jouw ervaring met tuners

Status
Not open for further replies.
Originally posted by tram
Rooie top heeft een nieuwe untuned speed gekocht en toen hij die monteerde zat er opeens wel vermogen in. Dus zal t aan zijn afstelkunsten liggen? En hij zegt ook niet dat de afwerking met de prestaties te maken hebben. Maar de zuiger was wel helemaal versleten na die paar km's. En dat zou dus wel aan die afwerking kunnen liggen. Maar laat m eens wat foto's posten van die cilinder dan zullen jullie t zien hoe dat ding eruit ziet.

Dat zuiger versleten is kan meerdere oorzaken hebben natuurlijk:!
 
Dit is het topic JOU ervaringen met tuners..................IK typ hier MIJN ervaringen met IS-Tuning.................

Ik ben er gewoon niet tevreden over hoe het allemaal is gelopen ( en dat zou niemand zijn) het was gewoon zoooooooooo lelijk, en dat gaf hij min of meer zelf ook toe !

Ik had in de tussen tijd een nieuwe speed gekocht en die gewoon gemonteerd met de oude afstelling , de zelfde benzine nog in de tank , echt alles het zelfde alleen een andere speed en nu blies hij veeeeeel harder.Dus dan is de conclussie snel gemaakt bij mij.........................
 
De feiten:

De cilinder moest destijds voor een meeting tussendoor enorm snel geprepareerd worden. Daarom was de afwerking aan het hemd wat minder.

Desalniettemin was het tunewerk 100%. Er was FUNCTIONEEL niets mis (en waar gaat het nu eigenlijk om bij tuning: hoe het eruit ziet?, poorten waren 100% netjes). Bijzonderheid was dat de cilinder pas gemaakt moest worden voor zijn krukas met 80mm drijfstang. De cilinder is dus 5mm afgedraaid op de voet.

Ik zal hier even het mailtje quoten dat hij vervolgens stuurde:

"Eej Ivo ,


Van de zomer heb je voor me mijn speed getuned en afgedraaid...........Loopt
aso !!!!!
Ga volgende week banku

Setup is nu :

Speed
Team 2k
28 PWK
Overrange enz

Maar nu :................ Wil ik zo'n IS/EGT pijpju"

Het ging ASOHARD dus. Toen ineens veel later kreeg ik een mail dat het allemaal niet goed was en dat ie nu een nieuwe speed had gekocht met 85mm stang en dat dat wel goed liep. Meneer wilde zijn geld terug.

Ik vond het nogal vreemd natuurlijk dus heb hem aangeboden dat hij de cilinder naar mij mocht sturen op mijn kosten en dat ik eventuele onnauwkeurigheden zou herstellen en zou bekijken waarom de cilinder niet goed zou lopen.

En toen kwam de aap uit de mouw!

Ik kreeg de cilinder + zuiger thuis. De cilinder en zuiger hadden een speling samen van tiende mm's! Je kunt gewoon langs de zuiger doorkijken en deze flink op en neer bewegen zo groot is de speling. Gek heh, dat dat niet had gaat! Ik vind het zelfs nog knap dat het liep. En als het zo slecht liep vanafhet begin: Waarom dan al die km's maken tot dat de zuiger zo ver heen is??

En dan het lef hebben mij om een vergoeding te vragen!

Timing nagemeten: 130-198. Vinden jullie dat verkeerd? Ik niet. Voet is ook 100% recht afgedraaid.

Hij is ZONDER met mij naar een oplossing te zoeken naar Twins gegaan. Die heeft hem zonder hem op de speling te wijzen een nieuwe krukas en cilinder aangesmeerd. Das mooi verdient natuurlijk (en bovendien 100% eigen verantwoordelijkheid van de klant natuurlijk, dus dit is geen kritiek op anthony). "Want: een afgedraaide speed kan niet lopen, zo heeft malossi het niet bedoeld" was het verhaal. Nou dat kan prima lopen. Zie ook het excel sheet van fastard. Naast de verschillen in deze sheet die dus miniem zijn, heb je nog verschil in carterdruk, maar daarbij hangt het maar weer net af hoe je carter is geprepareerd en wat je uitlaat lekker vind aan carterdruk. Ik heb dit klusje al eerder voor iemand gedaan en die vind het uitstekend lopen.

Maargoed, ik heb dus beloofd de cilinder gratis aan te passen en af te werken, zodat hij hem een keer met een mhr cross zuiger kan proberen op zijn 85mm as zodat hij kan zien dat dat prima loopt. Hij ging hiermee akkoord.

Ondanks dat hij de cilinder dus eigenlijk niet eens meer van plan was te gebruiken moest het ineens allemaal heel snel. Nou ik heb al allerlei andere dingen geplanned voor mensen. Bovendien ben ik in extra tijdsnood door omstandigheden, zoals vermeld op de website. Ik heb dus aangegeven rekening te houden met zijn wens het zo snel mogelijk af te maken, maar daarbij gezegd dat ik het dus niet a la minute voor hem afmaak.

Nu krijg ik nog eens een mes in mijn rug doordat er hier tussentijds een lelijk verhaal neergezet wordt.

Christian, bij deze een laatste kans om het fatsoenlijk op te lossen. Dus gewoon aan de gemaakte afspraken houden en wachten tot IK je cilinder klaar heb zodat jij die weer een keer kan gaan proberen. Zoniet, dan houd het gewoon op. Ik ben al gek genoeg dat hoewel alles erop lijkt dat je me een poot probeert uit te draaien en liegt dat je barst ik het toch nog voor je wil oplossen!
 
Originally posted by tenbrey
Dat zuiger versleten is kan meerdere oorzaken hebben natuurlijk:!

Ik wil je er even op wijzen, dat ik met mn speed, om de 3 a 400 km een nieuwe zuiger monteer......., wat is dus "na een tijdje" ??
 
Originally posted by Sander
Ik wil je er even op wijzen, dat ik met mn speed, om de 3 a 400 km een nieuwe zuiger monteer......., wat is dus "na een tijdje" ??

Sander denk je het zelf. 300 a 400 km. dan heb jij een keer een ritje gemaakt naar waddinxveen emmen.

Dan zou je minimaal 1 km per dag moeten rijden om in een jaar tijd je zuiger te vervangen
 
Volgens mij heeft Sander zijn zuiger nog nooit vervangen :D
Verder vind ik het best wel een kwalijke zaak als je het verhaal van Ivo zo leest dat die gozer gewoon liegt dat hij barst.
 
Originally posted by Sander
Ik wil je er even op wijzen, dat ik met mn speed, om de 3 a 400 km een nieuwe zuiger monteer......., wat is dus "na een tijdje" ??

Ik denk dat je dan ook op een speling zit van een paar tiendes hoor :)

Je kan het beter in draai-uren uitdrukken denk ik...
 
Ik zal als ik het niet vergeet eens checken hoeveel speling erbij komt. Best handig zo'n Aim met total running time erop :)
 
Nou ik ga er gewoon vanit dat mensen eerlijk zijn, maar het lijkt inderdaad ergens anders op.

We zullen het er maar op houden dat die jongen geen kwaad in de zin heeft, en vanuit dat standpunt wil ik het graag netjes oplossen. Maar als je dan hier zo'n verhaal leest krijg je er steeds minder zin in kan ik je vertellen. Alleen het feit dat ik al weer 5 minuten aan het typen ben om het helder te maken stoort mij enorm.

Originally posted by Mol
Volgens mij heeft Sander zijn zuiger nog nooit vervangen :D
Verder vind ik het best wel een kwalijke zaak als je het verhaal van Ivo zo leest dat die gozer gewoon liegt dat hij barst.
 
Precies. Helaas snappen veel mensen dat niet.

Deze zuiger was trouwens volledig rondom versleten, dus niet meer aan een kant dan een andere ofzo (kortom, het heeft niets met het cilinderhemd of de poorten te maken).
 
Originally posted by Joor
Een racedag is meestal 60km gereden in 50 draaiminuten... Dan gaat de zuiger er uit ;)

Precies...dus ik denk dat mijn speed zuigertje aan 3 a 4 draaiuren zit ofzo...en meer niet voordat hij vervangen wordt. Maarja...laten we weer ff ontopic gaan ;)
 
Originally posted by Ufo
De feiten:



Maargoed, ik heb dus beloofd de cilinder gratis aan te passen en af te werken, zodat hij hem een keer met een mhr cross zuiger kan proberen op zijn 85mm as zodat hij kan zien dat dat prima loopt. Hij ging hiermee akkoord.

Ondanks dat hij de cilinder dus eigenlijk niet eens meer van plan was te gebruiken moest het ineens allemaal heel snel. Nou ik heb al allerlei andere dingen geplanned voor mensen. Bovendien ben ik in extra tijdsnood door omstandigheden, zoals vermeld op de website. Ik heb dus aangegeven rekening te houden met zijn wens het zo snel mogelijk af te maken, maar daarbij gezegd dat ik het dus niet a la minute voor hem afmaak.

Nu krijg ik nog eens een mes in mijn rug doordat er hier tussentijds een lelijk verhaal neergezet wordt.

Christian, bij deze een laatste kans om het fatsoenlijk op te lossen. Dus gewoon aan de gemaakte afspraken houden en wachten tot IK je cilinder klaar heb zodat jij die weer een keer kan gaan proberen. Zoniet, dan houd het gewoon op. Ik ben al gek genoeg dat hoewel alles erop lijkt dat je me een poot probeert uit te draaien en liegt dat je barst ik het toch nog voor je wil oplossen!


Kijk...................dat allemaal snel snel is natuurlijk ook over dreven he! jij zegt tegen mij dat je de cil effe na zou kijken en niet dat het wat langer kon gaan duren ofzo..........en ik kijk heus niet elke dag op je site dus hoe moes ik nou weer ruiken dat het langer zou duren omdat je ziek was enz ,als ik dat wist had ik er heus wel begrip voor dat het langer duurt o.i.d........En waarom probeer ik jou nou weer een poot uit te draaien???

En ik lieg niet dat ik barst!!want dat slaat natuurlijk weer helemaal nergens op.....

Want dit staat allemaal wel heel mooi hier in het topic en dan ben IK straks weer de boeman zeker.............

Maar we handelen dit lekker verder af via de mail ( kan jij ze hier dan posten:rolleyes: )
 
Last edited:
Jammer dat iedereen zo offtopic gaat, dit kan best een interessant topic zijn. Eén zo'n ervaring zegt natuurlijk nog niets. Meestal komen de slechte ervaringen in een topic als dit meestal naar voren en zoals ik hierboven lees probeert Ivo het goed op te lossen :). De meeste tuners leveren gewoon goed werk, vaak moet er een keuze gemaakt worden tussen de prijs en kwaliteit. Ook moet je natuurlijk de feedback achteraf niet vergeten.
 
Originally posted by RonaldV
Je liegt niet dat je barst , maar hoe verklaar je de zuiger dan:|

Owja waar slaat jou reactie nou weer op:? Net of dat ik van te voren wist dat ie zo versleten was!!En.........ik reed gewoon met A747 en euro 98 1:35...........

Waarom zou ik eigenlijk moeite doen om op jou te gaan reageren.
 
Originally posted by Pronk
Precies...dus ik denk dat mijn speed zuigertje aan 3 a 4 draaiuren zit ofzo...en meer niet voordat hij vervangen wordt. Maarja...laten we weer ff ontopic gaan ;)

Mijn scooter gaat heel hard, dus dan haal ik die km's makkelijk!

Nu ik het zo teruglees..is het inderdaad wel erg knullig/overdreven neergezet :(

Mol: woensdag voor het eerst in mn leven :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top