Je volgende auto #4

Status
Not open for further replies.
mensen help is...
zoals sommige weten ben ik redelijk actief bezig met driften.

nu wil ik een stapje verder gaan denk ik...

rij nu E30
het moet of een E30 325i (misschien een touring(station)) worden of een 540 (v8)
waarom de 540?
aparter en het geluid..

beide komen niet op naam dus verzekering en wegenbelasting speelt geen rol.

onderdele 325 zijn easy te vinden en goedkoper dan de 5'er
onderdelen van 540i niet te vinden en stukken duurder...

laat is wat horen.

Beter ga je voor de E30 (of E35), veel minder gewicht en een goede gewichtsverdeling, prima startersauto.

Zo'n 5-serie is zo'n stuk zwaarder, en vereist echt veel meer om daar goed dwars mee een bocht door te gaan. Dat heb ik destijds wel gezien bij de 535 Alpina.

Ik weet niet hoeveel het scheelt qua vermogen?

@ StuntNoob; zou liever geen 5 serie pakken, gewichtsverdeling is niet goed genoeg voor driften, bekende van me drift ook een M5 van dat model, ook al is alles gestript enz dan is die nog te zwaar, E39 daartegen is iig beter met de gewichtsverdeling en die kan je toch wel goed de bochten in krijgen.

De M5 van Remmo bedoel je? :P
 
Dat jij daar geen verschil tussen weet *D

die van remmo is een E30 met E36 M3 blok (3ltr)
die wat ik bedoel is die van Andreas Distel, zwarte M5
 
@ Balk,
kom je nou mee, hadden een carisma G3 staan voor 2600,-
met airco enzo...

En ja denk dat ik er voor mezelf ook wel uit ben, dat het gewoon een 325 wordt.
lekker gooien en smijten en ´´cheap´´ onderdelen fixen.


nu dr nog 1 vinden.
tot de tijd ga ik verder met me huidige glijmobiel.
 
@ Ossje,

Ik zou zelf niet voor die auto gaan. Een maatje van me had er precies zo één, ook een 4 cilinder turbo etc, maar was er totaal niet van onder de indruk.

Interieur was wel ok, maar that's it.

Gewoon een ronduit beroerde weg ligging, zeker niet snel, en naar mijn mening een veel te hoog verbruik en bijbehorende onderhoudskosten.

Hij had er veel problemen mee iig.
Bij veel dingen is ook totaal niet over de constructie na gedacht en onder de motorkap kan je echt gewoon nergens bij, mocht er iets aan onderhoud uitgevoerd moeten worden.


Het ging dus om een non turbo :) Daar zit een ander verbruik aan vast + onderhoudskosten. Ligt eraan wat je er van verwacht natuurlijk. Ik weet niet wat de verwachtingen waren van die vriend van jou, maar 190pk op een auto die 1275kg weegt is niet niks dacht ik.

Ik lees juist van test en revieuws dat de prestaties van de Turbo goed zijn en de wegligging prima. Tis natuurlijk ook een mening van die vriend, maar je zal met betere argumenten moeten komen :p
 
Okej...

Ik wil de civic verpatsen, omdat ik er gewoon klaar mee ben:

Keuzes:

- Opel Vectra (5-deurs sedan, rond '97)
- BMW 320/325 (duur in onderhoud??)
- Del Sol / Civic VTI. (lekker motortje
- Mitsubishi Carisma??

Ik wil dus OF een auto waarin ik wat zooi kan meenemen... Sedan & 5-deurs OF een VTI sloep...

Iemand een idee/ervaring??

Als je een Opol Vectra neemt stap k iig nooit meer bij je in de auto :p

Wat betreft die VTI, ik zou voor de Civic gaan.
Zijn sneller, zijn veel praktischer en persoonlijk vind ik ze ook mooier.
Vaak staan ze ook voor iets minder te koop.
 
Het ging dus om een non turbo :) Daar zit een ander verbruik aan vast + onderhoudskosten. Ligt eraan wat je er van verwacht natuurlijk. Ik weet niet wat de verwachtingen waren van die vriend van jou, maar 190pk op een auto die 1275kg weegt is niet niks dacht ik.

Ik lees juist van test en revieuws dat de prestaties van de Turbo goed zijn en de wegligging prima. Tis natuurlijk ook een mening van die vriend, maar je zal met betere argumenten moeten komen :p

Ach ik probeer je verder niet te overtuigen, ik geef je wat info/tips.
Doe ermee wat je zelf wilt ;)

Het is gewoon geen "gretig" blok zeg maar.
Een 1.6 V-Tec houdt tie iig niet bij, zowel rechtuit, in de bochten als qua remmen, terwijl het best prijzige karretjes waren toen der tijd.

Overigens is het 4 cilinder turbo blok wel afgeleid van de Lancia Delta HF Integrale.

Echt praktisch zijn ze ook niet want achterin is amper plek. Tis dus echt wel volgens Fiat een "sportieve coupé".

Bij snelle bochten veel last van overhangen en onvoorspelbaar stuur gedrag met uitbrekende achterkant. Waar sportieve auto's van andere merken wel rap de bocht door kunnen had deze Fiat duidelijk minder in huis.
 
Wat lijkt jullie ?

Opel Calibra 2.5 V6 - 170pk

Punto 1.4 GT Turbo - 140pk

Citroen ZX 16V - 150pk

Ik twijfel nog.........
 
Zoiets zie ik wel zitten :
karmannghia-01.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top