HR2 mina resultaat...

Originally posted by JohanS
dat wat Bob zei is wel waar, ga maar een met een hoogtoerige 50 opeens tegen de wind in rijden. hij zakt echt onwijs in, omdat het toerental omlaag gaat waar hij zijn vermogen vandaan moet halen.
Koppel is meer een garantie voor vermogen. Zeker bij rijweerstanden.

in principe zou de vario dat gewoon op moeten vangen--> snaar lager in vario..
 
Hallo, Ik trek deze oude koe uit de sloot omdat ik het inmiddels zelf al heb getest,

Nu op me speed setup

sander_RSB_blok.jpg


Zoals je ziet heb ik de volgende pijpjes getest:
IS pijp : 22.48 pk (geel)
RPM - 13.8 volgens aim
Erg brede powerband - Zit meer in ivm met meegeleverde flens

KRD : 23.4 pk (blauw)
RPM - 14.1 a 14.2 volgens aim
Smallere powerband, maar loopt wel lang door, blijft goed vermogen leveren bij "overtoeren"

MK PR2 : 23.01 pk (wit)
RPM - +/- 13.4 volgens aim
Smalle powerband piekt niet al te hoog

Hebo Racing 2 : 23.47 pk (groen)
RPM - 13.8 volgens aim
Iets smallere powerband dan de c21, maar piekt hoger - Op straat loopt de HR2 beter ivm met sneller steigende powerband.

Yasuni C21 : 23.15 pk (rood)
RPM - 14.0 a 14.1 volgens aim
Erg brede powerband, loopt geleidelijk op , en blijft erg lang power leveren op hoge toeren.

Hier dan de Setup:
Mhr Speed -RsB-
Carters DD -RsB-
RsB Spruitje
Evo Membraan
28 Keihin - E13 Filter
Yasuni C21
Hebo P12 Asje
Hpi 2000
Malossi vario + Contraplaat
Malossi Overrange snaar
Polini Overrange poulies
Hebo verstelbaar
Primaire vertanding, Malossi 13/44
Secundaire vertanding, Polini 14/41

Ik post dit hier omdat er toenertijd ik de topic opende nogal minnetjes over he HR2 werdt gedaan, die uitlaat moet dus niet onderschat worden.
Uiteraard is het wel icm met Setup/Tuning maar iig een indicatie

Mzzls
 
vind het allemaal we nette scores, ik had het vooral niet verw8 van die hr2 eigelijk, die is een stuk hoogtoerigger dan ik d8. en de pr2 de pijp met het hoogste koppel.

ik kwam uit op een koppel van pr van 7.21Nm voor de pr2, en de hr2 een koppel van 7.14Nm.
 
mcjeen said:
vind het allemaal we nette scores, ik had het vooral niet verw8 van die hr2 eigelijk, die is een stuk hoogtoerigger dan ik d8. en de pr2 de pijp met het hoogste koppel.

ik kwam uit op een koppel van pr van 7.21Nm voor de pr2, en de hr2 een koppel van 7.14Nm.

Denk dat dat std formuletje hier niet echt opgaat, had op de bank nogal last van slip.

Uiteraard heb je gelijk dat he PR2 het hoogste koppel gaf, snelst stijgende lijn in de grafiek, daarna de HR2.

Heb jammergenoeg de HR4 niet kunnen testen, gebeurt nog wel een x denk ik.

Conclusies dus op mijn lok met de HR2:
Power: 23.47 x 0.8 = 18.776 pk
Koppel: volgens formule pk=arbeid:tijd 7.14 Nm
Toerenbereik: Tussen de 13.5 en 14.0 topvermogen bij 13.8.

enuhm PaulPhantom heb jij daar miss ook je uitdraai van... ? dan weten we ook wat het op een evo setup doet :)
 
ik had gewoon deze formule gebruikt: pk=toeren*koppel/5252
zou je dus dit krijgen: 18.776*5252/13800=7.14 dus komen gewoon op hetzelfde uit, wat de hr2 betreft :) bij de pr kwam ik dus op 7.21nm uit ;)
 
Vind het sowieso jammer dat je de C20 ook niet ff getest heb, liep die niet beter dan je C21 dan? Aangezien die hier toch een beetje tegenvalt tov hr/krd
 
cvz said:
Vind het sowieso jammer dat je de C20 ook niet ff getest heb, liep die niet beter dan je C21 dan? Aangezien die hier toch een beetje tegenvalt tov hr/krd

c20, kon ik op dat moment niet aankomen, en bij koopmans hadden ze er ook niet 1 tje liggen :(

C21, heeft wel runs geblokkeerd gescoord van 23.58 oid maar dat deed die alleen als die uberheet was, de hr2 was gewoon constanter!
En tja de c20 test ik nog wel een x :)
 
mcjeen said:
ik had gewoon deze formule gebruikt: pk=toeren*koppel/5252
zou je dus dit krijgen: 18.776*5252/13800=7.14 dus komen gewoon op hetzelfde uit, wat de hr2 betreft :) bij de pr kwam ik dus op 7.21nm uit ;)

De enige juiste formule:

P= 2 Pi*n*T

P= 18.78 x 0.7355 = 13.81 kW (13810 W)
n= 13800 / 60 = 230 omw/sec

T = 13810 / (230 x 2 Pi) = 9.55 NM.

En dat is het niet het topkoppel, maar het koppel bij het topvermogen. Voor topkoppel moet je een paar honderd rpm eerder in de grafiek kijken...

Ontopic: leuke test! Ik had niet verwacht dat de Hebo zo goed zou scoren!
 
Back
Top