This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Je volgende auto #4

Status
Not open for further replies.

Beter ga je voor de E30 (of E35), veel minder gewicht en een goede gewichtsverdeling, prima startersauto.

Zo'n 5-serie is zo'n stuk zwaarder, en vereist echt veel meer om daar goed dwars mee een bocht door te gaan. Dat heb ik destijds wel gezien bij de 535 Alpina.

Ik weet niet hoeveel het scheelt qua vermogen?


De M5 van Remmo bedoel je?
 
Dat jij daar geen verschil tussen weet *D

die van remmo is een E30 met E36 M3 blok (3ltr)
die wat ik bedoel is die van Andreas Distel, zwarte M5
 
@ Balk,
kom je nou mee, hadden een carisma G3 staan voor 2600,-
met airco enzo...

En ja denk dat ik er voor mezelf ook wel uit ben, dat het gewoon een 325 wordt.
lekker gooien en smijten en ´´cheap´´ onderdelen fixen.


nu dr nog 1 vinden.
tot de tijd ga ik verder met me huidige glijmobiel.
 


Het ging dus om een non turbo Daar zit een ander verbruik aan vast + onderhoudskosten. Ligt eraan wat je er van verwacht natuurlijk. Ik weet niet wat de verwachtingen waren van die vriend van jou, maar 190pk op een auto die 1275kg weegt is niet niks dacht ik.

Ik lees juist van test en revieuws dat de prestaties van de Turbo goed zijn en de wegligging prima. Tis natuurlijk ook een mening van die vriend, maar je zal met betere argumenten moeten komen
 

Als je een Opol Vectra neemt stap k iig nooit meer bij je in de auto

Wat betreft die VTI, ik zou voor de Civic gaan.
Zijn sneller, zijn veel praktischer en persoonlijk vind ik ze ook mooier.
Vaak staan ze ook voor iets minder te koop.
 

Ach ik probeer je verder niet te overtuigen, ik geef je wat info/tips.
Doe ermee wat je zelf wilt

Het is gewoon geen "gretig" blok zeg maar.
Een 1.6 V-Tec houdt tie iig niet bij, zowel rechtuit, in de bochten als qua remmen, terwijl het best prijzige karretjes waren toen der tijd.

Overigens is het 4 cilinder turbo blok wel afgeleid van de Lancia Delta HF Integrale.

Echt praktisch zijn ze ook niet want achterin is amper plek. Tis dus echt wel volgens Fiat een "sportieve coupé".

Bij snelle bochten veel last van overhangen en onvoorspelbaar stuur gedrag met uitbrekende achterkant. Waar sportieve auto's van andere merken wel rap de bocht door kunnen had deze Fiat duidelijk minder in huis.
 
Wat lijkt jullie ?

Opel Calibra 2.5 V6 - 170pk

Punto 1.4 GT Turbo - 140pk

Citroen ZX 16V - 150pk

Ik twijfel nog.........
 
Status
Not open for further replies.