$aint
holy scootertuning
Vandaag is het precies 20 jaar geleden dat ik me op het forum registreerde! Leek me het ideale moment om m'n eerste projecttopic aan te maken
Een tijdje terug vond ik m'n oude SR weer in de garage, toen overwogen om em weg te doen maar, na wat wikken en wegen, toch besloten om em te houden en em eindelijk eens mooi af te bouwen. Toen ik stopte met de scooterhobby zaten we met z'n allen net rond/tegen de 20pk aan te hikken, zelf heb ik dat tot nu toe niet gehaald, dus als extra doel leek het me mooi om in ieder geval 20 pk te halen. Gezien de ontwikkelingen niet stilgestaan hebben lijkt dit tegenwoordig wat makkelijker te halen dan toen, dus de kans bestaat dat ik het doel opschuif naar 25 pk We'll see, eerst maar eens kijken of/hoe het allemaal gaat lopen.
Basis is een SR Max Biaggi uit 1996 die ik sinds iets van 2003 (ik heb eerlijk gezegd geen idee meer, kan ook best een paar jaar eerder of later zijn ) in m'n bezit heb.
Het motorische plan is als volgt:
Helaas nog wat pech tot nu toe met de beschikbaarheid van onderdelen, zit al een tijdje op de cilinder en uitlaat te wachten en had een mooie deal voor een Stage 6 R/T krukas die helaas niet doorgegaan is, dus nu maar geswitched naar RHQ die ik nog moet bestellen.
Ik heb naast de VHST28 nog een TM28ss ("schuine" versie van de TM28) die ik misschien nog wil proberen. Afhankelijk van of beide een beetje willen bestaat de kans ook nog dat ik een PWK28 of een PWK33 ga proberen.
Kwa uiterlijk ben ik er nog niet helemaal over uit, de kappen zijn op dit moment niet in de beste staat, dus moeten sowieso gespoten worden.
Waarschijnlijk kies ik één van de originele kleurstellingen en laat ik de kappen daarin spuiten. Verlichting en dergelijke monteer ik ook gewoon, hij mag er origineel maar netjes uitzien ondanks de performance
Moet helaas zeggen dat ik niet echt veel oude foto's meer heb kunnen vinden, afgezien van deze twee:
In de schuur van een vriend van me, waar ik een aardige tijd lekker heb kunnen sleutelen. Naast de SR staan nog een Italjet Formula50 en een Jogje
En zijaanzicht van toen ik er tijdelijk een AC blokje (met DD blok/Aerox velg ) onder had geschroefd, nu toch maar weer terug naar LC
Één van de redenen waarom ik toentertijd voor een SR gekozen heb waren natuurlijk de supermooie SRs van Xander en Alfonso.
Voor nog iets meer nostalgie hierbij wat foto's daarvan van de meeting in Almelo van 23 maart 2002
Een tijdje terug vond ik m'n oude SR weer in de garage, toen overwogen om em weg te doen maar, na wat wikken en wegen, toch besloten om em te houden en em eindelijk eens mooi af te bouwen. Toen ik stopte met de scooterhobby zaten we met z'n allen net rond/tegen de 20pk aan te hikken, zelf heb ik dat tot nu toe niet gehaald, dus als extra doel leek het me mooi om in ieder geval 20 pk te halen. Gezien de ontwikkelingen niet stilgestaan hebben lijkt dit tegenwoordig wat makkelijker te halen dan toen, dus de kans bestaat dat ik het doel opschuif naar 25 pk We'll see, eerst maar eens kijken of/hoe het allemaal gaat lopen.
Basis is een SR Max Biaggi uit 1996 die ik sinds iets van 2003 (ik heb eerlijk gezegd geen idee meer, kan ook best een paar jaar eerder of later zijn ) in m'n bezit heb.
Het motorische plan is als volgt:
- Stage6 R/T 70cc MK1
- R&D uitlaat voor Stage6 R/T
- Dell'Orto VHST28
- Stage6 spruitstuk met custom wigje
- Malossi VL14
- Polini rotor (met verlichtingsspoel)
- Malossi RHQ as met 85mm drijfstang
- Overrange
- Malossi 13/44 primaire vertanding
Helaas nog wat pech tot nu toe met de beschikbaarheid van onderdelen, zit al een tijdje op de cilinder en uitlaat te wachten en had een mooie deal voor een Stage 6 R/T krukas die helaas niet doorgegaan is, dus nu maar geswitched naar RHQ die ik nog moet bestellen.
Ik heb naast de VHST28 nog een TM28ss ("schuine" versie van de TM28) die ik misschien nog wil proberen. Afhankelijk van of beide een beetje willen bestaat de kans ook nog dat ik een PWK28 of een PWK33 ga proberen.
Kwa uiterlijk ben ik er nog niet helemaal over uit, de kappen zijn op dit moment niet in de beste staat, dus moeten sowieso gespoten worden.
Waarschijnlijk kies ik één van de originele kleurstellingen en laat ik de kappen daarin spuiten. Verlichting en dergelijke monteer ik ook gewoon, hij mag er origineel maar netjes uitzien ondanks de performance
Moet helaas zeggen dat ik niet echt veel oude foto's meer heb kunnen vinden, afgezien van deze twee:
In de schuur van een vriend van me, waar ik een aardige tijd lekker heb kunnen sleutelen. Naast de SR staan nog een Italjet Formula50 en een Jogje
En zijaanzicht van toen ik er tijdelijk een AC blokje (met DD blok/Aerox velg ) onder had geschroefd, nu toch maar weer terug naar LC
Één van de redenen waarom ik toentertijd voor een SR gekozen heb waren natuurlijk de supermooie SRs van Xander en Alfonso.
Voor nog iets meer nostalgie hierbij wat foto's daarvan van de meeting in Almelo van 23 maart 2002
Last edited: