Je Volgende Auto #16

Status
Not open for further replies.

Jelle

Well-Known Member
Nee, ik ga het budget aanpassen denk ik...



B6 is duur, stel dat ik max 12,5/13k wil betalen, heb ik een vrij kale 1.9 TDI voor... Vind het een beetje tegenvallen, heb ook eens gekeken voor een B6 Avant, maar ALS ik 13k voor een auto betaal, wil ik niet nog eens apart velgen enzo gaan kopen, dan moet hij ook af zijn. De meeste Avant's op dit moment zijn dan verre van af, en vaak ook 2 ton gelopen of meer... Een fatoenlijke E46 of V40 Sport Navigator zit er wel in dan... Heb afgelopen zaterdag een paar Volvo's bekeken, maar het is het allemaal net niet...


Nee, komt omdat er VOLVO opstaat.

Niet alle Volvo's zijn lelijk. Halstarrig stuk vreten :p

Idd, niet allemaal. Maar zo'n saaie burgermans V40 wel.

JAAAAAAAAAA begin maar over mn Passat.

Ik heb in die V50 van Pim zn pa gereden. Vond er niks aan..


Jelle said:
Klopt, had je gezegd, daar denk ik ook aan. Toch wil ik een proefrit maken in een S40 2.0d en eigenlijk ook in een D5 :p Dat is toch een 1.8 benzine?

We moeten volgens mij ook weer een nieuw topic omdat de brakke SF hardware anders crashed ;)

En hier weer verder....
 
Advertisement - register to remove this

Waarom wil je in godsnaam een S40?

Het is een van de mogelijkheden als aanbevolen auto.. Ik vind een S40 best mooi.

D5 is een Diesel, Jelle.

Weet ik, bedoelde die V50 waar Arne in had gereden, de zin was een beetje krom :p

Aangezien ik aan nieuw werk begin, mag ik over een maandje of 2 ook een nieuwe auto uitzoeken:
- Diesel
- Geen SUV of cabrio/coupe
zijn de eisen vanuit het bedrijf
mijn eisen:
- 5-deurs
- Redelijke kofferbak
- Schuifdak (wil ik)
- Sportief
- Goeie audio
- Geen japanse of andere oosterse meuk

Mn shortlist tot nu toe:
- BMW 118d of 120d (maar vind ze eigenlijk te klein, wel RWD en Freude am Fahren)
- Golf GT Sport 2.0 TDI
- Audi A3 Sportback, mits dik aangekleed (wel gedateerd, facelift komt eraan en duur)
- Volvo S40 Edition I of II, 2.0D of D5
- Audi A4 2.0TDI Pro-line business, al weet ik niet of ik deze auto mag

De keuze is in principe vrij, maar er zijn wel richtlijnen gegeven voor leaseklasses... Ja ik weet dat bovenstaande auto's duur zijn, dus veel bijtelling maar dit heb ik er voor over. Ik ga uit van een bedrag van ongeveer 40.000 euro...

Binnenkort maar eens wat proefritjes inplannen :p
 
Last edited:
Ik zit ff te kijken naar de prijzen van een D5. Dat is dus niet te leasen he, als je nog wat opties wilt. Dan kom je bij de 2.0, dat is een HDI. Peugeot/Ford ding dus.
 
Klopt, al hoor ik wel veel goeie verhalen over die motor (2.0). Een D5 edition II is nog best wel te leasen volgens www.leaseplandirect.nl op basis van 30.000 per jaar en looptijd van 36 maanden.
 
Oh dat gaat niet op, shit, zelfde dashboard als een S40 :D
Nouja, eerst maar eens RIJDEN. Denk dat ik toch wel val voor de explosiviteit van een 2.0 VAG TDI met 170pk ga... fully loaded Golf (eventueel met DSG) klinkt aantrekkelijk :)

Te klein, tja ik erger me nu aan de kleine kofferbak van mn 206 dus dat moet zeker iets groter worden.
 
Ik zou sowieso massagestoelen nemen als je elke dag stapvoets rijdend 3 uur in de auto moet hangen :p
 
Ohja, zou eens bij Subaru kijken....Legacy Wagon met 2.0D boxermotor....Kk vette bak.
 
Ja klopt, en AWD. Boxer diesel is ook wel tof. Goeie stoelen had ik sowieso al aan gedacht ;) En een automaat zou ook geen overbodige luxe zijn, daarom dacht ik aan DSG.

Maar een Wagon dat vind ik eigenlijk net iets te... tja.. Ik hoef geen Golden Retriever mee te nemen :p
Wel makkelijk uiteraard.

Edit: hmm de leaseprijzen daarvan vallen best mee... :)
 
Mja, Wagon is mooier dan de sedan...dingen zijn echt dik. 350 nm koppel is dus veel he :p
 
Heb je die van binnen al gezien? KOTS lelijk. Legacy is toch wel een klasse beter dan een Mondeo hoor.
 
350nm heeft een 120d ook, of een volvo 2.0D (340nm maar dat zal wel zo'n overboost constructie zijn net zoals bij die 1.6). Een golf ook..

Maar ik denk dat het motorkarakter van een boxer toch heel anders is.. Zou er iig wel eens in willen rijden, ff dealer in de buurt zoeken.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top