[oudgedienden 2.0] Aprilia SR Max Biaggi 20+pk

Hoi alle oudgedienden :)

Ik ben inmiddels 41 en een nieuw speaker fabriekje (1200m2) aan het bouwen en was wat oude troep op aan het ruimen. Ik heb mijn runner nog. En een hebo racing replica in de garage gevonden. Kriebelende meteen… dus.. Net een jolly moto 70 gekocht en binnen gekregen. Heel andere uitlaat zo te zien. Gemaakt in Tsjechië ipv Italië. Ziet er wat hoogtoeriger uit dan ik verwacht had.

Ga de hebo replica qua spoeling laag getimed houden en de uitlaatpoort 193 ofzo. De evo op 197/130 gepoort met mhr team cross zuiger (ja heb de evo destijds aan hemd kant 5m ingekort) en 14.5 rpm is-pijp berg ik maar even op. Leek me leuk om mijn neefje uit te nodigen wat sleutel werk te doen. Er zit nog een ibea 29,5mm op en omdat ik geen zin heb de scooter iedere dag opnieuw af te stellen dacht ik initieel die maar voor iets als een mikuni 24 of keihin 28 te swappen tot ik de prijzen zag van vandaag. Een polini 28 dan maar denk ik. Eerst eens kijken wat er nog in de dozen zit. Vond al een heel mooie Japanse carb prachtige inlaatkelk, d slide en tilt corrected reservoir en jet sproeier. Maar misschien weet teveel gedoe. Weet niet eens welke sproeiers er in passen of wat goed range is voor deze (los van gasnaald etc etc). Dan heb ik destijds ook nog een custom spuitstuk gefreesd en eea met het membraan uitgespookt. Ff kijken wat ermee doe. Wordt vervolgd.

Ga de poort timing van de replica niet al te veel aanpassen. En mijn Carter dan maar terug tunen op de spoeling passend te maken. Heb nu wel de beschikking over haas cnc machines en een gietlijn dus wellicht is eea simpel op te lossen.

Van iets van 23 pk terug naar 17 a 18 ofzo is het idee. Lekker veel power rond 12k tot Max 13k rpm ofzo. en zonder de Piaggio vario dip door slip issues. Zal wel een custom flensje uitfrezen naar de uitlaat toe.
Ik was in mijn laatste actieve jaren hier ook mee bezig. Was een halve tot hele pk erbij ofzo met die flens. Mooi om ook te zien dat dit tegenwoordig een soort van standaard is :)

En de flenslengte is ook handig/leuk om rpm van uitlaat een beetje beter te matchen aan dat van de poortmapping.

Ik ga nog steeds op met Wahid (beste maatjes) maar helaas is het contact Met Joël een beetje verloren geraakt lang geleden.

Al die bodem flensen zoals stage 6 tot laat staan al die speciale Carters waren er nog niet in mijn tijd. Was het maar wat dan hadden we toen al 25pk plus gehaald hihi. Het vlees op mijn Carter is zo dun om die spoeling van destijds mogelijk te maken. En maar hopen dat de pakking nog afsloot. Wat een gemak nu met het huidige spul. Dus wel wat werk nodig om het te down tunen.

Op de runner zit verder nog hpi, externe pomp en radiatoren, mhr vertandingen, fs 32 voorvork en rs dempers en oversized remspul enzo. Heb Evo 14mm krukas nog overrange vario en snaar maar niet meer mijn polini evo achter pulleys. Destijds aan joel over gedaan. Verder ff kijken nog wat er op zit. 20+ jaar geleden allemaal.

Het trekt me nu ook wel die route te nemen met een nieuw Piaggio kort Carter (malossi) vooral vanwege dat die lange piaggio carters van ons en onze klanten altijd slip en dip problemen hadden als je richting 20 of meer pk ging. Voordat de ceramische coatings er waren dus. Freddy gaf al eens aan wat met met stralen en oppervlakte behandeling te doen. Vraag me af of het ceramisch spul op Piaggio lang nu de dip kan voorkomen. Stage 6 setje ziet er leuk uit.

Meer list members nu ook in een midlife situatie als deze? :)
Sta wel open voor een meeting op mijn fabriekje in Eindhoven. Als we dit keer geen mhr sticker plakken en taarten gooien op politie auto’s of vlagen in de fik steken ;)
 
Hoi alle oudgedienden :)

Ik ben inmiddels 41 en een nieuw speaker fabriekje (1200m2) aan het bouwen en was wat oude troep op aan het ruimen. Ik heb mijn runner nog. En een hebo racing replica in de garage gevonden. Kriebelende meteen… dus.. Net een jolly moto 70 gekocht en binnen gekregen. Heel andere uitlaat zo te zien. Gemaakt in Tsjechië ipv Italië. Ziet er wat hoogtoeriger uit dan ik verwacht had.

Ga de hebo replica qua spoeling laag getimed houden en de uitlaatpoort 193 ofzo. De evo op 197/130 gepoort met mhr team cross zuiger (ja heb de evo destijds aan hemd kant 5m ingekort) en 14.5 rpm is-pijp berg ik maar even op. Leek me leuk om mijn neefje uit te nodigen wat sleutel werk te doen. Er zit nog een ibea 29,5mm op en omdat ik geen zin heb de scooter iedere dag opnieuw af te stellen dacht ik initieel die maar voor iets als een mikuni 24 of keihin 28 te swappen tot ik de prijzen zag van vandaag. Een polini 28 dan maar denk ik. Eerst eens kijken wat er nog in de dozen zit. Vond al een heel mooie Japanse carb prachtige inlaatkelk, d slide en tilt corrected reservoir en jet sproeier. Maar misschien weet teveel gedoe. Weet niet eens welke sproeiers er in passen of wat goed range is voor deze (los van gasnaald etc etc). Dan heb ik destijds ook nog een custom spuitstuk gefreesd en eea met het membraan uitgespookt. Ff kijken wat ermee doe. Wordt vervolgd.

Ga de poort timing van de replica niet al te veel aanpassen. En mijn Carter dan maar terug tunen op de spoeling passend te maken. Heb nu wel de beschikking over haas cnc machines en een gietlijn dus wellicht is eea simpel op te lossen.

Van iets van 23 pk terug naar 17 a 18 ofzo is het idee. Lekker veel power rond 12k tot Max 13k rpm ofzo. en zonder de Piaggio vario dip door slip issues. Zal wel een custom flensje uitfrezen naar de uitlaat toe.
Ik was in mijn laatste actieve jaren hier ook mee bezig. Was een halve tot hele pk erbij ofzo met die flens. Mooi om ook te zien dat dit tegenwoordig een soort van standaard is :)

En de flenslengte is ook handig/leuk om rpm van uitlaat een beetje beter te matchen aan dat van de poortmapping.

Ik ga nog steeds op met Wahid (beste maatjes) maar helaas is het contact Met Joël een beetje verloren geraakt lang geleden.

Al die bodem flensen zoals stage 6 tot laat staan al die speciale Carters waren er nog niet in mijn tijd. Was het maar wat dan hadden we toen al 25pk plus gehaald hihi. Het vlees op mijn Carter is zo dun om die spoeling van destijds mogelijk te maken. En maar hopen dat de pakking nog afsloot. Wat een gemak nu met het huidige spul. Dus wel wat werk nodig om het te down tunen.

Op de runner zit verder nog hpi, externe pomp en radiatoren, mhr vertandingen, fs 32 voorvork en rs dempers en oversized remspul enzo. Heb Evo 14mm krukas nog overrange vario en snaar maar niet meer mijn polini evo achter pulleys. Destijds aan joel over gedaan. Verder ff kijken nog wat er op zit. 20+ jaar geleden allemaal.

Het trekt me nu ook wel die route te nemen met een nieuw Piaggio kort Carter (malossi) vooral vanwege dat die lange piaggio carters van ons en onze klanten altijd slip en dip problemen hadden als je richting 20 of meer pk ging. Voordat de ceramische coatings er waren dus. Freddy gaf al eens aan wat met met stralen en oppervlakte behandeling te doen. Vraag me af of het ceramisch spul op Piaggio lang nu de dip kan voorkomen. Stage 6 setje ziet er leuk uit.

Meer list members nu ook in een midlife situatie als deze? :)
Sta wel open voor een meeting op mijn fabriekje in Eindhoven. Als we dit keer geen mhr sticker plakken en taarten gooien op politie auto’s of vlagen in de fik steken ;)
Midlife crisis zou ergens suggereren dat je bent opgegroeid.
En een nieuw kort piaggio carter waar wil je die nog vandaan toveren dan? Malossi carter ben je goedkoper mee uit
 
Midlife crisis zou ergens suggereren dat je bent opgegroeid.
En een nieuw kort piaggio carter waar wil je die nog vandaan toveren dan? Malossi carter ben je goedkoper mee uit
=) Every crisis is an opportunity.
Wat is opgegroeid? Ik design en tune en maak nu high End luidsprekers ipv motoren maar doe eigenlijk nog steeds hetzelfde als toen we sobw races deden: met veel passie leuke prestaties in een niche mogelijk maken.

Mijn neefje van 14 is helemaal gek van 2tact dus leuk om samen met hem met die hobby/passie van weleer wat op te rakelen.
Post automatically merged:

=) Every crisis is an opportunity.
Wat is opgegroeid? Ik design en tune en maak nu high End luidsprekers ipv motoren maar doe eigenlijk nog steeds hetzelfde als toen we sobw races deden: met veel passie leuke prestaties in een niche mogelijk maken.

Mijn neefje van 14 is helemaal gek van 2tact dus leuk om samen met hem met die hobby/passie van weleer wat op te rakelen.
En met kort modern bedoel ik natuurlijk (r)c one. Maar polini pre of cnc of iets zelf frezen of gieten kan ook
 
Last edited:
Hoi alle oudgedienden :)

Ik ben inmiddels 41 en een nieuw speaker fabriekje (1200m2) aan het bouwen en was wat oude troep op aan het ruimen. Ik heb mijn runner nog. En een hebo racing replica in de garage gevonden. Kriebelende meteen… dus.. Net een jolly moto 70 gekocht en binnen gekregen. Heel andere uitlaat zo te zien. Gemaakt in Tsjechië ipv Italië. Ziet er wat hoogtoeriger uit dan ik verwacht had.

Ga de hebo replica qua spoeling laag getimed houden en de uitlaatpoort 193 ofzo. De evo op 197/130 gepoort met mhr team cross zuiger (ja heb de evo destijds aan hemd kant 5m ingekort) en 14.5 rpm is-pijp berg ik maar even op. Leek me leuk om mijn neefje uit te nodigen wat sleutel werk te doen. Er zit nog een ibea 29,5mm op en omdat ik geen zin heb de scooter iedere dag opnieuw af te stellen dacht ik initieel die maar voor iets als een mikuni 24 of keihin 28 te swappen tot ik de prijzen zag van vandaag. Een polini 28 dan maar denk ik. Eerst eens kijken wat er nog in de dozen zit. Vond al een heel mooie Japanse carb prachtige inlaatkelk, d slide en tilt corrected reservoir en jet sproeier. Maar misschien weet teveel gedoe. Weet niet eens welke sproeiers er in passen of wat goed range is voor deze (los van gasnaald etc etc). Dan heb ik destijds ook nog een custom spuitstuk gefreesd en eea met het membraan uitgespookt. Ff kijken wat ermee doe. Wordt vervolgd.

Ga de poort timing van de replica niet al te veel aanpassen. En mijn Carter dan maar terug tunen op de spoeling passend te maken. Heb nu wel de beschikking over haas cnc machines en een gietlijn dus wellicht is eea simpel op te lossen.

Van iets van 23 pk terug naar 17 a 18 ofzo is het idee. Lekker veel power rond 12k tot Max 13k rpm ofzo. en zonder de Piaggio vario dip door slip issues. Zal wel een custom flensje uitfrezen naar de uitlaat toe.
Ik was in mijn laatste actieve jaren hier ook mee bezig. Was een halve tot hele pk erbij ofzo met die flens. Mooi om ook te zien dat dit tegenwoordig een soort van standaard is :)

En de flenslengte is ook handig/leuk om rpm van uitlaat een beetje beter te matchen aan dat van de poortmapping.

Ik ga nog steeds op met Wahid (beste maatjes) maar helaas is het contact Met Joël een beetje verloren geraakt lang geleden.

Al die bodem flensen zoals stage 6 tot laat staan al die speciale Carters waren er nog niet in mijn tijd. Was het maar wat dan hadden we toen al 25pk plus gehaald hihi. Het vlees op mijn Carter is zo dun om die spoeling van destijds mogelijk te maken. En maar hopen dat de pakking nog afsloot. Wat een gemak nu met het huidige spul. Dus wel wat werk nodig om het te down tunen.

Op de runner zit verder nog hpi, externe pomp en radiatoren, mhr vertandingen, fs 32 voorvork en rs dempers en oversized remspul enzo. Heb Evo 14mm krukas nog overrange vario en snaar maar niet meer mijn polini evo achter pulleys. Destijds aan joel over gedaan. Verder ff kijken nog wat er op zit. 20+ jaar geleden allemaal.

Het trekt me nu ook wel die route te nemen met een nieuw Piaggio kort Carter (malossi) vooral vanwege dat die lange piaggio carters van ons en onze klanten altijd slip en dip problemen hadden als je richting 20 of meer pk ging. Voordat de ceramische coatings er waren dus. Freddy gaf al eens aan wat met met stralen en oppervlakte behandeling te doen. Vraag me af of het ceramisch spul op Piaggio lang nu de dip kan voorkomen. Stage 6 setje ziet er leuk uit.

Meer list members nu ook in een midlife situatie als deze? :)
Sta wel open voor een meeting op mijn fabriekje in Eindhoven. Als we dit keer geen mhr sticker plakken en taarten gooien op politie auto’s of vlagen in de fik steken ;)
Welkom terug :)
 
Castrol 747 ??? onder welke steen kom jij vandaan ? tegenwoordig gebruiken we ELF HTX 976 .. en soms met ASPEN Benzine . :tearsofjoy:
Onder een hele zware steen van 20 jaar maar in de eerste 10 naar wel bij Fuchs/silkolene gewerkt.

Destijds waren de de schoonverbanders incl silkolene pro 2 en motie 800 net niet zo robuust voor sprintkanonnen en ac geschikt als de castor/syn mixen als a747 en elf htx 909 (ricinis castor Tegenwoordig bekender door breaking bad ;) )
Misschien dat het nu wel kan met de 976+. Hoop dat die wel net zo lekker ruikt dan. Aspen, mooi spul! :) wij zagen toen ook wel eens elf race 102 en mits 24 brandstof voorbij komen met bijzondere geuren :)
 
Hoi alle oudgedienden :)

...

Meer list members nu ook in een midlife situatie als deze? :)
Sta wel open voor een meeting op mijn fabriekje in Eindhoven. Als we dit keer geen mhr sticker plakken en taarten gooien op politie auto’s of vlagen in de fik steken ;)
Welkom terug Ivo! :D Supermooi om dit te lezen!

Ik ben sowieso voor een meeting! Als we richting eind van de zomer doen heb ik nog wel kans iets af te kunnen hebben :p (verbouwing nadert wel z'n eind, maar nog niet helemaal klaar)
 
Last edited:
Hier ook een lichte midlifecrisis sowieso elke keer als ik weer wat onderdelen tegenkom.
Goed om te zien dat ik niet de enige ben in NL die de oude SR's nog een warm hart toedraagt. Zelf nog 1.5 SR in bezit. Waarvan nummer 1 in de zomer nog als daily driver word gebruikt.
Ik dacht zoek nog even op scooterforum.net + Aprilia SR max biaggi. niet verwacht dat er nog enige activiteit zou zijn. Toch op deze pagina gestuit en mooi om te zien dat er meer 'oudgedienden' onder het stof vandaan zijn gekomen haha.
Hier ook weer even aan het inventariseren wat ik nodig heb om de oude onderdelen weer te laten draaien. Maar meerdere prioriteiten tegenwoordig ;)
 
Back
Top