhaal]

Koopmans kent vaak geen standaard openingsuren voor 'afspraken' en is afspraak ook 's avonds, 's ochtends en zelfs op zondags op afspraak voor bijv. testbank etc. Bijv. 3BR's die op een woensdagavond om 01u30 's nachts nog ff een testbankrun gingen doen :eek: :*

[verhaal]

Ik moet toch even melden dat dit helemaal waar is. Ik heb er natuurlijk niks laten tunen maar Boyd en ik komen er toch wel is af en toe. Is altijd erg gezellig en het is niet zo dat je er uit word getrapt als het wat langer duurt :)
Dat is wat ons betreft eigenlijk de enige ervaring die wij met fred/koopmans hebben en die is gewoon positief..
Nu heb ik me er wel genoeg mee bemoeit :)

//edit//
Het woord gezelligheid is idd op zn plaats:)
 
Dat Fred een harde werker is kan ik zeker beamen. Wij willen daar nog wel eens op ongelukkige tijden bezig zijn met o.a. testwerk (een slechte gewoonte maar vaak kan het simpelweg niet anders) en altijd is fred nog bezig.

Zoals Inne al zei hebben we daar een keer diep in de nacht op de testbank gestaan en wilde we graag nog één ding testen. Mol (die ons hielp bij het banken) wilde naar huis maar als Fred het goed vond konden we nog testen. Ondanks dat Freddy de volgende morgen gewoon weer op tijd open moest konden we toch doorgaan met testen.

Ik ken Freddy als een hard werkende, behulpzame en gezellige man. Qua tunen kan ik weinig zeggen over het werk dat Koopmans levert en de service die daarbij komt. Simpelweg omdat ik daar nog nooit wat heb laten tunen (wat natuurlijk vanzelf spreekt :D)

EDIT: Misschien moeten Joost en ik voortaan maar onder 1 gebruikersnaam gaan posten ofzo :D
 
Originally posted by Boyd
Simpelweg omdat ik daar nog nooit wat heb laten tunen (wat natuurlijk vanzelf spreekt :D)
Wat is daar vanzelfsprekend aan? Marco heeft dat toch ook gedaan?
 
:rolleyes:
ja, precies,
en joost en boyd heb net als iedereen een tijd gehad dat ze nog niet 'into tuning' waren, dus is het niet zo vanzelfsprekend dat ze nog nooit wat bij koopmans hebben laten tunen.
 
Tuner: Dirk Langenberg

Zeer goede tuner, met veel ervaring in de racerij en dat merk je ook aan de prestaties van je scoot.

Dirk neemt altijd veel tijd om te praten over nieuwe ontwikkelingen en opties om mn scoot nog meer te verbeteren.

Hoor altijd slechte verhalen over Dirk en zijn bedrijf: DiLa, maar ik breng daar al drie jaar mn scooter heen en heb alleen iets negatiefs te melden over de afspraken mbt de wachttijden. Deze worden helaas niet altijd nageleefd.

En verder schijnt ie altijd chagarijnig te zijn, maar als je hem beter leert kennen blijkt het tegenover gestelde. Zo is net als bij de Koopmans-Crew het ook vaak gezellig op zaterdagmiddagen bij DiLa.

Maar over de prestaties van de tuner Dirk Langenberg kan ik net als "PaulPhantoM" je verwijzen naar de Topscooterklasse waar ze twee seizoenen lang constant de snelste waren!

Nu Freddy en zijn Crew nog ;)
 
JS-tuning:

Levert net werk, goed vermogen, goede prijs/kwaliteit verhouding...

@RonB ik heb ook ooit gehoord dat creco/dila een budget van 50.000 gulden per jaar hadden voor de scooters..... En met dat geld kan je een hoop testen :)
 
IS-tuning:

Tevreden over geleverde werk. Heb alleen door wat omstandigheden nog niet max kunnen testen, maar komt snel verandering in. Wachttijd is soms wat lang, maar dat is door omstandigheden.
 
Originally posted by RonB
Tuner: Dirk Langenberg

Zeer goede tuner, met veel ervaring in de racerij en dat merk je ook aan de prestaties van je scoot.

Dirk neemt altijd veel tijd om te praten over nieuwe ontwikkelingen en opties om mn scoot nog meer te verbeteren.

Hoor altijd slechte verhalen over Dirk en zijn bedrijf: DiLa, maar ik breng daar al drie jaar mn scooter heen en heb alleen iets negatiefs te melden over de afspraken mbt de wachttijden. Deze worden helaas niet altijd nageleefd.

En verder schijnt ie altijd chagarijnig te zijn, maar als je hem beter leert kennen blijkt het tegenover gestelde. Zo is net als bij de Koopmans-Crew het ook vaak gezellig op zaterdagmiddagen bij DiLa.

Maar over de prestaties van de tuner Dirk Langenberg kan ik net als "PaulPhantoM" je verwijzen naar de Topscooterklasse waar ze twee seizoenen lang constant de snelste waren!

Nu Freddy en zijn Crew nog ;)

9||6


@ Chezzmo , Gehoord van die 50.000 >? , er word wel meer beweerd...

Zo denken de meeste nog steeds dat Dirk ze Creco Zip`s met een door Samba gemaakte pijp rond racede van HOREN zeggen
wat dus echt niet zo is (op de demper na , die is wel van Samba)
:!
 
wat ik gek vind is dat niemand ooit een dikke score neergezet heeft met een dila tuned scooter.

en dat ie in scootin heel trots was op 14,xx pk met die polini beta
 
Wat blaat jij ??

Die Beta had anders nog echt 16 ECHTE PK`s en geen BLAAT PK`s .

EN niet iedereen met veel PK`s zit hier op t forum ...
 
Originally posted by Razma

Het woord 'gezelligheid' en 'Koopmans' hoor je vaak samengaan.. maar helaas ook een positief woordje zeggen is tegenwoordig blijkbaar heel wat moeilijker. Er zijn namelijk heel wat mensen hier @ forum die regelmatig gewoon enkel wat info komen vragen of zelfs gewoon even langskomen omdat ze in de buurt waren. Ook daarvoor wordt tijd gemaakt...


BINGO !!!

Ik kom er dus ook wel eens nutteloos langs, vraag dan meestal maar iets en krijg dan ook altijd nuttig advies.

Sorry dat jullie dan langer op jullie spullen moeten wachten :P

btw: er komen ook gewoon teveel mensen die fred storen met domme vragen zoals wat voor rollen ze moeten gebruiken ofzo, laat hem lekker tunen en met moeilijke zaken bezig zijn...
 
Originally posted by TimmeH
wat ik gek vind is dat niemand ooit een dikke score neergezet heeft met een dila tuned scooter.

en dat ie in scootin heel trots was op 14,xx pk met die polini beta

De meeste scooters die Dirk aflevert met een brute set-up wilt hij niet na een week weer terug zien omdat hij te extreem stond afgesteld. Hij zorgt voor een mooi resultaat, dus niet een piek naar de 16,xx PK, maar een constante lijn rond de 16,xx PK.

En ik vraag me ook weleens af hoe die 16,xx PK op een andere bank eruit zou zien....

Verder kan je de arbeidsuren aan de racers en de straatscoots niet vergelijken. En hij kan natuurlijk niet zijn veel besproken "geheimen" op een scooter van iemand zetten.

Dirk gaat voor mij een Zippie bouwen(met extreme spulletjes), waar hij een jaar op kan knutselen. Deze wordt alleen voor sprints en testruns, dus waarschijnlijk gaan we dit raadsel de wereld uit helpen. :)
 
Originally posted by RonB
De meeste scooters die Dirk aflevert met een brute set-up wilt hij niet na een week weer terug zien omdat hij te extreem stond afgesteld. Hij zorgt voor een mooi resultaat, dus niet een piek naar de 16,xx PK, maar een constante lijn rond de 16,xx PK.

En ik vraag me ook weleens af hoe die 16,xx PK op een andere bank eruit zou zien....

Verder kan je de arbeidsuren aan de racers en de straatscoots niet vergelijken. En hij kan natuurlijk niet zijn veel besproken "geheimen" op een scooter van iemand zetten.

Dirk gaat voor mij een Zippie bouwen(met extreme spulletjes), waar hij een jaar op kan knutselen. Deze wordt alleen voor sprints en testruns, dus waarschijnlijk gaan we dit raadsel de wereld uit helpen. :)

Een strakke grafiek met 20pk is ook mogelijk hoor, dus dat klinkt mij als bullshit, maargoed ieder ze eigen ding.
Als hij zijn "geheimen" niet wil verkopen dan zal er dus nooit een echte snelle straatscooter vandaan komen? Of zie ik dat verkeerd?
Dat hij het voor jou dan wel doet snap ik niet. Waarom wel voor jou? Ben jij familie/een goede vriend? Wat heb jij dat ik bijvoorbeeld niet heb als ik bij hem een zipje wil klaar laten maken?
 
Originally posted by Mol
Een strakke grafiek met 20pk is ook mogelijk hoor, dus dat klinkt mij als bullshit, maargoed ieder ze eigen ding.
Als hij zijn "geheimen" niet wil verkopen dan zal er dus nooit een echte snelle straatscooter vandaan komen? Of zie ik dat verkeerd?
Dat hij het voor jou dan wel doet snap ik niet. Waarom wel voor jou? Ben jij familie/een goede vriend? Wat heb jij dat ik bijvoorbeeld niet heb als ik bij hem een zipje wil klaar laten maken?

Inderdaad Mol, btje vaag verhaal van Ron. Neem bv mijn grafiek hier, ziet er niet echt uit alsof hij ff op 25,3 pk piekt of wel :rolleyes:

25,29pk.JPG


Koopmans tunewerk op Koopmans bank is dit dus.
 
Originally posted by aerox-evo70


btw: er komen ook gewoon teveel mensen die fred storen met domme vragen zoals wat voor rollen ze moeten gebruiken ofzo, laat hem lekker tunen en met moeilijke zaken bezig zijn...

Niet iedereen kan dat inschatten,...

Dat zijn meestal de mensen die net voor het eerst een racepijpje eronder gooien, en geen flauw benul hebben welk gewicht ze ongeveer moeten hebben, Fred is er natuurlijk niet om enkel te tunen..

/edit/ Mooie grafiek Sjoerd! :D //edit/
 
Originally posted by PaulPhantoM
Wat blaat jij ??

Die Beta had anders nog echt 16 ECHTE PK`s en geen BLAAT PK`s .

EN niet iedereen met veel PK`s zit hier op t forum ...

wat hap je nou ?!

ik vraag me dat gewoon af .

ik meen trouwens dat in scootin 14,xx stond en niet 16. whatever .

en dat niet iedereen hier op forum zit snap ik , aleen heb ik nog nooit van iemand gehoord die echt veel scorde op een meeting met een dila tuned scoot.

jij wel?!

en boyd , ik snap dat 16 veel zijn kan , maar t was wel met c20 etc... (volgens scootin dan)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top