JMscooters “Max biaggi” PROMO

Status
Not open for further replies.
02-03-2006,
Het is nu een jaar later en heb besloten om weer verder te gaan met m'n scooter.
Tussen het schuren van de velg door ben ik verder gegaan met de voorkap.
Ik wil de buitenkant glad hebben. Ik heb de naden en gaten met polyesterhars gevuld.

Voorkappen%20aan%20elkaar%2001.jpg


Voorkappen%20aan%20elkaar%2002.jpg


Voorkappen%20aan%20elkaar%2003.jpg
 
Vet dat je voor zo'n oldskool sr model kiest! Zie je niet zo vaak meer..
Suc6 ermee, zo te zien gaat het wel in orde komen;)

mzls
 
nogmaals: erg leuk en veel oog voor details!

1 kanttekening: Heb jij wel geschuurd voordat je die naden ging volharsen? Het lijkt allemaal nog zo strak in de lak! Als je dat niet doet gaat het gegarandeerd loslaten:(

succes!
 
zjaaakie said:
nogmaals: erg leuk en veel oog voor details!

1 kanttekening: Heb jij wel geschuurd voordat je die naden ging volharsen? Het lijkt allemaal nog zo strak in de lak! Als je dat niet doet gaat het gegarandeerd loslaten:(

succes!

Jep vergeten, ook te weinig verharder gebruikt. Beetje minder moment, moet maar weer opnieuw...
 
03-03-2006,
Vandaag verder gegaan met de voorkap. Ik heb het geschuurd zodat het
straks een vloeiend geheel wordt. Er moet straks wel weer een laag overheen.

Voorkappen%20aan%20elkaar%2005.jpg


Ik heb ook weer de binnenkant ingesmeerd met polyester en matjes om het wat steviger te maken.

Voorkappen%20aan%20elkaar%2004.jpg
 
04-03-2006,
Weer verder gegaan met de voorkap, bijna vol...
Voorkappen%20aan%20elkaar%2008.jpg


Verder wat uitgeprobeerd met een SR2000 voorkapje.
Deze ga ik proberen in te bouwen in de voorkap.
Voorkappen%20aan%20elkaar%2007.jpg


Voorkappen%20aan%20elkaar%2006.jpg
 
Staat hem leuk, past goed in de voorkap :W. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden.
 
ik zou persoonlijk de voorkap origineel laten...

Die voorkappen zijn moeilijk te krijgen en persoonlijk vind ik ze gewoon ERG mooi. Daarbij is je voorlicht erg mooi gecleaned en is het zonde als het zou mislukken.

Wil je dit toch proberen? Dan zou ik kijken of ik een viper AC kap kon vinden, daarop proberen en als het dan lukt die kap gaan gebruiken. Zo te zien kun je je voorkap namelijk nog wel loshalen van de rest...?

EDIT: die viper AC kappen zijn ook makkelijker te vinden namelijk!
 
zjaaakie said:
ik zou persoonlijk de voorkap origineel laten...

Die voorkappen zijn moeilijk te krijgen en persoonlijk vind ik ze gewoon ERG mooi. Daarbij is je voorlicht erg mooi gecleaned en is het zonde als het zou mislukken.

Wil je dit toch proberen? Dan zou ik kijken of ik een viper AC kap kon vinden, daarop proberen en als het dan lukt die kap gaan gebruiken. Zo te zien kun je je voorkap namelijk nog wel loshalen van de rest...?

EDIT: die viper AC kappen zijn ook makkelijker te vinden namelijk!

Van die voorkap heb ik geen middenstuk meer en er zijn ook wat puntjes afgebroken, zal niet zoveel schelen dus. Hoop dan wel dat dit lukt natuurlijk..
 
05-03-2006,
Ik heb het SR2000 kapje zo gemaakt dat het redelijk in de voorkap moet passen. Daarna een stuk uit de voorkap gehaald waar de kap in komt.
Voorkappen%20aan%20elkaar%2009.jpg


Zo gaat het er ongeveer uit zien.
Voorkappen%20aan%20elkaar%2010.jpg
 
06-03-2006,
Het kapje heb ik op zijn plaats gekit.
Voorkappen%20aan%20elkaar%2011.jpg


Daarna met polyester matjes verstevigd. (binnenkant)
Voorkappen%20aan%20elkaar%2012.jpg


Nu probeer ik de naden weg te werken met glasvezelplamuur.
Voorkappen%20aan%20elkaar%2013.jpg


Hier de tweede laag. Het is echt rotspul om te verwerken.
Hopelijk werkt het verder wel goed.
Voorkappen%20aan%20elkaar%2014.jpg
 
Netjes gewerkt!! Ziet er goed uit! Goed nagedacht voordat je bent gaan hakken, weinig werk qua afwerken.. of iig een stuk minder.
 
Pas op met die glasvezelplamuur,het is echt super goed.
Maar ik had laast,was ik bezig pak ik me voorkap op,allemaal van die draadjes door me vinger wordt.
Wordt echt keihard dat spul.
Korrel 80 erover heen halen,gaat het lekker snel.
Suc6 ermee,ziet er goed uit ben benieuwd,hoe het eruit ziet in de spuitplamuur.
Gegroet



Delano
 
Kweet nog niet of ik de voorkap mooier vind worden:? Kan het pas goed zien alst 1 kleur heeft. Wel netjes ingewerkt!

Pas wel op met polywerk, ik denk:? dat je meer moet schuren, desnoods alleen ff opruwen met korrel 80. Foto's bedriegen soms dus misschien heb je het nu wel gedaan. (Ik doel op het SR2000 kapje)

Verder nog altijd: net en doordacht werk!
 
Je had hem onderaan je voorkap moeten maken, als nieuwe voorlamp openingen zeg maar. Dan behield je de toffe Viper `look`. Vind het zo in het midden van je kap niet zo mooi.

Maar je doet het wel erg netjes. Succes!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top