Je volgende auto # 17

Status
Not open for further replies.
Uit welk bj is die golf?

Waarom knappen mensen altijd gelijk af op een "hoge" km stand :X ..

Mijn 0t0 heeft ook al 250xxx gemaakt, en is 18 jaar oud. Ik zou eerder zoiets kopen dan een auto van 18 jaar oud die maar 140.000 km gemaakt heeft ofzo.

edit: 91 dus.

Auto ziet er op de foto iig goed uit.
 
Ja weet ik, maar dan zou ik er op achteruit gaan qua kmstand. De mijne is uit '90 en heeft nu 174xxx gelopen.
 
je moet die Carat halen, die is écht tof.

Ps. vanmiddag bij de Audi dealert geweest, een A3 Sportback offerte laten maken. 2.0 TDI ambition pro line S-line, en nog wat ongein. 44.000 euro OLEE.
 
vriend van mij vandaag een golf v tdi snelste uitvoerig gekocht met schade, gti bumpers ed zijn besteld, gaat leuk bakkie worden..
 
je moet die Carat halen, die is écht tof.

Ps. vanmiddag bij de Audi dealert geweest, een A3 Sportback offerte laten maken. 2.0 TDI ambition pro line S-line, en nog wat ongein. 44.000 euro OLEE.

voor iets meer heb je ook een aardige a4 2l TDI met de nodige opties ?
 
Uit welk bj is die golf?



Mijn 0t0 heeft ook al 250xxx gemaakt, en is 18 jaar oud. Ik zou eerder zoiets kopen dan een auto van 18 jaar oud die maar 140.000 km gemaakt heeft ofzo.

Dit moet je me toch even uitleggen, want hier snap ik dus geen bal van.
Jij zou dus bv eerder een E30 M3 kopen met 250.000, dan een collectersitem met 75.000km? Wat een onzin.

Iedereen wilt het liefst een auto met een zo laag mogelijke km-stand. Hoe meer km, hoe meer slijtage...dat is hetzelfde als 1+1=2. Je doet nu net alsof een auto met lage km-stand slechter is dan eentje met een hoge km-stand. Misschien omdat je zelf eentje hebt die al 250k gelopen heeft? Ik begrijp het niet.
 
Ik koop liever iets wat gewoon normaal is gebruikt en dus ook normaal onderhouden, dan iets met een rare lage km-stand en dus raar is gebruikt.
 
Ieder zijn ding. Ik koop liever iets wat zo weinig mogelijk afgeragd kan zijn. Zou bv nooit een M3 met een km-stand van 200k kopen. Dan zijn die dingen vaak toe aan een revisie aangezien er in de meeste gevallen ''sportief'' mee gereden wordt.
Ligt er natuurlijk ook maar net aan wie de vorige eigenaar is geweest.
 
Witte auto's zijn kut voor normaal gebruik man...

Ik was mijn auto al elke week omdat ik niet in een vieze auto wil rond rijden..
Echt, liever een schone golf 3 dan een vieze golf 5. (Om maar een voorbeeldje te noemen).
 
Ja, wit is alleen vet als je een dikke bak hebt, het wit GLANST en als het zonnig is. Dus moet je in dit land je auto dus verplicht 2x per week wassen. Anders is het geen pan. En wit op een doorsnee leasebak....tsja, nee. Wel op een vette leasebak :P
 
Dit moet je me toch even uitleggen, want hier snap ik dus geen bal van.
Jij zou dus bv eerder een E30 M3 kopen met 250.000, dan een collectersitem met 75.000km? Wat een onzin.

Iedereen wilt het liefst een auto met een zo laag mogelijke km-stand. Hoe meer km, hoe meer slijtage...dat is hetzelfde als 1+1=2. Je doet nu net alsof een auto met lage km-stand slechter is dan eentje met een hoge km-stand. Misschien omdat je zelf eentje hebt die al 250k gelopen heeft? Ik begrijp het niet.

:?

Lees eens wat ik zeg.

Ik bedoel, je kan beter een auto kopen met wat meer KM, waarvan je zeker weet dat het een originele km stand is, en die goed onderhouden is, dan een auto ( geen collecters item, heb het in dit geval ff over die golf ;) ) van 20 jaar die bijv "TE WEINIG" km heeft ;) .. Word zo vaak mee gesjoemeld met die km standen


Ik koop liever iets wat gewoon normaal is gebruikt en dus ook normaal onderhouden, dan iets met een rare lage km-stand en dus raar is gebruikt.

Idd ;)

Ieder zijn ding. Ik koop liever iets wat zo weinig mogelijk afgeragd kan zijn. Zou bv nooit een M3 met een km-stand van 200k kopen. Dan zijn die dingen vaak toe aan een revisie aangezien er in de meeste gevallen ''sportief'' mee gereden wordt.
Ligt er natuurlijk ook maar net aan wie de vorige eigenaar is geweest.

Ik heb t niet over een M3 oid, heb t gewoon over een normale auto zoals die golf oid. Ik zou zelf natuurlijk ook niet zo`n ding kopen met 200+k, zeker niet als je er 15 ruggen voor neertelt oid.
 
Dit moet je me toch even uitleggen, want hier snap ik dus geen bal van.
Jij zou dus bv eerder een E30 M3 kopen met 250.000, dan een collectersitem met 75.000km? Wat een onzin.

Iedereen wilt het liefst een auto met een zo laag mogelijke km-stand. Hoe meer km, hoe meer slijtage...dat is hetzelfde als 1+1=2. Je doet nu net alsof een auto met lage km-stand slechter is dan eentje met een hoge km-stand. Misschien omdat je zelf eentje hebt die al 250k gelopen heeft? Ik begrijp het niet.

Als je zeker weet dat de lage kilomterstand klopt ( onderhouds boekjes etc ) wel ja..

Maar als je een oude auto koopt waar je niet zeker van weet of het klopt is het een ander verhaal.
Kan wel leuk 150xxx op de klok staan bij een auto van 18jaar oud, dat komt neer op zoon 8300 kilometer per jaar wat echt niet veel is.

Wat mensen ook vaak vergeten is dat bij zoon lage kilometer stand veel korte stukjes gereden is, ook willen olie leidingen wel is verstopt raken omdat het blok nooit goed warm word.

Dan krijg je dit soort praktijken :
afbeelding602mediumrm6.jpg


Bij een auto die 250k gelopen heeft kan je er ook vanuit gaan dat al veel dingen vervangen zijn bijvoorbeeld de koppeling.

Persoonlijk snap ik dat gegeil niet op een lage kilometer stand, helemaal niet bij auto's van +/- 18jaar oud.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top