ik ben ook een belg en hier hebben ze ook al in een scooterzaak binnengevallen en hier is de wet dat je scooteronderdelen mag verkopen maar dat ze niet in de vitrine mogen liggen en in een apart afgesloten kamer waar 1 iemand een sleutel van heeft o.i.d
en je moet zeggen dat het voor racegebruik is enzo ...
het is hier redelijk erg ook boete's enzo, sommige onder jullie vinden het erg als jullie 200€ moeten betalen, wij zijn hier blij als we er met 1000€ vanaf komen en we onze scooter nog terugkrijgen omdat we soms BVB maar 70km/h rijden
(hier in belgië meet met in km/h niet in KW
(dit even ter zijde))
verder ken ik vinny ook van op meetings enzo en vind dit heel triest van de beglische politie ...
-edit-
zals hier ook al aangehaald werdt, worden ook mensen zoals ik gestraft door deze harde aanpak.
ik moet als ik mijn scooter eens wil testen al 10KM rijden om een aanhaner te gaan halen van mijngrootvader om mijn scooter naar prive terrein te voeren ... want ik heb het er niet voor over om mijn scooter hier ffe op te offeren door 1x door de straat te rijden.
Als ik wil gaan banken moet ik ook achter de aanhangwagen en kilometers rijden met de auto enz enz, kortom veel moeite voor weinig ergs.
Maar ik begrijp de reactie van de polite langs ene kant ook als ik soms rondrij rond mijn school en an die "stoere" jongens wheelie's zie maken zonder helm e.d, vorige week reed een scooter met iemand achterop zonder helm door het rood juist als er een auto doorreed de jongen kom op tijd stoppen en begon te lachn ... omdat hij door het rood reed ofzo ??? ... deze jongens maken het zuur voor mensen ECHTE tuners zoals vele, op dit forum.
Zo'n mensen die gewoon STOER willen doen dat ze dan gewoon voor het politieburo ofzo "stoer" gaan doen ofzo. voor mijn part mogen zo'n jongens levenslang rijverbod krijgen voor onverantwoord rijgedrag, maarja moest de overheid dat nu eens willen inzien ... maarja dan komen we weer bij de conclusie:
belgie is een land vol controversen ...
just my 2 cents