This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Je Volgende Auto #16

Status
Not open for further replies.
euhm nee, aangezien je ws. nu wa verzekerd bent doet je nieuwwaarde er helemaal niet toe. Zo'n oude auto als jij hebt kun je ws. helemaal niet all risk verzekeren zonder taxatie.

Een taxatie is overigens juridisch een vaststellingsovereenkomst tussen jouw en de verzekeringsmaatschappij.
 
euhm nee, aangezien je ws. nu wa verzekerd bent doet je nieuwwaarde er helemaal niet toe.

Aan de hand waarvan wordt mijn premie bepaald dan? Ik meende altijd dat dat bepaald werd naar nieuwwaarde. (en leeftijd en vermogen natuurlijk)
 
Last edited:
Hoeveel schade je veroorzaakt (en je je dus voor dient verzekeren vanwege de WAM), is niet afhankelijk van de nieuwprijs van een auto.
 
Vermogen, dagwaarde, leeftijd bestuurder, geslacht bestuurder, schadevrije jaren, aantal jaren verzekerd, postcode.
 
Aantal ongelukken per gereden kilometers kan een heel ander beeld geven. Dacht juist dat vrouwen meer moesten betalen, maar niet dus
 
ja aangezien 80% van de bestuurders man is ofzo

maar van die 20% vrouwen bashed er heus wel 3 op de 4 ergens tegen aan

vrouwen kunnen gewoon niet auto rijden, afgezien van Sabine Schmits ( die ring m5 teef)
 
Komt omdat mannen vaak harder rijden en daardoor harder crashen, bij vrouwen is het vaak inparkeren enzo
 
Per miljard kilometer die mannelijke bestuurders afleggen, komen gemiddeld iets meer dan drie van hen om het leven. Voor vrouwelijke automobilisten ligt dat op nog geen twee per miljard kilometer. Vrouwen raken gemiddeld wel vaker (licht)gewond en veroorzaken meer (kleine) aanrijdingen. Volgens deskundigen komt dat doordat vrouwen vaker in woon- en winkelgebieden rijden. Daar gebeuren de meeste aanrijdingen, meestal met alleen blikschade.

Vooral jonge mannen gedragen zich roekeloos en trekken daardoor het totale gemiddelde van de mannen in het rood, blijkt uit de nieuwste berekeningen van de SWOV. In 2005 kwamen 62 autobestuurders tussen de 18 en 24 jaar om het leven: vijftig mannen en twaalf vrouwen. Ook raakten 416 mannelijke bestuurders gewond tegenover 212 vrouwen. Omgerekend naar gereden kilometers (in miljarden) blijven die verschillen bestaan tot de leeftijd van dertig jaar.

Bron: SWOV
 
M535i schiet ook voor geen meter op. Kerel reageert niet of heel laat op e-mails. Op msn geeft hij aan dat hij geld nodig heeft en graag van de auto af wil. Als ik een afspraak wil maken krijg ik als reply dat het niet mogelijk is. Alternatief tijdstip voor een afspraak geeft hij niet. Na 5 keer oid mijn 06 nummer vermeld te hebben nog steeds geen telefonisch contact gehad. Lijkt er nogal op dat hij de auto niet kwijt wil :|



Blijft wel een mooie auto

Als er niet snel iets gebeurd ga ik iig kijken voor wat anders.
 

Lieuwe, ik vond het al een Sjaak toen hij nog in de skoeters zat Jammer..
 
Status
Not open for further replies.