Je Volgende Auto #33

Status
Not open for further replies.
En daar zit je dan met je huisje op een sinnasappelkratje en geen geld om naar buiten te gaan omdat je net een auto heb gekocht die zoveel zuipt dat je de benzine niet meer kunt betalen.
 
DSC05600_1024x685.JPG
 
En daar zit je dan met je huisje op een sinnasappelkratje en geen geld om naar buiten te gaan omdat je net een auto heb gekocht die zoveel zuipt dat je de benzine niet meer kunt betalen.

ach, hij heeft nu ook een gtr, dus die benzine slurpt die nu ook.
dus betalen kan die het nu ook :)
 
ach, hij heeft nu ook een gtr, dus die benzine slurpt die nu ook.
dus betalen kan die het nu ook :)

Hij heeft nu nog geen eigen huis volgens mij.
Daarbij vind ik het nogal raar om een hele dikke bak te hebben die continu in de garage staat en dagelijks rond te rijden in een toyota starlet oid.
Heb je nog dubbele kosten ook, plus extra maatregelen om te veiligheid van de dikke auto te waarborgen.
Doe dan een goeie tussenweg waar je als daily ook een dikke auto aan heb.
Ik zou zoals Joost dan lekker zo'n R32 oid kopen als Daily.
 
ag, denk dat Lars zijn keuze toch al heeft gemaakt, hij wil jullie gewoon zien discussiëren:D
 
Goede redenen om zo'n ding niet te willen?

[ir]http://images.marktnet.eu/adimg/vwe/5758305-1-500x375-f.jpg[/ir]

Jelle & Arne hebben er 1 gehad (geen SW), zelf ook weleens 1 gereden (schroefset + 17" + "sportief" luchtfilter :rolleyes: )... Schakelen is niet het sterkste punt, maar verder rijdt zo'n ding niet eens verkeerd imo... Gaat dan over een 1.6 16v (110pk) en een Quicksilver of andere complete uitvoering...

Redenen.
-Ding is lelijk.
-Feedback v/d auto is nihil. Stuurt ERG vaag.
-Versnellingsbak is echt HEEL ERG slecht! (Bijvoorbeeld versnellen met de hand op de pook in de 3 of afremmen op de 4, vliegt in beiden gevallen de pook uit de versnelling.)
-Alle 206 modellen hebben of krijgen problemen met de koppeling. (rammelen)

Heb je geen moeite met bovenstaande dingen of ben je het er niet mee eens, moet je 'm kopen ^^
 
Als het dan een Peugeot moet zijn kijk dan naar een 307 5-deurs 2.0 HDI, lekker ruim en schrikbaarwekkend vlot! Zo'n 206sw vind ik ook geen prettige auto en ook qua ruimte is het allemaal net niet.
 
Dat vage stuurgevoel ken ik ja, was ook één van de dingen wat me het eerste opviel toen ik er mee ging rijden. Wel lekker zwaar trouwens, maar zeker in vergelijking met de Alfa is het verschil in feedback enorm :p
 
Gister wat jongens gesproken die al een mk4 tdi in een mk2 hebben liggen, schijnt best te doen te zijn.

Plek om te werken en spuit adresje is er ook al.

Nu nog op zoek naar geld tijd en een auto :p
 
Tom, goede feedback, behalve dattie lelijk is, da's smaak... Was ook niet serieus van plan zo'n ding te kopen... Vaag sturen lees je nergens , eerder andersom...
 
Een collega van me rijdt in z'n auto, en die vind het een super ding. Die bak problemen heeft hij geen last van, heb er weleens over gelezen over de 206..
 
vriendin van mij rijd nu ook al een jaartje rond in een 206 gti... nog nergens problemen mee gehad.
 
Dat is toch wel met bijna alle auto, van de 100.00 geven er 10 veel problemen en alleen dat hoor je altijd.

Over de auto van Aad, heb zelf een clio'tje 1.8 RSI gehad, dingen gaan wel heerlijk :W Jammer dat ik die Golf die van rechts kwam niet had gezien :X
 
Goede redenen om zo'n ding niet te willen?

Jelle & Arne hebben er 1 gehad (geen SW), zelf ook weleens 1 gereden (schroefset + 17" + "sportief" luchtfilter :rolleyes: )... Schakelen is niet het sterkste punt, maar verder rijdt zo'n ding niet eens verkeerd imo... Gaat dan over een 1.6 16v (110pk) en een Quicksilver of andere complete uitvoering...

Redenen.
-Ding is lelijk.
-Feedback v/d auto is nihil. Stuurt ERG vaag.
-Versnellingsbak is echt HEEL ERG slecht! (Bijvoorbeeld versnellen met de hand op de pook in de 3 of afremmen op de 4, vliegt in beiden gevallen de pook uit de versnelling.)
-Alle 206 modellen hebben of krijgen problemen met de koppeling. (rammelen)

Heb je geen moeite met bovenstaande dingen of ben je het er niet mee eens, moet je 'm kopen ^^

Tom, goede feedback, behalve dattie lelijk is, da's smaak... Was ook niet serieus van plan zo'n ding te kopen... Vaag sturen lees je nergens , eerder andersom...
Klopt, ik had een 1.4 16V 90pk, wat eigenlijk nog iets te licht is qua motor.

Persoonlijk vind ik een 206 en een 206 SW nog steeds mooie auto's. Ze rijden erg lekker. Bart, als je er 1 zou willen dan zou ik wel een latere nemen, van 2005 of nieuwer. Daar zitten stoelen in die echt veel beter zitten dan een oudere.

Wat Tom zegt over de versnellingsbak, dat klopt, die is erg hakerig. Maar Tom, je moet (zeker bij een franse auto) niet met je hand op de pook rijden. Je weet toch dat dit slecht is voor de bak, een versnellingspook moet vrij kunnen bewegen. De bak is overigens niet hakeriger dan andere Peugeot bakken.
Wat betreft het sturen, dat vond ik juist niet. Misschien kwam het omdat mijn 206 een sportonderstel had, maar ik kon hem goed de bocht inhoeken en op rechte stukken was hij absoluut niet vaag.

Let er wel op dat als je er 1 neemt je minimaal de 1.6 16v neemt.

Grootste minpunt aan de auto is dat het ontwerp toch alweer uit 1998 stamt en dat merk je gewoon in het comfort. Een 206 is vooral op de snelweg erg lawaaierig. Persoonlijk vind ik de 206 SW's van een wat nieuwer bouwjaar ook behoorlijk duur (tussen de 7-8k en 10k). Daar zul je nog veel op afschrijven.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top