Je volgende auto

Status
Not open for further replies.
nee ik rijd te weinig voor een diesel.

5x50km per dag = 250 per maand
4x250km = 1000 per maand
12x1000km = 12000 per jaar, zeg 15000 per jaar
ik meen dat diesel pas bij 20000 per jaar aantrekkelijk werd...

Er zitten 52 weken in een jaar, niet 48;) Dus komt sowieso nog 1000 bij. Bovendien neem ik aan dat je ook in het weekend rijdt, misschien op vakantie met de auto.
 
Er zitten 52 weken in een jaar, niet 48;) Dus komt sowieso nog 1000 bij. Bovendien neem ik aan dat je ook in het weekend rijdt, misschien op vakantie met de auto.


jah maar een jaar heeft geen 52 school weken, dus in de vakantie rijdt ik stukke minder. ben er iig over uit dat ik geen diesel wil.

en een 1.4/1.6 is idieaal qua benzine verbruik/wegenbelasting ed
alleen een 1.6 zijn zo weinig te vinden onder de 6k
 
mijn 1.1 rijdt gemiddeld 1 op 13 :X
Maarja dat is ook cheap ass '95er sooi :+

En een 1.6 of 1.4, het hangt allemaal van de kleppen af right?
Want met gelijke klep opstelling (aantal) is het verschil volgens mij minimaal?
 
Ik weet wel (als voorbeeld) dat mijn 1.5 115pk vtec-e zuiniger is dan een 1.4 90pk.

Denk dat die golf 1.6 ook wel zuinger zal zijn dan de 1.4
 
mijn 1.1 rijdt gemiddeld 1 op 13 :X
Maarja dat is ook cheap ass '95er sooi :+

En een 1.6 of 1.4, het hangt allemaal van de kleppen af right?
Want met gelijke klep opstelling (aantal) is het verschil volgens mij minimaal?

Mwoah, ik bedoel meer; onderschat niet hoe hard zo'n basismotor eraan moet trekken, dan zuipt hij echt wel...
 
Ik weet wel (als voorbeeld) dat mijn 1.5 115pk vtec-e zuiniger is dan een 1.4 90pk.

Denk dat die golf 1.6 ook wel zuinger zal zijn dan de 1.4

Dat denk ik niet hoor. Merk het bij me zelf ook. Nu ik een 1.6 heb sta ik wat vaker bij de pomp dan normaal :p
 
mijn 1.1 rijdt gemiddeld 1 op 13 :X
Maarja dat is ook cheap ass '95er sooi :+

En een 1.6 of 1.4, het hangt allemaal van de kleppen af right?
Want met gelijke klep opstelling (aantal) is het verschil volgens mij minimaal?

Jezus man, mijn 1.6 haalt zelfs met mijn rijstijl nog gemiddeld 1:13,5 :p Auto uit 98 btw, wel iets nieuwer dus..
 
ik kan dus waarschijnlijk/misschien een blauwe golf 4 1.8 20v krijgen voor 3000 euro :W
nette auto, 130k gelopen ongeveer etc etc
hopen dat het door gaat (tis btw via een maat van me, wel betrouwbaar)

dus dan maar vlug mijn golf weg doen :#
 
ja hoop dat er enige interesse is :p
die golf is van de pa van een maat van me (heeft hem al ruim 5 jaar) en die is verhuisd naar duitsland,
daar nieuwe bmw gekocht en moet nu dus snel van deze af :)
dus ik hoop echt dat het doorgaat, is wel relaxte bak namelijk 8)
enige nadeel is geen airco, maar daar kan ik wel mee leven
 
Zo'n auto zet me wel aan het denken om over te stappen...

2167887_129_full.jpg


2167887_128_full.jpg


Staat te koop btw...
 
tja nou ben ik toch aan het twijfelen gegaan over de diesel :X
maar over die km... heb nu in bijna 2 jaar nog geeneens 25000 gereden.

mja van de andere kant, die 1.4 dat maakt me op het moment niet uit....
verder zoek ik wel een standaard golf met evt 17/18"

Ik kan je de 1.4 enkel aanraden als de motor je echt niet boeit, en je rijdt als een opa die op zondag naar het duivenlokaal gaat.

Als je een zuinige G4 wilt, en een benzine, koop dan de 1.6. De 1.4 is zwaar underpowered en als je niet rijdt zoals mijn moeder gaat je dat na 1 dag al vervelen. De 1.6 is op alle vlakken beter, hij is even zuinig, maar wel een pak sneller...

Wil je een diesel koop dan een TDI, een SDI is traag en niet echt zuiniger dan een TDI.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top