Aprilia Area 51

Anonym0us

New Member
Gewoon omdat het kan, altijd een bijzondere scooter gevonden.
Je zit op de bank, leest een bericht over bijzondere sscooters in de jaren '90 en 3 dagen later haal je een Area 51 op.
Wel is waar met aardig wat werk, kappen aan elkaar met tywarps, missende onderdelen, kapotte koplamp verkeerde schroeven en bouten.
Ook motorisch gaat hij volledig uit elkaar.

De bedoeling is om hem weer zo origineel en netjes mogelijk te maken met een 50cc.

Attachments

Last edited:
  • Like
Reactions: Bas
Advertisement - register to remove this

Bas

Administrator
Staff member
Leuk, toendertijd echt een hele bijzondere scooter. Ben benieuwd naar het eindresultaat

Anonym0us

New Member
Alweer een tijd geleden maar niet stil gezeten. De hele kabelboom uitgepluist, die dingen hangen altijd vol met kroonsteentjes “tuning” noemen ze dat...
Een nieuwe uitlaat, een shot v4, zadelschuim+dek, kentekenplaat+houder, michelin city grip a.band Wat missende kappen, andere koplamp, tellerscherm opgepoetst met koperpoets gezien deze mat was.

Een tijdje gereden maar trok erg beroerd, toen het tijd werd om af te stellen bleek de scooter opeens een koelvloeistof lekkage te hebben en staat nu enige tijd stil ivm andere prioriteiten, een 2e kinder kamer...

momenteel is de scooter kameleon blauw/groen met matzwart maar heb hier nog geen duidelijke foto van.

ik vind de licht opbrengst van deze scooter overigens bijzonder slecht en wou de lampen vervangen voor led+balast/xenon. Als voorbereiding hier op heb ik toen mijn verlichting 2x55watt op de geschakelde + van mijn toeter aangesloten maar naar een paar km rijden was mijn accu zo goed als leeg, bij 1x55 watt het zelfde verhaal, heb toen alles maar weer op de originele manier aangesloten, hoeveel watt kan een dynamo bij laden?51957E190C87D-3424-4B26-98C2-B6D336EC2CF3.jpeg1F2129DB-FB40-4E68-9A0D-1227669801C3.jpegEF4484C4-72C1-4E42-8874-F6B7DE2A34E3.jpeg51960519615196251963

Last edited:
Advertisement - register to remove this